مک کارتی اولین دیدار با بایدن را «خوب» توصیف می‌کند، اما درباره سقف بدهی «توافقنامه‌ای وجود ندارد».

این نماینده کنگره که خواست نامش فاش نشود و از کاخ سفید انتقاد کرد، گفت: «من با موضع «بدون مذاکره» مخالفم. آنها را «بحث» بنامید. از گفتن “ما در حال بحث و گفتگو هستیم” نترسید.”

کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، پس از دیدار با رئیس جمهور جو بایدن در 1 فوریه 2023، خارج از جناح غربی کاخ سفید سخنرانی می کند. (ماندل نگان / خبرگزاری فرانسه – گتی ایماژ)

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، DN.Y، به خبرنگاران گفت که مک کارتی باید یک لایحه بنویسد و آن را در مجلس تصویب کند.

«سیاست و موضع گیری زیادی وجود دارد که همیشه با محدودیت بدهی درگیر بوده است. در نهایت، همه می دانند که باید بگذرد. این همان قطعیتی است که همیشه وجود داشته است.»

لئون پانتا، مدیر سابق بودجه در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون و بعداً وزیر کابینه در دولت اوباما-بایدن، پیش بینی کرد: «در مناطقی که حداقل می توانند به توافق برسند، یک چشمک، تکان دادن سر یا دست دادن وجود خواهد داشت.

قبل از این نشست، اندرو بیتس، سخنگوی کاخ سفید، جمهوری‌خواهان را متهم کرد که «تهدید به یک نکول بی‌سابقه می‌کنند، مگر اینکه باج کاهش بودجه‌ای که نامش را نمی‌برند، دریافت کنند».

در آستانه این نشست، کاخ سفید از مک کارتی خواست که متعهد به اجتناب از نکول و ارائه یک طرح GOP شود. بایدن و دستیارانش علناً گفته اند که تمدید سقف بدهی غیرقابل مذاکره است.

پانتا افزود: «تمام تاریخ بیش از 40 سال بایدن مایل به مذاکره است. به همین دلیل است که او توانسته از موفقیت در کاپیتول هیل لذت ببرد: تمایل به مذاکره. من گمان می‌کنم که در اینجا روندی برای تعیین اینکه آیا تلاش صادقانه‌ای برای تحمیل انضباط بودجه وجود دارد یا خیر، وجود خواهد داشت.»

منبع گفت: “من درک می کنم که آنها با این رقص چه می کنند: “اجازه دهید جمهوری خواهان کارت های خود را نشان دهند.” فکر نمی‌کنم مردم این پاسخ را دوست داشته باشند.»

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

کاخ سفید تاکید کرده است که مایل به مذاکره در مورد سیاست بودجه است اما این مذاکرات باید از سقف بدهی جدا شود تا از هرگونه احتمال نکول جلوگیری شود. موضع بایدن پس از پیوستن دولت اوباما به مذاکرات در مورد محدودیت بدهی در سال 2011 صورت گرفت که ایالات متحده را در آستانه فاجعه قرار داد. اوباما، بایدن و مشاورانشان آن را اشتباه بزرگی دانستند.

در نهایت، برای جلوگیری از یک بحران، مجلس نمایندگان باید لایحه‌ای را تصویب کند که بایدن می‌تواند آن را امضا کند و بتواند سنای تحت کنترل دموکرات‌ها را تصویب کند. موضع گیری اولیه کاخ سفید و رهبران جمهوری خواه به یک نقطه شیرین بالقوه اشاره می کند که خط قرمز هر یک از طرفین را برآورده می کند: لایحه ای که شامل مقرراتی است که جمهوری خواهان می توانند آن را به عنوان یک امتیاز جشن بگیرند و دموکرات ها می توانند آن را به عنوان برگ انجیر رد کنند.

کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، پس از دیدار با رئیس جمهور جو بایدن در 1 فوریه 2023، خارج از جناح غربی کاخ سفید سخنرانی می کند. (ماندل نگان / خبرگزاری فرانسه - گتی ایماژ)

یکی از نمایندگان دموکرات کنگره هشدار داد که اگر به نظر می رسد کاخ سفید از مذاکره با کنگره اجتناب می کند، بایدن در خطر لجبازی ظاهر شود.

یک منبع آگاه به ان‌بی‌سی نیوز گفت، در نشست خصوصی کنفرانس جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان در روز چهارشنبه، دن کرنشاو نماینده تگزاس برخاست و از تیم رهبری به رهبری مک کارتی خواست تا در مورد کاهش هزینه‌های احتمالی دقیق‌تر باشند.

وی از افشای جزئیات خودداری کرد و گفت: من و رئیس جمهور تلاش می کنیم راهی پیدا کنیم که بتوانیم با هم کار کنیم و به این کار ادامه خواهیم داد. مک کارتی در پاسخ به این سوال که آیا کاهش تامین اجتماعی و مدیکر روی میز است یا خیر، گفت: “نه، ما در مورد آن صحبت نمی کنیم.”

برخی از متحدان دموکرات رئیس جمهور معتقدند که موضع تند بایدن نرم خواهد شد. آنها انتظار دارند که او درگیر چیزی شود که به نظر می رسد و به نظر می رسد بسیار شبیه یک مذاکره است، هر نامی که انتخاب کند. بایدن با خلق و خوی معامله‌گری است که دهه‌ها را در سیاست گذرانده و توافق‌هایی را سپری کرده است که در آن هیچ‌یک از طرفین به هر آنچه می‌خواهند نمی‌رسند، اما با چیزی رضایت‌بخش کنار می‌آیند.

مک کارتی پس از این دیدار به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: «من به گفت‌وگویی که با هم داشتیم احترام می‌گذارم.

او به خبرنگاران گفت: «رئیس مجلس مک کارتی امروز بدون برنامه در کاخ سفید حاضر شده است – مثل این است که بدون هیچ کارتی پشت میز بنشینید». همانطور که اشاره کردم، ما دموکرات‌ها برنامه‌ای داریم: همان‌طور که قبلاً انجام شد، سقف بدهی را بدون حاشیه‌سازی یا گروگان‌گیری افزایش دهید.»

هیچ نشانه‌ای از پیشرفت بین رئیس‌جمهور دموکرات و رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه در مهم‌ترین مورد در فهرست کارهای متقابل آن‌ها وجود نداشت: جلوگیری از نقض سقف بدهی و اجتناب از نکول فاجعه‌بار اقتصادی در اواخر امسال.

تمایل به جزئیات به برخی از اعضای جمهوری خواه مجلس نیز گسترش می یابد.

واشنگتن – رئیس جمهور جو بایدن روز چهارشنبه به مدت بیش از یک ساعت با رئیس مجلس نمایندگان، کوین مک کارتی، به طور خصوصی ملاقات کرد که اولین دیدار حضوری آنها از زمان پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات بود.

مک کارتی مشخص نکرده است که جمهوری خواهان در ازای افزایش سقف بدهی چه می خواهند. تنها چیزی که من می دانم: بدهی ما خیلی زیاد است، ما در دولت خود ضایعاتی داریم.

او گفت: «ما دیدگاه‌های متفاوتی داشتیم، اما هر دوی ما برخی از دیدگاه‌هایمان را درباره جایی که می‌خواهیم به آن برسیم، ارائه کردیم. من می توانم ببینم که کجا می توانیم زمینه های مشترک پیدا کنیم.