یک مطالعه جدید نشان می دهد که تقریباً 75 درصد احتمال دارد که فدرال رزرو ظرف 2 سال منجر به رکود در ایالات متحده شود که ممکن است به قیمت انتخاب مجدد بایدن تمام شود.

با این حال، او گفت که “هیچ نشانه ای” از کاهش بیشتر رشد وجود ندارد و بانک مرکزی گفته است که رکود بعید است. کاخ سفید این احساس را تکرار کرده است و مقامات نیز اشاره کرده اند که مدل های مختلف اقتصادی پیش بینی های متفاوتی را ایجاد می کنند.

آخرین پیش‌بینی بلومبرگ اکونومیکس پس از آن صورت گرفت که فدرال رزرو نرخ‌های پایه را 75 واحد در روز چهارشنبه افزایش داد که بزرگترین افزایش از سال 1994 بود. این افزایش به دنبال افزایش 50 واحدی و 25 واحدی قبلی بود.

در ماه مه، رئیس‌جمهور گفت که رکود یک امر مسلم نیست، اگرچه مسیر پیش رو چالش‌برانگیز خواهد بود.

اکونومیکس بلومبرگ می‌گوید احتمال 72 درصد وجود دارد که فدرال رزرو تا سال 2024 باعث رکود اقتصادی شود.

  • آخرین پیش بینی پس از آن صورت گرفت که بانک مرکزی بزرگترین افزایش نرخ بهره از سال 1994 را برای مبارزه با تورم انجام داد.

  • با تلاش فدرال رزرو برای کاهش تورم، احتمال اینکه اقتصاد ایالات متحده تا اوایل سال 2024 وارد رکود شود، تنها در چند ماه آینده به سه در چهار افزایش یافته است.

    این بدان معناست که ممکن است پیش از انتخاب مجدد جو بایدن برای انتخاب مجدد جو بایدن اتفاق بیفتد و او را برای پیوستن به افرادی مانند جیمی کارتر و جورج اچ دبلیو بوش که پس از یک دوره در بحبوحه رکودهای قبلی برکنار شدند، آماده کند.

    طبق برآوردهای بلومبرگ اکونومیکس، مانورهای سیاستی فدرال رزرو تا سه ماهه اول سال 2024 72 درصد احتمال رکود را ایجاد می کند.

    جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، گفت که افزایش بعدی نرخ بهره احتمالاً 50 یا 75 واحد پایه خواهد بود، اما افزود که افزایش سه چهارم واحدی رایج نخواهد بود.

    رئیس جمهور جو بایدنماندل NGAN/AFP از طریق گتی ایماژ

    • شاخص احساسات دانشگاه میشیگان در این ماه به 50.2 سقوط کرد که کمترین میزان در تاریخ است. بر اساس این نظرسنجی، تورم بزرگترین عامل برای چشم انداز منفی بوده است.

      بایدن در یک کنفرانس مطبوعاتی در 23 مه در توکیو گفت: “ما مشکلاتی داریم که بقیه جهان دارند، اما کمتر از بقیه جهان به دلیل رشد و قدرت داخلی ما تاثیرگذار است.” این مدتی طول می کشد.”

      در ماه فوریه، همین مدل‌ها احتمال رکود تقریباً صفر را تا آن زمان پیش‌بینی کردند.

    • در ماه فوریه، همان مدل‌ها احتمال رکود تقریباً صفر را تا آن زمان پیش‌بینی کردند و احتمال آن در ماه مارس کمتر از 20 درصد برآورد شد.

      مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    Source link

    جو بایدن

    مقامات کاخ سفید تکرار کرده اند که تورم تقصیر بایدن نیست و سلامت اقتصاد بهتر از آن چیزی است که آمریکایی ها فکر می کنند. با این وجود، در نظرسنجی دانشگاه میشیگان، رتبه محبوبیت او در ژوئن به 38.9 رسید.

    اما آمریکایی‌ها امروز بیش از هر زمان دیگری از اقتصاد ناراحت هستند و حتی بدبین‌تر از دوران رکود بزرگ هستند.