زن نبراسکا متهم به کمک به دخترش برای سقط جنین شد

اوماها، نبراسکا (AP) – یک زن نبراسکا متهم به کمک به دختر نوجوانش در پایان بارداری خود در حدود 24 هفته پس از افشای پیام‌های فیسبوکی توسط محققان شد که در آن دو نفر در مورد استفاده از دارو برای سقط جنین و قصد داشتند جنین را پس از آن بسوزانند.

برگس بعداً به بازرسان اعتراف کرد که قرص‌های سقط جنین را «به منظور تحریک سقط جنین» خریداری کرده است.

فیس‌بوک می‌گوید با درخواست‌هایی که فکر می‌کند نامعتبر یا بیش از حد گسترده هستند، مقابله خواهد کرد، اما این شرکت گفت که در 88 درصد از 59996 باری که دولت در نیمه دوم سال گذشته داده‌ها را درخواست کرده است، اطلاعاتی را به بازرسان داده است.



منبع

جوزف اسمیت، دادستان شهرستان مدیسون، به لینکلن ژورنال استار گفت که او هرگز در 32 سالی که به عنوان دادستان منطقه ای مشغول به سقط جنین است، چنین اتهاماتی در رابطه با انجام غیرقانونی سقط جنین مطرح نکرده است. او بلافاصله به پیامی از AP ​​در روز سه شنبه پاسخ نداد.

علاوه بر ممنوعیت ۲۰ هفته‌ای سقط جنین، نبراسکا در اوایل سال جاری تلاش کرد – اما شکست خورد – به اصطلاح قانون ماشه‌ای را تصویب کند که تمام سقط جنین‌ها را وقتی که دادگاه عالی ایالات متحده Roe v. Wade را لغو کرد، ممنوع می‌کرد.

یک کارآگاه در اسناد دادگاه نوشت: در همین حال، دختر «درباره این صحبت می‌کند که چگونه نمی‌تواند صبر کند تا «چیز» را از بدنش خارج کند. مقامات مجری قانون این پیام ها را با حکم بازرسی به دست آوردند و برخی از آنها را در اسناد دادگاه شرح دادند.

ویدئو: مجلس قانونگذاری نبراسکا جلسه ویژه ای برای اصلاح قوانین سقط جنین برگزار نخواهد کرد

در یکی از پیام‌های فیسبوک، جسیکا برگس، 41 ساله، به دختر 17 ساله‌اش می‌گوید که برای او قرص‌های سقط جنین تهیه کرده است و به او دستور می‌دهد که چگونه آنها را برای پایان دادن به بارداری مصرف کند.

گروه مدافعان ملی برای زنان باردار، که از حقوق سقط جنین حمایت می کند، از سال 2006 تا 2020، 1331 زن را به دلیل جرایم مربوط به بارداری آنها دستگیر یا بازداشت کرده است.

سخنگوی فیس بوک از صحبت در مورد جزئیات این پرونده خودداری کرد، اما این شرکت گفته است که مقامات این غول رسانه اجتماعی “همیشه هر درخواست دولتی را که دریافت می کنیم بررسی می کنند تا مطمئن شوند که از نظر قانونی معتبر است.”

هنگامی که برای اولین بار با آنها مصاحبه شد، این دو به محققان گفتند که نوجوان به طور غیرمنتظره ای نوزاد مرده ای را در ساعات اولیه صبح روز 22 آوریل در زیر دوش به دنیا آورده است. آنها گفتند که جنین را در یک کیسه قرار داده و آن را در جعبه ای در پشت قرار داده اند. وانت آنها، و بعداً چندین مایل به شمال شهر راندند و در آنجا با کمک یک مرد 22 ساله جسد را دفن کردند.

در ابتدا، مادر و دختر هر دو گفتند که تاریخ تولد مرده را به خاطر نمی آورند، اما به گفته کارآگاه، دختر بعداً با مراجعه به پیام های فیس بوک خود تاریخ را تأیید کرد. بعد از آن به دنبال حکم شد، گفت.

در اسناد دادگاه، کارآگاه گفت که جنین نشانه‌هایی از “زخم‌های حرارتی” را نشان می‌دهد و مرد به بازپرس گفت که مادر و دختر آن را سوزانده‌اند. او همچنین نوشت که دختر در تبادل فیس‌بوک با مادرش تأیید کرده است که آن دو «بعد از آن مدارک را می‌سوزانند.» کارآگاه نوشت، براساس سوابق پزشکی، جنین بیش از 23 هفته سن داشته است.

مردی که آسوشیتدپرس او را شناسایی نمی کند زیرا او فقط به یک جنایت متهم شده است، برای کمک به دفن جنین در زمین های روستایی که والدینش در شمال نورفولک در شمال شرقی نبراسکا دارند مخالفت نکرده است. قرار است او اواخر این ماه محکوم شود.

وکیل برگس فوراً به پیامی در روز سه شنبه پاسخ نداد و وکیل عمومی دختر از اظهار نظر خودداری کرد.

در اوایل خرداد، مادر و دختر تنها به یک جنایت برای بیرون آوردن، اختفاء یا رها کردن جسد و دو جنایت: کتمان مرگ فرد دیگری و گزارش دروغ متهم شدند. تقریباً یک ماه بعد، پس از بررسی پیام‌های خصوصی فیس‌بوک توسط بازرسان، اتهامات مربوط به سقط جنین علیه مادر را اضافه کردند. این دختر که اکنون 18 سال دارد به درخواست دادستان به عنوان بزرگسال متهم شده است.

دادستانی که به این پرونده رسیدگی می کند گفت که این اولین بار است که او پس از 20 هفته کسی را به دلیل انجام غیرقانونی سقط جنین متهم می کند، محدودیتی که در سال 2010 تصویب شد. اجرای ممنوعیت سقط جنین تا زمانی که جنین در خارج از رحم زنده تلقی شود، یعنی تقریباً در هفته 24.