میلیون ها سال پیش، مگالودون بر اقیانوس ها حکومت می کرد – چرا ناپدید شد؟

هیولا با آرواره های عظیم خود، یکی از نهنگ ها را درهم می زند و به اعماق می کشاند. تکه های بزرگ بدن کنده شده و به طور کامل بلعیده می شوند. بقیه نهنگ ها پراکنده می شوند.

احتمالاً این تنها یک چیز نبود که منجر به انقراض این مگا شکارچی شگفت انگیز شد، بلکه ترکیبی پیچیده از چالش ها بود.

به عنوان دانشمندی که کوسه‌ها و دیگر گونه‌های اقیانوسی را مطالعه می‌کند، مجذوب شکارچیان دریایی شگفت‌انگیز هستم که در طول اعصار ظاهر شده و ناپدید شده‌اند.

اول، آب و هوا به طور چشمگیری تغییر کرد. دمای آب جهانی کاهش یافت؛ که منطقه ای را کاهش داد که مگالودون، یک کوسه آب گرم، می توانست رشد کند.

شایعات اینترنتی مبنی بر وجود مگالودون های امروزی وجود دارند – اینکه آنها هنوز در اقیانوس های امروزی شنا می کنند.

اما هیچ کس تا به حال دندان مگالودونی با قدمت کمتر از 3.5 میلیون سال پیدا نکرده است. این یکی از دلایلی است که دانشمندان معتقدند مگالودون در آن زمان منقرض شد.

بنابراین اگر مگالودون ها هنوز وجود داشتند، مردم قطعا آنها را می دیدند. آن‌ها خیلی بزرگ‌تر از آن بودند که نمی‌توان آن‌ها را از دست داد. ما تعداد زیادی عکس و فیلم خواهیم داشت.

چرا مگالودون ناپدید شد

جای تعجب نیست که مگالودون ها طعمه بزرگی را خوردند. دانشمندان این را می‌دانند زیرا تراشه‌هایی از دندان‌های مگالودون را در استخوان‌های حیوانات بزرگ دریایی پیدا کرده‌اند. در منو، همراه با نهنگ ها: ماهی های بزرگ، فوک ها، شیرهای دریایی، دلفین ها و سایر کوسه ها.

ناگهان و بدون هشدار، موجودی عظیم از اعماق فوران می کند.

آرواره های آن تا 10 فوت (3 متر) عرض، دندان ها تا 7 اینچ (17.8 سانتی متر) طول و نیروی گاز گرفتن آن 40000 پوند بر اینچ مربع (2800 کیلوگرم بر سانتی متر مربع) بود.

اما این درست نیست. مگالودون ها منقرض شده اند. آنها حدود 3.5 میلیون سال پیش از بین رفتند.

و دانشمندان این را می دانند زیرا یک بار دیگر به دندان ها نگاه کردند. همه کوسه ها – از جمله مگالودون ها – در طول زندگی خود ده ها هزار دندان تولید می کنند و در نهایت از دست می دهند.

بچه های کنجکاو مجموعه ای برای کودکان در تمام سنین است. اگر سوالی دارید که می‌خواهید یک متخصص به آن پاسخ دهد، آن را به [email protected] ارسال کنید.

نهنگ‌های اسپرم قاتل احتمالاً به صورت گروهی سفر می‌کردند، بنابراین در مواجهه با مگالودون که احتمالاً به تنهایی شکار می‌کرد، از مزیت برخوردار بودند.

سلام بچه های کنجکاو آیا سوالی دارید که می خواهید یک متخصص به آن پاسخ دهد؟ از یک بزرگسال بخواهید سؤال شما را به [email protected] ارسال کند. لطفا نام، سن و شهر محل زندگی خود را به ما بگویید.

این مقاله از The Conversation، یک سایت خبری غیرانتفاعی که به اشتراک گذاری ایده های کارشناسان دانشگاهی اختصاص دارد، بازنشر شده است. نوشته شده توسط: Michael Heithaus، دانشگاه بین المللی فلوریدا.

در همان زمان، رقبا به سوق دادن مگالودون به سمت انقراض کمک کردند – که شامل کوسه سفید بزرگ نیز می شود. با وجود اینکه اندازه آنها فقط یک سوم مگالودون ها بود، سفیدپوستان بزرگ احتمالاً مقداری از همان طعمه را خوردند.

مایکل هیتاوس برای هیچ شرکت یا سازمانی که از این مقاله بهره می‌برد، کار نمی‌کند، مشورت نمی‌کند، سهامش را در اختیار دارد یا از آن کمک مالی دریافت نمی‌کند، و هیچ وابستگی مرتبطی را فراتر از انتصاب دانشگاهی خود فاش نکرده است.



Source link

و به همین دلیل است که شما هرگز یک دندان مگالودون مدرن پیدا نخواهید کرد.

بیشتر بخوانید:

کوسه مگالودون چه زمانی منقرض شد و چرا؟ – لندون، 10 ساله

این شامل خزندگان شناگر بزرگ مانند ایکتیوسورها، پلزیوسارها و موزازارها می شود. این شکارچیان باورنکردنی در زمان دایناسورها زندگی می کردند. مگالودون تا 50 میلیون سال دیگر ظاهر نخواهد شد.

و از آنجایی که کنجکاوی محدودیت سنی ندارد – بزرگسالان، به ما اطلاع دهید که چه چیزی در تعجب هستید. ما قادر نخواهیم بود به هر سوالی پاسخ دهیم، اما تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

شما به تازگی شاهد زمان صرف غذا برای مگالودون بوده اید – که به طور رسمی به آن معروف است اتودوس مگالودون – بزرگترین کوسه تا کنون

میلیون ها سال پیش، مگالودون بر اقیانوس ها حکومت می کرد - چرا ناپدید شد؟

درباره مگالودون

سپس نهنگ‌های اسپرم قاتل وجود داشتند، یک نوع نهنگ اسپرم که اکنون منقرض شده است. آنها به اندازه مگالودون رشد کردند و حتی دندان های بزرگتری داشتند. آنها همچنین خونگرم بودند. این بدان معنا بود که آنها از یک زیستگاه گسترده لذت می بردند، زیرا زندگی در آب های سرد مشکلی نبود.

همانطور که در یک خط ساحلی باستانی ایستاده اید، چندین نهنگ کوچک را در دوردست می بینید که در امتداد سطح یک دریای باستانی در حال سر خوردن هستند.

دوم، به دلیل تغییر آب و هوا، تمام گونه هایی که مگالودون ها طعمه آنها بودند برای همیشه ناپدید شدند.

<span class="عنوان">سال‌ها پیش، کوسه مگالودون که در دریاهای باستانی پرسه می‌زد، طعمه‌های خود را با آرواره‌هایی به عرض 10 فوت خارج کرد.</span> <span class="نسبت دادن"><a class="ارتباط دادن " href="https://www.gettyimages.com/detail/photo/megalodon-scene-3d-illustration-royalty-free-image/1004792742?adppopup=true" rel="نوفالو نواپنر" هدف ="_جای خالی" data-ylk="slk: Warpaintcobra/iStock از طریق Getty Images Plus">Warpaintcobra/iStock از طریق Getty Images Plus</a></span>” src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/ZpBG06iYtzv7Sd1VSISfkw–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQ4MA–/https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/OYpJVyKske3IYn82uAR7lw–~B/aD05ODE7dz0xNDQwO2FwcGlkPXl0YWNoeW9u/https://media.zenfs.com/en/the_conversation_us_articles_815/62bd491101eafe44e9bae01d8358d604″ data-src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/ZpBG06iYtzv7Sd1VSISfkw–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQ4MA–/https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/OYpJVyKske3IYn82uAR7lw–~B/aD05ODE7dz0xNDQwO2FwcGlkPXl0YWNoeW9u/https://media.zenfs.com/en/the_conversation_us_articles_815/62bd491101eafe44e9bae01d8358d604″/></div>
</div>
</div>
</figure>
<p><button class=داستان ادامه دارد

میلیون ها سال پیش، مگالودون بر اقیانوس ها حکومت می کرد - چرا ناپدید شد؟

آیا دانشمندان مطمئن هستند که مگالودون منقرض شده است؟

تصور کنید به گذشته سفر می کنید و اقیانوس های 5 میلیون سال پیش را مشاهده می کنید.

خنک شدن دریاها، ناپدید شدن طعمه و رقابت – همه چیز برای مگالودون خیلی زیاد بود.

این بدان معناست که بسیاری از دندان های مگالودون از دست رفته به صورت فسیل هستند. برخی در ته اقیانوس یافت می شوند. دیگران در ساحل غرق شدند.

علاوه بر این، مگالودون ها بیشتر زمان خود را نسبتاً نزدیک به ساحل می گذرانند، جایی که به راحتی طعمه را در آن پیدا می کنند.

وزن یک فرد کاملاً بالغ حدود 50 تن متریک – که بیش از 110000 پوند (50000 کیلوگرم) است – و 50 تا 60 فوت (15 تا 18 متر) طول داشت. این حیوان از اتوبوس مدرسه بلندتر و به وزن واگن راه آهن بود!

اما زمانی که به صحنه رسید، حدود 15 تا 20 میلیون سال پیش، مگالودون باید منظره ای باورنکردنی بوده باشد.