مکزیک مسابقات را از دست می دهد و فیفا به خاطر زندخاس جریمه می کند

فیفا اعلام کرد که مکزیک همچنین باید سه بازی زیر 23 سال را که در آن از Zendejas استفاده کرده بود، محروم کند.

نیویورک (AP) – مکزیک به دلیل استفاده از آلخاندرو زندخاس، مهاجم آمریکایی، دستور لغو یک جفت بازی دوستانه و 10000 فرانک سوئیس (10900 دلار) را توسط فیفا صادر کرد.

طبق اساسنامه فیفا، چون زندژاس در یک رقابت رسمی برای تیم ملی جوانان ایالات متحده بازی می کرد، برای حضور در تیم ملی مکزیک باید برای یک بار تغییر عضویت به فیفا درخواست می کرد.

___

ورزش های AP: https://apnews.com/hub/sports و https://twitter.com/AP_Sports





منبع

فیفا در میان شکست‌ها، بازی مقابل اکوادور را در 28 اکتبر 2021 در شارلوت، کارولینای شمالی، فهرست کرد که مکزیک 3-2 شکست خورد زیرا Zendejas به جای اوریل آنتونا در دقیقه 66 وارد شد. و یک بازی مقابل گواتمالا در 22 آوریل گذشته در اورلاندو، فلوریدا، که با تساوی 0-0 به پایان رسید، زیرا Zendejas شروع کرد و تا دقیقه 72 بازی کرد.

هیئت حاکمه اعلام کرد: فیفا می تواند تأیید کند که فدراسیون فوتبال مکزیک را به دلیل نقض ماده 5 مقررات حاکم بر اعمال (RGAS) اساسنامه فیفا پس از به میدان گذاشتن بازیکن آلخاندرو زندخاس جریمه 10000 فرانک فرانک را اعمال کرده است. در یک بیانیه.

همه شکست ها تبدیل به شکست 3-0 می شود. تغییر در مسابقات تیم ملی بزرگسالان تاثیر کمی در رنکینگ فیفا مکزیک خواهد داشت.

علاوه بر جریمه، تمام مسابقات لغو شده است. بر اساس مقررات قابل اجرا RGAS، بازیکن همچنان واجد شرایط بازی برای تیم های نماینده ایالات متحده است.

Zendejas در آکادمی جوانان لیگ برتر فوتبال اف سی دالاس بود که او در ال پاسو، تگزاس به دنیا آمده بود. او اولین بازی خود را در MLS مقابل هیوستون در 1 می 2015 انجام داد و در ژوئن 2016 به چیواس مکزیک منتقل شد، سپس در ژوئن 2017 به زکاتپک قرض داده شد. Zendejas در ژوئن 2020 به Necaxa و در ژانویه 2022 به کلاب آمریکا منتقل شد.

این مهاجم 24 ساله در جام جهانی زیر 17 سال 2015 سه بازی را برای ایالات متحده آغاز کرد که در آنجا با کریستین پولیسیچ و تایلر آدامز هم تیمی بود.

Zendejas در میان 24 بازیکنی بود که روز چهارشنبه توسط آنتونی هادسون، مربی موقت ایالات متحده برای بازی با صربستان در 25 ژانویه در لس آنجلس و کلمبیا سه روز بعد در کارسون، کالیفرنیا انتخاب شد. او یکی از 13 بازیکنی است که می توانند برای اولین بار در تیم ملی آمریکا حضور داشته باشند.

هیئت حاکمه تا روز پنجشنبه، یک روز پس از تماس آسوشیتدپرس که پس از انتخاب زندخاس برای بازی‌های هفته آینده مقابل صربستان و کلمبیا، اولین بازی آمریکایی‌ها از زمان جام جهانی، توسط آسوشیتدپرس تماس گرفت، این جریمه را اعلام نکرد.

مکزیک همچنین از بازی‌های زیر 23 سال مقابل رومانی (برد 1-0 در 5 ژوئن 2021)، مقابل عربستان سعودی (تساوی 1-1 در 8 ژوئن) و مقابل استرالیا (برد 3-2 در 12 ژوئن) محروم شد. ).