مطالعه نشان می دهد که اجاق های گاز 650000 کودک آمریکایی را مبتلا به آسم کرده است

علاوه بر آلودگی هوای داخلی مورد بحث در این مطالعه، استفاده از گاز خانگی نیز به آلودگی هوای بیرون، یکی دیگر از عوامل اصلی آسم کمک می کند. همان سمومی که به ریه‌های کودکان در داخل خانه آسیب می‌رسانند، به تشکیل اوزون در سطح زمین کمک می‌کنند که به نام مه دود نیز شناخته می‌شود، که سمی است. در سال 2019، موسسه سنجش و ارزیابی سلامت تخمین زد که ازن مسئول 11 درصد مرگ و میر ناشی از بیماری مزمن تنفسی است. و گاز طبیعی بیشتر متان است که یکی از اجزای تشکیل مه دود نیز می باشد.

شخصی در حالی که نوزادی را در آغوش گرفته روی اجاق گاز آشپزی می کند. (گتی ایماژ)

محققان در جدیدترین مطالعه دو رویکرد را برای کاهش آلودگی داخلی ناشی از اجاق گاز توصیه می کنند: یا بهبود تهویه یا جایگزینی آنها با جایگزین های تمیز مانند اجاق های برقی. آنها به شدت به سمت دومی متمایل می شوند.

سرامیک برقی در آشپزخانه

به طور فزاینده ای، شهرهایی که به دنبال کاهش انتشار گازهای گلخانه ای خود هستند، نصب وسایل گازسوز در ساخت و سازهای جدید را ممنوع می کنند. سنگرهای لیبرال مانند برکلی، کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، سیاتل و شهر نیویورک چنین اقداماتی را اتخاذ کرده اند.

مطالعه UCLA تخمین زد که تنها در کالیفرنیا، اگر تمام وسایل گازسوز مسکونی به وسایل برقی با انرژی پاک تبدیل شوند، کاهش آلودگی ذرات معلق و اکسیدهای نیتروژن منجر به 354 مرگ کمتر سالانه و کاهش حتی بیشتر برونشیت خواهد شد.

یک مطالعه جدید در مجله بین المللی تحقیقات محیطی و بهداشت عمومی نشان می دهد که اجاق گاز مسئول 12.7 درصد از موارد آسم کودکان در ایالات متحده است. این نسبت در ایالت هایی مانند ایلینوی (21.1٪)، کالیفرنیا (20.1٪) و نیویورک (18.8٪) بسیار بیشتر است، جایی که اجاق گازها رایج تر است.

محققان همچنین کشف کرده‌اند که اجاق‌های گاز و اجاق‌ها ممکن است هوای داخل خانه را زمانی که حتی استفاده نمی‌شوند، آلوده کنند. مطالعه‌ای در ژانویه 2021 در مجله Environmental Science & Technology نشان داد که اجاق‌های گاز و اجاق‌ها اغلب نشت می‌کنند و تخمین زده شد که انتشار متان نشت‌شده آن‌ها در ایالات متحده معادل انتشار کربن نیم میلیون خودرو است.

سرامیک برقی در آشپزخانه (گتی ایماژ)

برادی سیلز، یکی از نویسندگان این مطالعه و مدیر ساختمان‌های بدون کربن در اندیشکده سیاست انرژی، «وقتی اجاق گاز روشن است و وقتی در آن دمای داغ می‌سوزد، تعدادی آلاینده هوا آزاد می‌شود. RMI، به Yahoo News گفت. بنابراین اینها چیزهایی مانند ذرات معلق، مونوکسید کربن و دی اکسید نیتروژن و سایر موارد هستند. بنابراین، برای مثال، دی اکسید نیتروژن یک محرک شناخته شده تنفسی است. و EPA، در سال 2016، گفت که قرار گرفتن در معرض کوتاه مدت با NO2 باعث اثرات تنفسی مانند حملات آسم می شود.

فرد از دستگاه تنفسی آسم استفاده می کند. (گتی ایماژ)

شخصی در حالی که نوزادی را در آغوش گرفته روی اجاق گاز آشپزی می کند.

این مطالعه بر اساس یک متاآنالیز از سال 2013 بر روی ارتباط بین اجاق گاز و آسم دوران کودکی انجام شد که نشان داد زندگی در خانه ای با اجاق گاز با 42 درصد بیشتر احتمال ابتلا به آسم دوران کودکی مطابقت دارد. با ترکیب آن با داده‌های مربوط به شیوع اجاق‌های گاز، که در 35 درصد خانه‌های ایالات متحده وجود دارد، محققان تخمین زدند که چند مورد بیشتر آسم در دوران کودکی به دلیل وجود آنها وجود دارد. در نتیجه، محققان دریافتند که 650000 کودک آمریکایی به دلیل وجود اجاق گاز در خانه‌شان آسم دارند.

فرد از دستگاه تنفسی آسم استفاده می کند.

آنها خاطرنشان می کنند که حتی بسیاری از اجاق ها با هودهای مخصوص در فضای باز هوا نمی گیرند – که این هدف را شکست می دهد – و مردم اغلب فراموش می کنند که دریچه های خود را روشن کنند.

مطالعه جدید به دنبال تحقیقات دیگری است که نشان می دهد اجاق گاز برای کیفیت هوای داخل خانه مضر است. در سال 2020، محققان بهداشت عمومی UCLA به سفارش باشگاه سیرا دریافتند که 90 درصد خانه ها پس از پختن با گاز به مدت یک ساعت، سطوح ناسالم آلودگی دی اکسید نیتروژن دارند. یک مطالعه در سال 2020 توسط RMI نشان داد خانه هایی که اجاق گاز دارند 50٪ تا بیش از 400٪ غلظت دی اکسید نیتروژن بالاتری نسبت به خانه هایی با اجاق های برقی دارند. وقتی گاز می سوزد، مواد مضری مانند مونوکسید کربن، اکسید نیتروژن، ذرات معلق، دی اکسید نیتروژن و فرمالدئید که یک سرطان زا شناخته شده است نیز منتشر می کند.

آنها می نویسند: «به طور قابل توجهی، تهویه با کاهش، اما نه حذف، خطر آسم در دوران کودکی مرتبط است.

بر اساس گزارش آژانس حفاظت از محیط زیست، متان همچنین یک گاز گلخانه ای بسیار قوی است که 11 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای را تشکیل می دهد. گرم شدن زمین همچنین آلودگی هوا را بدتر می کند، زیرا هوای گرمتر به تشکیل مه دود کمک می کند.

قابلمه روی اجاق گاز.  (گتی ایماژ)

قابلمه روی اجاق گاز. (گتی ایماژ)

ماه گذشته، هشت سناتور و 12 عضو مجلس نمایندگان که همگی دموکرات هستند، نامه ای را به کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی امضا کردند تا برای محافظت از مصرف کنندگان در برابر آلودگی اجاق گاز اقدام کند. این نامه خواستار ممنوعیت اجاق‌های گاز نبود، بلکه خواستار تنظیم مقررات برای الزام تهویه و استانداردهای عملکرد برای محدود کردن نشتی بود. کمیسر CPSC، ریچارد ترومکا جونیور، در یک وبینار بعدی گفت که ممنوعیت اجاق‌های گاز یک “احتمال واقعی” خواهد بود.



منبع