ناوارو دستیار سابق ترامپ متهم شد. Meadows شارژ نمی شود

واشنگتن (AP) – پیتر ناوارو، مقام سابق کاخ سفید ترامپ به اتهام امتناع از همکاری با تحقیقات کنگره در مورد حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا متهم شده است، اما وزارت دادگستری از دو مشاور دیگر از جمله مشاور سابق معاف شد. رئیس دفتر رئیس جمهور، مارک میدوز، از تعقیب کیفری.

پس از اینکه کارکنان کمیته به او گفتند که معتقدند موضوعاتی وجود دارد که او می‌تواند بدون مطرح کردن هیچ گونه نگرانی درباره امتیازات اجرایی صحبت کند، ناوارو دوباره نپذیرفت و طبق کیفرخواست به کمیته دستور داد تا مستقیماً با وکلای ترامپ مذاکره کند. این کمیته در تاریخ 2 مارس برنامه ریزی شده بود، اما ناوارو در آن شرکت نکرد.

ناوارو در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس این هفته گفت که هدف شکایت او بسیار گسترده تر از خود احضاریه ها است، بخشی از تلاش برای رسیدگی به تعدادی از موضوعاتی که با استفاده از تحقیقات کنگره توسط دیوان عالی انجام شده است. قدرت ها» از زمان روی کار آمدن ترامپ.

ناوارو در حین حضور در دادگاه به قاضی قاضی ضیا فاروکی گفت: “این یک حمله پیشگیرانه از سوی دادستان علیه آن شکایت بود.” “این به سادگی در مواجهه با حسن نیت و روند مناسب پرواز می کند.”

وکیل Meadows بلافاصله پیام های جمعه شب را پاسخ نداد. استن برند، وکیل مدافع اسکاوینو، گفت که او هنوز نامه را از دفتر دادستانی ایالات متحده دریافت نکرده است، اما او این خبر را از طریق شخص ثالث شنیده است. برند گفت: «از اینکه وزارت دادگستری از صلاحدید خود برای رد پیگرد قانونی استفاده کرد، سپاسگزارم.

میدوز، مشاور نزدیک ترامپ که توسط بازرسان مجلس نمایندگان به عنوان شاهدی حیاتی در رویدادهای کلیدی دیده می‌شود، در ابتدا با کمیته همکاری کرد و بیش از 2000 پیامک ارسال و دریافت شده را در روزهای منتهی به حمله و پس از آن تحویل داد. اما در ماه دسامبر، میدوز به کمیته اطلاع داد که برای رسوب نمی‌نشیند. اسکاوینو در ماه آوریل پس از امتناع از همکاری با کنگره مورد تحقیر قرار گرفت.

در کیفرخواست علیه ناوارو آمده است که وقتی در اوایل سال جاری برای حضور در کمیته برای تشریفات اداری احضار شد، از انجام این کار خودداری کرد و در عوض به هیئت گفت که چون ترامپ به امتیاز اجرایی استناد کرده است، «دستان من بسته است».

“این مردم چه کسانی هستند؟ ناوارو گفت این آمریکا نیست. من چهار سال یک کارمند برجسته دولتی بودم!

نیویورک تایمز اولین بار در مورد تصمیم خود مبنی بر عدم اتهامی به Meadows و Scavino گزارش داد. یک فرد آشنا با این تصمیم که مجاز به بحث در مورد آن نبود، روز جمعه آن را به آسوشیتدپرس تأیید کرد. دفتر دادستانی ایالات متحده در واشنگتن که تصمیمات مربوط به هر یک از دستیاران ترامپ را گرفته است، روز جمعه از اظهار نظر خودداری کرد.

وزارت دادگستری و دادستان کل مریک گارلند با فشار مواجه بودند تا سریعتر تصمیم بگیرند که آیا دیگر دستیاران ترامپ را که به طور مشابه از احضاریه های هیئت مجلس نمایندگان سرپیچی کرده اند یا خیر، محاکمه کنند.

در اولین حضور در دادگاه، او مدعی شد که وزارت دادگستری مرتکب “تخلفات دادستانی” شده است و گفت که پس از اینکه روز جمعه توسط یک مامور FBI در فرودگاه به او نزدیک شد و دستبند به او زد، به او گفته شد که نمی تواند با کسی تماس بگیرد. او گفت در حالی که می خواست برای یک حضور تلویزیونی به نشویل، تنسی پرواز کند، دستگیر شد.

ناوارو در دادخواست خود سه شنبه اعلام کرد که کمیته منتخب مجلس که در مورد این حمله تحقیق می کند غیرقانونی است و بنابراین احضاریه ای که در ماه فوریه برای او صادر شد، طبق قانون غیرقابل اجرا است. او از اعضای کمیته، نانسی پلوسی، رئیس مجلس کالیفرنیا، و متیو ام. گریوز، وکیل ایالات متحده در واشنگتن، که دفتر او اکنون پرونده جنایی علیه او را رسیدگی می کند، شکایت کرد.

استاد سابق اقتصاد یکی از کارکنان کاخ سفید بود که ادعاهای بی اساس ترامپ مبنی بر تقلب گسترده در رای دهندگان را تبلیغ می کرد. ترامپ، به نوبه خود، گزارش طولانی ناوارو را که در دسامبر 2020 منتشر کرد، تبلیغ کرد، که ناوارو به دروغ ادعا کرد که حاوی شواهدی مبنی بر سوء رفتار و تقلب در انتخابات “بیش از کافی” برای پیروزی به رئیس سابقش است.

علیرغم مخالفت چندین متحد ترامپ، هیئت 6 ژانویه متشکل از 7 دموکرات و دو جمهوری خواه موفق به مصاحبه با بیش از 1000 شاهد در مورد قیام در 11 ماه گذشته شده است و اکنون در حال آماده شدن برای شروع یک سری جلسات عمومی است. هفته بعد. قانونگذاران حاضر در این پنل امیدوارند که نیم دوجین جلسه استماع، پخش برجسته ای از علل و پیامدهای حمله داخلی به دولت ایالات متحده باشد.



Source link

این کیفرخواست به تاریخ پنجشنبه، چند روز پس از آن صادر شد که ناوارو در یک پرونده قضایی فاش کرد که او نیز به عنوان بخشی از تحقیقات گسترده وزارت دادگستری در مورد شورش، این هفته برای حضور در مقابل هیئت منصفه بزرگ احضار شده است. احضاریه ناوارو، مشاور تجاری ترامپ، اولین نمونه شناخته شده دادستانی بود که به دنبال شهادت از فردی بود که در کاخ سفید ترامپ کار می کرد و آنها در حال تحقیق در مورد این حمله بودند.

اگرچه وزارت دادگستری چندین دستیار ترامپ را به دلیل امتناع از همکاری برای تعقیب بالقوه معرفی کرده است، ناوارو تنها دومین نفری است که پس از کیفرخواست استیو بنن، مشاور سابق کاخ سفید در پاییز گذشته، با اتهامات جنایی روبرو شده است.

هر اتهام حداقل یک ماه حبس و حداکثر یک سال پشت میله های زندان دارد.

ناوارو، 72 ساله، به یک مورد توهین به دلیل عدم حضور در کمیسیون مجلس نمایندگان و اتهام دوم به دلیل عدم ارائه اسناد درخواستی کمیته متهم شد.

تصمیم وزارتخانه مبنی بر عدم پیگرد قانونی میدوز و دان اسکاوینو، مشاور دیگر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در نامه ای که روز جمعه توسط یک دادستان فدرال به وکیل مجلس نمایندگان فرستاده شد، فاش شد. این اقدام ساعاتی پس از کیفرخواست ناوارو و یک حضور آتشین در دادگاه متعاقب آن گزارش شد که در آن او متعهد شد که با اهانت به اتهامات کنگره مخالفت کند.

اعضای کمیته منتخب به دنبال شهادت ناوارو در مورد تلاش های او برای کمک به ترامپ برای براندازی انتخابات ریاست جمهوری 2020 بودند، از جمله تماسی که در تلاش برای متقاعد کردن قانونگذاران ایالتی برای پیوستن به تلاش های آنها بود.

هجوم فعالیت‌ها تنها چند روز پیش از برگزاری جلسه استماع کمیته مجلس نمایندگان آمریکا در مورد شورش در کنگره با هدف ارائه شواهد جمع‌آوری شده در مورد چگونگی وقوع این حمله به مردم آمریکا صورت می‌گیرد. تصمیمات تقسیم شده نشان می دهد که چگونه وزارت دادگستری ترجیح داده است به جای پیگیری خودکار اتهامات هر یک از دستیاران ترامپ که در برابر احضاریه های کنگره مقاومت کرده اند، ارجاعات تحقیر آمیز دریافتی از کنگره را مورد به مورد ارزیابی کند.

رهبران این کمیته تصمیم برای عدم پیگرد قانونی میدوز و اسکاوینو را “گیج کننده” خواندند. در بیانیه ای اواخر روز جمعه، نمایندگان بنی تامپسون، معاون خانم، و لیز چنی، R-Wyo، گفتند: “ما امیدواریم وزارتخانه شفافیت بیشتری در مورد این موضوع ارائه دهد… هیچ کس بالاتر از قانون نیست.”