چین قصد دارد ایستگاه فضایی را با آخرین ماموریت تکمیل کند

آژانس گفت که سفینه فضایی آنها قرار است از مرکز پرتاب ماهواره Jiuquan در لبه صحرای گبی صبح یکشنبه حدود ساعت 10:44 صبح به وقت محلی (0244 GMT) منفجر شود.

خدمه Shenzhou 14 شش ماه را در ایستگاه Tiangong سپری خواهند کرد و در طی آن بر اضافه شدن دو ماژول آزمایشگاهی برای پیوستن به فضای زندگی اصلی Tianhe که در آوریل 2021 راه اندازی شد نظارت خواهند کرد.

فرمانده چن دونگ و فضانوردان دیگر لیو یانگ و کای شوژه ساختار سه ماژول را که به تیانهه موجود با ونتیان و منگتیان می‌پیوندد، که قرار است در ژوئیه و اکتبر وارد شوند، جمع‌آوری خواهند کرد. کشتی باری دیگر، Tianzhou-3، همچنان در ایستگاه لنگر انداخته است.

ربات‌های مریخ نورد را روی ماه فرود آورده و سال گذشته یکی را در مریخ قرار داده است. چین همچنین نمونه های ماه را برگردانده است و مقامات درباره یک ماموریت احتمالی خدمه به ماه بحث کرده اند.

چن، لیو و کای در پایان ماموریت خود به مدت سه تا پنج روز توسط خدمه هواپیمای شنژو 15 آینده همراه خواهند شد، که این اولین باری است که ایستگاه دارای شش سرنشین خواهد بود.



Source link

برنامه فضایی چین توسط شاخه نظامی حزب کمونیست حاکم، ارتش آزادیبخش خلق، اداره می شود، که باعث شد ایالات متحده آن را از ایستگاه فضایی بین المللی کنار بگذارد.

برنامه فضایی چین اولین فضانورد خود را در سال 2003 به مدار فرستاد و چین را به سومین کشوری تبدیل کرد که پس از اتحاد جماهیر شوروی سابق و ایالات متحده به تنهایی این کار را انجام می دهد.

پکن (AP) – آژانس فضایی سرنشین دار چین روز شنبه اعلام کرد که چین در حال آماده شدن برای پرتاب یک ماموریت سه نفره جدید برای تکمیل کار بر روی ایستگاه فضایی مدار دائمی خود است.