پیتر ناوارو، دستیار سابق ترامپ، به اتهام اهانت به کنگره متهم شد. Meadows شارژ نمی شود

ناوارو در 27 فوریه از طریق ایمیل به کمیته پاسخ داد که ترامپ از امتیاز اجرایی برای محرمانه نگه داشتن ارتباطات آنها استفاده کرده است. ناوارو نوشت: بر این اساس، دستان من بسته است.

قاضی قاضی ضیا فاروکی به آزادی تحت نظارت ناوارو در انتظار محاکمه اجازه داد. فاروگی به ناوارو دستور داد که هر هفته از طریق تلفن با مقامات تماس بگیرد، در مورد سفرهای داخلی به مقامات اطلاع دهد، برای سفرهای بین المللی درخواست مجوز کند و سلاح گرم نداشته باشد. اما فاروکی درخواست دادستان مبنی بر تسلیم ناوارو گذرنامه خود را رد کرد.

پیتر ناوارو، مشاور تجاری کاخ سفید، یادداشت های خود را پس از یک مصاحبه تلویزیونی در کاخ سفید، در 12 اکتبر 2020، در واشنگتن نگه می دارد. کمیته مجلس نمایندگان که در مورد حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا تحقیق می کند، در پاسخ به امتناع چند ماهه آنها از اجرای احضاریه ها، اتهامات تحقیر آمیزی را علیه پیتر ناوارو و دان اسکاوینو، مشاوران سابق ترامپ مطرح می کند.

ناوارو گفت که نیازی به محدودیت های تنبیهی نمی بیند.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: پیتر ناوارو، دستیار سابق ترامپ، متهم به تحقیر کنگره





Source link

کمیته در 9 فوریه احضاریه ای را برای ناوارو صادر کرد تا اسناد و مدارک را در 23 فوریه ارائه کند و شهادت را در 2 مارس ارائه کند. کمیته گفت که او می تواند از پاسخ دادن به سؤالات بر اساس امتیاز خودداری کند، اما باید حاضر شود.

ناوارو در طول حضور اولیه خود در دادگاه روز جمعه، ادعای رسمی نسبت به اتهامات وارده نکرد و درخواست کرد جلسه بعدی خود را که برای 17 ژوئن تعیین شده بود به تعویق بیاندازد. او استدلال کرد که پرونده جنایی باید پس از حل و فصل پرونده مدنی مورد رسیدگی قرار گیرد و پرونده مدنی می تواند قابل رسیدگی باشد. برو به دیوان عالی

رهبران این کمیته تصمیم به عدم پیگرد قانونی میدوز و اسکاوینو را “گیج کننده” خواندند. در بیانیه ای اواخر روز جمعه، نمایندگان بنی تامپسون، معاون خانم، و لیز چنی، R-Wyo، گفتند: “امیدواریم وزارتخانه شفافیت بیشتری در مورد این موضوع ارائه دهد… هیچ کس بالاتر از قانون نیست.”

این اتهامات دومین پرونده جنایی علیه دستیار ترامپ به دلیل سرپیچی از کمیته است. استیو بنن، استراتژیست سیاسی در 18 جولای محاکمه می شود.

مشارکت: آسوشیتدپرس

حداکثر مجازات برای هر اتهام یک سال زندان و 100000 دلار جریمه است.

واشنگتن – وزارت دادگستری روز جمعه اعلام کرد که پیتر ناوارو، مشاور تجاری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، پس از سرپیچی از کمیته مجلس نمایندگان که در مورد حمله به کنگره در 6 ژانویه 2021 تحقیق می کرد، به دو اتهام توهین به کنگره متهم شد.

ناوارو گفت: “من هیچ کس را تهدید نمی کنم.” “من ریسک پرواز نیستم.”

کمیته 6 ژانویه به دنبال بازجویی از او بود زیرا ناوارو در کتاب سال 2021 خود “در زمان ترامپ” طرح به تعویق انداختن صدور گواهینامه انتخاب رئیس جمهور جو بایدن در سال 2020 را به عنوان “گردش خلیج سبز” توصیف کرد و گفت که این “آخرین بهترین فرصت برای ربودن یک انتخابات دزدیده شده از آرواره های فریب دموکرات ها.”

ناوارو که وکالت خود را در این دعوی نمایندگی می کند، گفت: «چیزهای بزرگتر از این که به زندان بروم وجود دارد. دادستان با درخواست او مبنی بر به تاخیر انداختن محاکمه تا پس از رسیدگی به پرونده مدنی مخالفت کرد.

ناوارو گفت: “رفتار این افراد غیر وجدانی است. با هیچ آمریکایی نباید آنگونه رفتار شود که این افراد با من رفتار کردند.” آنها اساساً از قدرت تحقیق خود استفاده کرده اند.»

مجلس همچنین از مارک میدوز، رئیس دفتر سابق کاخ سفید و دن اسکاوینو، معاون سابق رئیس دفتر به دلیل تحقیر نام برده است. اما وزارت دادگستری این دو را از تعقیب کیفری معاف کرد.

دادگاه های فدرال تاکنون اختیار کمیته را برای احضار اسناد و شهادت تایید کرده اند. دیوان عالی از استماع درخواست تجدیدنظر ترامپ که انتشار اسناد دولت از اداره بایگانی و سوابق ملی را تایید می کرد، خودداری کرد. دادگاه استیناف اعلام کرد که چشم پوشی بایدن از امتیاز اجرایی بیشتر از ادعای ترامپ است.

شیف گفت: «پیگرد قانونی کسانی که از پیروی از احضاریه قانونی امتناع می ورزند، برای حصول اطمینان از کارآمدی نظارت کنگره حیاتی است.

به گفته کمیته، ناوارو در مصاحبه بعدی گفت که ترامپ “با این استراتژی موافق است”. هیئت به دنبال اسنادی در مورد نقشه و شهادت است.

پیتر ناوارو، مشاور تجاری کاخ سفید، یادداشت های خود را پس از یک مصاحبه تلویزیونی در کاخ سفید، در 12 اکتبر 2020، در واشنگتن نگه می دارد.  کمیته مجلس نمایندگان که در مورد حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا تحقیق می کند، در پاسخ به امتناع چند ماهه آنها از اجرای احضاریه ها، اتهامات تحقیر آمیزی را علیه پیتر ناوارو و دان اسکاوینو، مشاوران سابق ترامپ مطرح می کند.

تصمیم وزارتخانه مبنی بر عدم پیگرد قانونی میدوز و اسکاوینو در نامه ای که روز جمعه توسط یک دادستان فدرال به وکیل مجلس نمایندگان فرستاده شد، فاش شد.

دن اسکاوینو، از مقامات کاخ سفید، در سمت راست، و رئیس کارکنان کاخ سفید، مارک میدوز، در سمت چپ، با پرزیدنت دونالد ترامپ در چمن جنوبی کاخ سفید در واشنگتن در روز سه شنبه، 22 سپتامبر 2020، به سمت مارین وان می روند.

دن اسکاوینو، از مقامات کاخ سفید، در سمت راست، و رئیس کارکنان کاخ سفید، مارک میدوز، در سمت چپ، با پرزیدنت دونالد ترامپ در چمن جنوبی کاخ سفید در واشنگتن در روز سه شنبه، 22 سپتامبر 2020، به سمت مارین وان می روند.

تصمیمات تقسیم شده نشان می دهد که چگونه وزارت دادگستری ترجیح داده است به جای پیگیری خودکار اتهامات هر یک از دستیاران ترامپ که در برابر احضاریه های کنگره مقاومت کرده اند، ارجاعات تحقیر آمیز دریافتی از کنگره را مورد به مورد ارزیابی کند.

مجلس نمایندگان در ماه آوریل رای به تحقیر ناوارو داد. کیفرخواست علیه ناوارو روز پنجشنبه تنظیم شد و روز جمعه بدون مهر و موم شد. قاضی ناحیه ایالات متحده آمیت مهتا به این پرونده رسیدگی خواهد کرد.

نیویورک تایمز اولین بار در مورد تصمیم خود مبنی بر عدم اتهامی به Meadows و Scavino گزارش داد.

ناوارو همچنین دادستان ها را به خاطر دستگیری او در صبح روز جمعه در فرودگاه و بازداشت او قبل از سفر برنامه ریزی شده به نشویل، تنسی، به سوء رفتار متهم کرد.

ناوارو با استناد به امتیاز اجرایی برای محرمانه نگه داشتن ارتباطات با ترامپ از شهادت امتناع کرده است. ناوارو روز سه شنبه شکایتی را تنظیم کرد و این احضاریه را با این استدلال که کمیته نامشروع و جناحی است به چالش کشید.

یکی از اعضای کمیته، آدام شیف، نماینده کالیفرنیا، روز جمعه در توییتی گفت اگر یک مدیر اجرایی فاسد نتواند مورد بازخواست قرار گیرد، کنگره نمی تواند کار کند.