فشاری طولانی به بار ترامپ در سال 2024 به عنوان یک “شورشگر”

در ماه دسامبر، لیز چنی، نماینده ایالت وایو، نایب رئیس کمیته، قوانین جنایی را که مدعی بود ترامپ نقض کرده بود، با صدای بلند خواند. در ماه مارس، یک قاضی فدرال حکم داد که ترامپ و جان ایستمن، وکیل محافظه‌کار، که به او کمک کردند نظریه‌ای قانونی برای توجیه لغو انتخابات ایجاد کند، احتمالاً با ممانعت از کار کنگره و توطئه برای کلاهبرداری از ایالات متحده، غیرقانونی عمل کرده‌اند.

واشنگتن – دموکرات‌ها و گروه‌های لیبرال که مصمم به یافتن راهی برای جلوگیری از بازگشت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق به قدرت هستند، راه‌های مختلفی را برای رد صلاحیت او آماده می‌کنند، از جمله تهیه پیش‌نویس قانون جدید و آماده‌سازی انبوهی از دعاوی برای استفاده از یک بند مبهم در قانون اساسی به او لقب شورشگر بدهد.

و کار در کنگره در حال انجام است، جایی که دموکرات ها پیش نویس قانونی را با هدف اجرای ممنوعیت اصلاحیه چهاردهم تهیه کرده اند.

این کمیته در طول جلسات عمومی خود در ژوئن و ژوئیه، مجموعه‌ای از زمینه‌های بالقوه دیگر را برای پیگرد قانونی ترامپ پیشنهاد کرد، از جمله طرحی برای معرفی رای دهندگان دروغین طرفدار ترامپ در ایالت‌هایی که جو بایدن به دست آورد، جمع‌آوری کمک مالی بر اساس دروغ یک انتخابات دزدیده شده و مداخله با شاهدان کمیته

او گفت که گروهش “نگاه سختی” به نحوه پیگیری چنین چالش هایی علیه رئیس جمهور سابق دارد.

سخنگوی ترامپ به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد، اما وکلای ترامپ می‌دانند که به گفته افرادی که از گفتگوهایشان مطلع هستند، می‌توانند بر چنین چالش‌هایی غلبه کنند تا او را در صندوق رای نگه دارند. آنها از نزدیک شاهد پرونده های قضایی در سطح دولتی علیه سایر مقامات دولتی بوده اند.

برای خبرنامه The Morning از نیویورک تایمز ثبت نام کنید

در اعتراض به نامزدی گرین، یک قاضی تعریف شاکیان را پذیرفت که حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره یک شورش بود، اما گفت که شواهد کافی برای اثبات دست داشتن گرین در آن وجود ندارد.

این طرح‌ها تلاشی فوق‌العاده طولانی برای انجام آنچه که تحقیقات متعدد درباره ترامپ در انجام آن ناکام مانده است را شامل می‌شود: از بین بردن هر گونه شانسی که رئیس‌جمهور سابق می‌تواند قدرت را به دست آورد، خواه رای‌دهندگان او را بخواهند یا نخواهند. آنها منعکس کننده نگرانی فزاینده در میان دموکرات ها و فعالان لیبرال هستند که به دنبال یافتن راهی برای پایان دادن به مشاغل سیاسی رئیس جمهور سابق و مقاماتی هستند که به او کمک کردند تا به ریاست جمهوری بچسبد، از جمله از طریق چندین استراتژی جدید و در برخی موارد مخفیانه.

برخی از تلاش‌ها برای جلوگیری از بازگشت وی در ایالت‌هایی انجام می‌شود که سازمان غیرانتفاعی Free Speech For People و دیگر گروه‌هایی مانند Citizens for Responsibility and Ethics علیه قانون‌گذارانی که در تلاش‌های ترامپ برای برگرداندن شکست او در سال ۲۰۲۰ نقش داشتند، شکایت کرده‌اند.

این فشار در این هفته زمانی که یک قاضی در نیومکزیکو، کوی گریفین را از سمت خود به عنوان کمیسر ناحیه اوترو کانتی نیومکزیکو برکنار کرد و او را به دلیل مشارکت در شورش 6 ژانویه و کمک به انتشار دروغ‌های انتخاباتی که الهام‌بخش آن بود، یک شورش‌گر معرفی کرد شدت گرفت. . اقدام قاضی علیه گریفین، بنیانگذار کابوی ها برای ترامپ که اوایل سال جاری به دلیل تجاوز در هنگام حمله به موانع خارج از ساختمان کنگره در جریان حمله محکوم شد، اولین بار در بیش از یک قرن گذشته بود که یک مقام دولتی از خدمت تحت پوشش منع می شود. قانون اساسی منع تصدی قیام طلبان.

این استراتژی در مورد گریفین کارساز بود، اما پیروزی او بسیار آسان‌تر از چالش احتمالی ترامپ یا هر یک از همکارانش بود، زیرا این مقام نیومکزیکو به طور فیزیکی در شورش 6 ژانویه حضور داشت.

رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در اولین تجمع خود پس از تفتیش خانه اش توسط ماموران FBI در Wilkes-Barre، Pa.، در 3 سپتامبر 2022 سخنرانی می کند. (هانا بییر/نیویورک تایمز)

فعالان مترقی همچنین با وزرای امور خارجه ملاقات کرده اند و نامه هایی را به مقاماتی که بر انتخابات نظارت می کنند ارسال کرده اند تا آنها را متقاعد کنند که از اختیارات خود برای دور نگه داشتن هرکسی که در حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره در سال 2024 دست داشته است استفاده کنند. 50 ایالت و ناحیه کلمبیا قبلاً نامه‌هایی دریافت کرده‌اند که از آنها خواسته شده است که ترامپ را از شرکت در انتخابات جلوگیری کنند.

یک سال و نیم پس از خروج ترامپ از قدرت، دموکرات‌ها همچنان او را یک خطر بزرگ برای کشور می‌دانند و – حتی پس از تحقیقات بازپرس ویژه، دو استیضاح، پیروزی بزرگ انتخاباتی در سال 2020 و تحقیقات افشاگرانه کنگره در مورد تلاش‌های ترامپ برای سرنگونی انتخابات – بسیاری به طور فزاینده ای نگران هستند که او بتواند به قدرت بازگردد.

از اواخر سال گذشته، به نظر می‌رسید که کمیته مجلس نمایندگان بر روی استراتژی کشف هر چه بیشتر شواهد علیه ترامپ تمرکز کرده است، به این دلیل که انجام این کار وزارت دادگستری را تحت فشار قرار می‌دهد تا رئیس‌جمهور سابق را تحت تعقیب قرار دهد.

دموکرات‌ها و برخی جمهوری‌خواهان ضد ترامپ از اینکه مریک گارلند، دادستان کل آمریکا به دلیل تلاش‌هایش برای براندازی انتخابات 2020، اقدام جنایتکارانه‌ای علیه ترامپ را دنبال نکند و به حمله خشونت‌آمیز به ساختمان کنگره در 6 ژانویه 2021 ختم شد، بیمناک شده‌اند. حتی اگر ترامپ بود. متهم و محکوم به یک جنایت، هیچ قانونی وجود ندارد که حتی یک جنایتکار زندانی را از ریاست جمهوری منع کند.

نماینده جیمی راسکین از مریلند، عضو کمیته منتخب مجلس که در مورد حمله 6 ژانویه تحقیق می کند، و نماینده دبی واسرمن شولتز از فلوریدا، رئیس سابق کمیته ملی دموکرات ها، قانونی را ارائه کرده اند که حمله 6 ژانویه را اعلام می کند. در کاپیتول قیام کرد و به دادستان کل اجازه داد تا در مورد هرکسی که مظنون به نقض سوگندهای خود است تحقیق و دعوای مدنی انجام دهد. این لایحه همچنین به هر شهروند این اجازه را می دهد که برای رد صلاحیت یک صاحب مقام، دعوی مدنی ارائه کند.

نوح بوکبایندر، رئیس سازمان شهروندان برای مسئولیت و اخلاق، سازمان دیده‌بان غیرحزبی که علیه گریفین شکایت کرده است، گفت که حکم قاضی پیام روشنی دارد مبنی بر اینکه وقایع 6 ژانویه به عنوان یک شورش شناخته می‌شوند و کسانی که در «برنامه‌ریزی، بسیج بودند.» و تحریک» خشونت های آن روز، از جمله ترامپ، ممکن است از قدرت منع شود.

سایر شکایات به دلایل رویه ای رد شد.

در هفته‌های اخیر، برخی از دموکرات‌های برجسته در کنگره قانونی را ارائه کرده‌اند که موفقیت چنین شکایت‌هایی را علیه ترامپ و دیگر سیاستمداران دخیل در رویدادهای 6 ژانویه آسان‌تر می‌کند، هرچند که هیچ شانسی برای پیشرفت ندارد.

پس از حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره، گروه های لیبرال بدون موفقیت تلاش کردند تا از اصلاحیه چهاردهم برای رد صلاحیت تعدادی از قانونگذاران، از جمله نمایندگان جمهوری خواه آریزونا، پل گوسار و اندی بیگز، و مارک فینچم، نماینده ایالتی که نامزد شده است استفاده کنند. وزیر امور خارجه با تایید ترامپ. آنها همچنین سعی کرده اند از بند قانون اساسی برای ممنوع کردن سناتور ران جانسون و نمایندگان تام تیفانی و اسکات فیتزجرالد، همه جمهوری خواهان ویسکانسین استفاده کنند و شکست خورده اند. نماینده مارجوری تیلور گرین، R-Ga. و نماینده مدیسون کاوتورن، RN.C.

رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در اولین تجمع خود پس از تفتیش خانه اش توسط ماموران FBI در Wilkes-Barre، Pa.، در 3 سپتامبر 2022 سخنرانی می کند. (هانا بییر/نیویورک تایمز)

یک دادگاه تجدیدنظر در ماه مه حکم داد که شرکت کنندگان در شورش علیه دولت می توانند از تصدی پست منع شوند، اما هدف آن پرونده، کاوثورن، قبلاً مقدماتی خود را از دست داده بود، و این موضوع اساساً بحث برانگیز شد.

راسکین گفت: «این یک موضوع بزرگ قانون اساسی است. از آنجایی که کمیته وارد مراحل نهایی تحقیقات و توصیه های ما می شود، امیدوارم این موضوع مورد توجه ما باشد.

راسکین گفت که او در حال بحث با سایر اعضای کمیته 6 ژانویه است که آیا این اقدام را در میان توصیه‌های هیأت به همراه اصلاحات اساسی در قانون شمارش انتخابات و سایر تغییرات بالقوه گنجانده باشد که انتظار می‌رود در زمان انتشار آنها توجه قابل توجهی را به خود جلب کند. هفته های آینده

بخش سوم کم بحث شده اصلاحیه چهاردهم، که در جریان بازسازی برای مجازات اعضای کنفدراسیون به تصویب رسید، اعلام می‌کند که «هیچ شخصی نباید» «هیچ منصبی، ملکی یا نظامی، تحت ایالات متحده، یا تحت هر ایالتی که دارای قبلاً سوگند یاد کرده بود که «حمایت از قانون اساسی» کند، سپس «به شورش یا شورش علیه آن دست زده بود، یا به دشمنان آن کمک یا آرامش می‌داد».

پس از حمله به کاپیتول، محققان حقوقی شروع به بررسی قوانین فدرال برای یافتن راه هایی برای تحمیل عواقب برای افراد درگیر کردند. اغتشاشگرانی که مرتکب اعمال خشونت آمیز شدند، محاکمه و محکوم کردن آنها آسان بود و صدها مورد را به وجود آوردند. کمتر مشخص بود که در مورد سیاستمدارانی که اقداماتشان منجر به شورش شد، اما خودشان مرتکب خشونت نشدند، چه می توان کرد.

اگر کمیته این اقدام را تأیید کند، می‌تواند به حرکت رو به جلو در کنگره کمک کند، اگرچه قطعاً با یک مانع غیرقابل عبور در سنا روبرو خواهد شد، جایی که جمهوری‌خواهان می‌توانند آن را به چالش بکشند. اما حتی اگر این لایحه از بین برود، نویسندگان آن آن را نقشه راهی برای کنگره برای اجرای مفاد قانون اساسی در آینده می دانند.

بوکبیندر گفت: «مجموعه‌ای از شواهد در مورد نقش دونالد ترامپ در تلاش‌ها برای براندازی انتخابات و تحریک حمله 6 ژانویه وجود دارد. “به نظر می رسد که یک مورد جدی وجود دارد که می تواند برای دونالد ترامپ اعمال شود.”

به گزارش سرویس پژوهشی کنگره، دادستان های فدرال دوران بازسازی، برای برکناری مقامات مرتبط با کنفدراسیون، دعوای مدنی را در دادگاه مطرح کردند و کنگره در برخی موارد از کرسی شدن اعضا خودداری کرد. اما قبل از برکناری گریفین در این هفته، آخرین باری که این اصلاحیه اجرا شد در سال 1919 بود، زمانی که کنگره یک عضو سوسیالیست را که متهم به کمک و آسایش به آلمان در طول جنگ جهانی اول بود، رد کرد.

در عین حال، ترامپ نامزد پیشتاز نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2024 است. به نظر می‌رسد که محبوبیت او در میان پایه‌های حزبش با مجموعه‌ای از جلسات استماع مجلس نمایندگان در سال جاری که وسعت تلاش‌های او برای ارتقای یک دموکراتیک را آشکار می‌کند، کاهش نیافته است. انتخابات

© 2022 شرکت نیویورک تایمز



منبع

ران فین، وکیل Free Speech For People که در حال برنامه ریزی برای تهاجم قانونی است، درباره ترامپ گفت: «اگر او تصمیم بگیرد که نامزد شود، ما آماده هستیم تا واجد شرایط بودن او را طبق بخش 3 اصلاحیه چهاردهم در چندین ایالت به چالش بکشیم. . به سختی می توان به نتیجه دیگری رسید جز اینکه او بر اساس اصلاحیه چهاردهم قانون اساسی از مشاغل دولتی رد صلاحیت شده است.