ممنوعیت سقط جنین در ایندیانا تحت قانون آزادی مذهبی به چالش کشیده شد

کن فالک، ACLU مدیر حقوقی ایندیانا، در بیانیه‌ای گفت که قانون آزادی مذهبی از «همه هوسی‌ها، نه فقط از کسانی که مسیحیت را انجام می‌دهند» محافظت می‌کند.

ایندیاناپولیس (AP) – مخالفان ممنوعیت سقط جنین در ایندیانا روز پنجشنبه شکایتی را تنظیم کردند و استدلال کردند که این قانون آزادی مذهبی این ایالت را که جمهوری خواهان هفت سال پیش تصویب کرده بود، نقض می کند.

قانون آزادی مذهبی ایندیانا پس از آن که توسط دولت وقت امضا شد، واکنش های ملی را برانگیخت. مایک پنس در سال 2015 به عنوان مخالفان آن را به عنوان اجازه تبعیض علیه همجنسگرایان مورد انتقاد قرار دادند.

این شکایت به دنبال شکایت دیگری است که هفته گذشته در مورد ممنوعیت سقط جنین که قرار است از 15 سپتامبر اجرایی شود، به چالش کشیده شد.

اپراتورهای کلینیک سقط جنین ایندیانا در شکایتی که هفته گذشته ارائه شد، استدلال کردند که ممنوعیت سقط جنین، حمایت های قانون اساسی ایالت را از حریم خصوصی و امتیازات برابر نقض می کند. هیچ حکم دادگاهی در این پرونده صادر نشده است.



منبع

دفتر دادستان کل ایالت و رهبران قانونگذاری جمهوریخواه بلافاصله در مورد شکایت جدید اظهار نظر نکردند.

شکایتی که اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در ایندیانا به نمایندگی از چندین ساکن ناشناس و گروه یهودیان هوسیر برای انتخاب در دادگاه ماریون کانتی ارائه کرده است، استدلال می‌کند که این ممنوعیت در زمانی که آنها معتقدند سقط جنین قابل قبول است، حقوق مذهبی آنها را نقض می‌کند.

فالک گفت: «ممنوعیت سقط جنین به طور قابل ملاحظه ای اعمال دین توسط بسیاری از هوزیرها را که بر اساس قانون جدید، در تضاد با اعتقادات مذهبی صادقانه خود از سقط جنین جلوگیری می کنند، سنگین می کند.