مهندس مکزیکی تبار برای تنوع بیشتر در فضا تلاش می کند

گزارش برف از فینیکس.

___

الکس سانز را در توییتر دنبال کنید https://twitter.com/alexsanz





Source link

Echazarreta که توسط سازمان غیرانتفاعی Space for Humanity حمایت مالی می شود، اولین زن متولد مکزیک و یکی از جوان ترین زنانی خواهد بود که به فضا پرواز می کند. او از بین بیش از 7000 متقاضی در بیش از 100 کشور انتخاب شد.

بیم به آسوشیتدپرس گفت: «تنوع و دسترسی واقعی، تنوع و دسترسی پایدار است. «اگر می‌خواهیم جمعیت افرادی که به فضا می‌روند تا در واقع تنوع انسانی روی زمین را منعکس کنند، باید دوباره فکر کنیم که چرا می‌رویم و چه کسی کلیدها را در دست دارد.»

از بیش از 600 نفری که از زمان پرواز پیشگامانه یوری گاگارین در سال 1961 به فضا رفته اند، کمتر از 80 نفر زن و کمتر از سه ده نفر سیاه پوست، بومی یا لاتین تبار بوده اند.

اچازارتا به آسوشیتدپرس گفت: «همه اطرافیانم – خانواده، دوستان، معلمان – من فقط یک چیز را می شنیدم: این برای شما نیست.

اچازارتا که از دیدن این پرتاب هیجان زده است، گفت: “من همیشه این را می شنوم، به ویژه از آمریکای لاتین.”

Echazarreta، 26 ساله، روز شنبه با پیوستن به خدمه بین المللی مختلف که سوار بر پنجمین پرواز مسافربری Blue Origin، سرمایه گذاری فضایی جف بزوس، بنیانگذار آمازون، می شوند، اشتباه آنها را ثابت می کند.

این پرواز در حالی انجام می شود که شرکت Blue Origin با SpaceX ایلان ماسک و Virgin Galactic ریچارد برانسون بر سر دلارهای گردشگری فضایی و تلاش هایی با هدف افزایش تنوع در سفرهای فضایی، که مدت هاست تحت سلطه مردان سفید پوست بوده است، رقابت می کند.

در عوض، او گفت، آنها باید پاسخ دهند: “شما هم می توانید این کار را انجام دهید.”

آتلانتا (AP) – کاتیا اچازارتا که در گوادالاخارا، مکزیک بزرگ شد، تشویق شد تا رویاهای خود برای سفر به فضا را رها کند.

اما جردن بیم، مورخ فضایی در دانشگاه شیکاگو، گفت که باید دید آیا اخلاق تجاری “فضای همه” به واقعیت تبدیل می شود یا خیر.

دابینز گفت: «آنها از مرزهایی فراتر می روند که بیشتر انسان ها رفته اند و این یک گام بزرگ است. این بسیار مهم است که همه خود را نماینده ببینند. بسیار تأثیرگذار است.»

با این پرواز، والدین مکزیکی دیگر نمی توانند به دختران خردسال خود بگویند که نمی توانند به فضا سفر کنند.

در اوایل سال جاری، بیل نلسون، مدیر ناسا، اولین طرح سهام این آژانس را برای شناسایی و حذف موانعی که فرصت‌ها را در جوامع محروم و کم نمایندگی محدود می‌کند، اعلام کرد.

___

او و پنج نفر دیگر، از جمله ویکتور کوریا هسپانها، دومین برزیلی که به فضا پرواز کرد، از تگزاس بر فراز موشک نیو شپرد برای یک پرواز 10 دقیقه ای منفجر خواهند شد. این پرواز خودکار باید قبل از چتربازی در صحرا به ارتفاع تقریباً 66 مایلی (106 کیلومتری) برسد.

تابتا دابینز، معاون پژوهشی و رئیس دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه روآن، یکی از اعضای کارگروه مؤسسه فیزیک آمریکا است که هدف آن افزایش نمایندگی دانشجویان سیاه پوست در مقطع کارشناسی در فیزیک و نجوم است. او به آسوشیتدپرس گفت که دسترسی به فضا – مهم نیست که سفر چقدر کوتاه باشد – مهم است.

اچازارتا، که پس از گذراندن دوره ای در ناسا در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق است، گفت که مردم از فرهنگ های دیگر یا سایر نقاط جهان «احساس می کنند که این برای آنها نیست، فقط به این دلیل که اهل کجا هستند یا کجا هستند. متولد شده اند، که این به طور خودکار چیزی نیست که آنها بتوانند رویا یا هدف داشته باشند.”

در ماه آوریل، جسیکا واتکینز، فضانورد ناسا، به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید، اولین زن سیاه‌پوست که مأموریت طولانی‌مدت را در آنجا تعیین کرد.