مشکل “فاجعه بار” گمشدگان روسیه

النا چوریلووا، پژوهشگر آزمایشگاه بین‌المللی جمعیت و سلامت دانشکده اقتصاد در کوتاه‌مدت، می‌گوید: «به احتمال زیاد در شرایط عدم اطمینان، بسیاری از زوج‌ها بچه‌دار شدن را برای مدتی به تعویق می‌اندازند تا وضعیت تثبیت شود». بلومبرگ. در سال 2023، احتمالاً شاهد کاهش بیشتر نرخ زاد و ولد خواهیم بود.»

پاسخ هر دو سوال تا حدی یکسان است: به قبرستان سربازان. اما بسیاری از مفقودین مسکو نیز از پیش نویس ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای جنگ او در اوکراین فرار کرده اند. در واقع، جمعیت شناسان می گویند که روسیه ممکن است برای نسل ها بهبود نیابد.

گوبل می نویسد: محتمل ترین نتیجه این است که “جنگ پوتین برای مدت طولانی بر روسیه سایه افکنده است – هر چه جنگ بیشتر ادامه یابد، جنگی که تاریک تر می شود.” نه تنها از دست دادن مردان روسی در مهاجرت و مرگ در میدان جنگ “یک حفره بزرگ در جامعه روسیه ایجاد می کند”، بلکه “آن مردان روسی که واقعاً موفق به بازگشت می شوند، مشکلات بزرگی را تجربه خواهند کرد” از PTSD و سایر مشکلات بهداشتی تا شرکت در “تکثیر امواج جنایت مشابه آنچه پس از جنگ افغانستان و چچن رخ داد.”

لیمن استون، پژوهشگر مؤسسه محافظه‌کار مطالعات خانواده، در ماه مارس نوشت: بله – و مانند روسیه، اوکراین هم قبل از حمله از نظر جمعیتی آسیب دیده بود. روسیه و اوکراین هر دو نرخ باروری پایینی دارند، اما در سال‌های اخیر، روسیه سیاست‌های طرفدار زایمان را اجرا کرده است که به این کشور کمک کرده است تا از کاهش شدید باروری جلوگیری کند، در حالی که اوکراین در طول 15 سال جنگ نسبتاً در چنین سیاست‌هایی کمبود داشته است. و تحولات سیاسی و اقتصادی

اوباما حادثه هولناک آریزونا را به درس سیاست سمی تبدیل کرد: “ما باید متمرکز بمانیم”

فرار از روسیه

“همه گلها کجا رفتند؟” از آهنگ معروف ضد جنگ دهه 1960 می پرسد. امروز در مسکو، مجله نیویورک تایمز گزارش می دهد، سؤال این است: این همه مرد کجا رفته اند؟

«بسیج خانواده‌ها را شاید در سخت‌ترین لحظه‌ای که تا به حال برای جمعیت‌شناسی روسیه داشته است، از بین می‌برد، به طوری که تعداد زنان در سن باروری در دهه گذشته حدود یک سوم کاهش یافته است» در بحبوحه کاهش جمعیت این کشور. بلومبرگ گزارش ها. در حالی که آسیب‌های جمعیتی معمولاً در طی دهه‌ها رخ می‌دهند، پیامدهای تهاجم، بدترین سناریوها را محتمل‌تر می‌کند – و خیلی زودتر از آنچه انتظار می‌رفت.»

جنیفر اسکیوبا، استاد کالج رودز، در آوریل در دفتر مرجع جمعیت نوشت: جمعیت شناسی و فرضیات در مورد چگونگی واکنش کشورها به تغییرات جمعیتی، هنرهای دقیقی نیستند. به عنوان مثال، «سال‌ها، یکی از بحث‌های رایج در جامعه سیاست‌گذاری ایالات متحده این بود که مشکلات جمعیتی روسیه توانایی آن را برای نمایش قدرت در خارج از مرزهایش کاهش می‌دهد».

و در این بین، “دانلود برنامه های دوستیابی در کشورهایی که مردان روسی به آنها گریخته اند به طور قابل توجهی افزایش یافته است.” بار گزارش ها، با اشاره به افزایش شدید دانلودها در ارمنستان، گرجستان، ترکیه و قزاقستان. تاتیانا، یک مسکووی 36 ساله، گفت: «همه معقول ترین افراد رفته اند. استخر دوستیابی حداقل 50 درصد کاهش یافته است.

آیا راهی وجود دارد که روسیه بتواند مارپیچ جمعیتی خود را معکوس کند؟

Sciubba می افزاید، بدیهی است که “نظریه صلح سالمندان” برای روسیه مناسب نیست. اما به طور گسترده تر، “پیری و انقباض جمعیت چنان روندهای جدیدی هستند که ما اطلاعات کمی در مورد نحوه اجرای سیاست خارجی دولت ها در این شرایط داریم، و نباید انتظار داشته باشیم که دولت های سالخورده مانند افراد سالخورده عمل کنند.”

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

هیلاری کلینتون، دموکرات‌های ارشد، پیشنهادی را برای تحریم ترامپ به دلیل دعوی «بی‌اهمیت» ارائه کردند

مقامات اوکراینی می گویند که در حال تشکیل یک پرونده جنایی علیه ماریا لووا-بلووا، کمیسر حقوق کودکان روسیه هستند که در اواسط اکتبر گفت که خودش پسری به اندازه نیروهای روسی را در ماریوپل بمباران شده اوکراین به فرزندی پذیرفته است. AP گزارش ها. ایالات متحده، بریتانیا و سایر کشورهای غربی در ماه سپتامبر لووا-بلووا را به دلیل اتهاماتی که او طراح اصلی انتقال بیش از 2000 کودک آسیب پذیر از استان های دونتسک و لوهانسک اوکراین به روسیه بوده، تحریم کردند.

پوتین می گوید که بسیج اخیر او حدود 300000 سرباز را به خدمت گرفته است که 82000 نفر از آنها در اوکراین هستند. گفته می شود 300000 روس دیگر برای اجتناب از سربازی به کشورهای دیگر گریخته اند. پنتاگون در ماه اوت، قبل از ضدحمله پاییزی کیف، تخمین زد که روسیه حدود 80000 تلفات در اوکراین متحمل شده است، از جمله سربازان مجروح. استانیسلاوا، 33 ساله، ساکن مسکو، به این روزنامه گفت: «احساس می کنم اکنون کشور زنان هستیم بار. “من در جستجوی دوستان مرد بودم تا به من کمک کنند تا مقداری اثاثیه را جابجا کنم، و متوجه شدم تقریباً همه آنها رفته اند.”

ایگور افرموف، جمعیت شناس مسکو، می گوید که ادامه جنگ اوکراین و تلاش های بسیج تا پایان بهار آینده برای روسیه “فاجعه بار” خواهد بود. بلومبرگ. این امر احتمالاً نرخ زاد و ولد را بین اواسط سال 2023 تا اواسط سال 2024 به 1 میلیون کاهش می دهد و نرخ باروری را به 1.2 فرزند در هر زن کاهش می دهد که روسیه تنها یک بار در دوره 1999-2000 به آن رسیده است. نرخ باروری 2.1 برای ثابت نگه داشتن جمعیت بدون مهاجرت مورد نیاز است. بلومبرگ می افزاید، و در حال حاضر روسیه با “جریان های مهاجرتی” و پرسش های جدی در مورد “توانایی خود برای جذب کارگران از خارج” مواجه است.

جنگ برای اوکراین هم بد است، درست است؟

ممکن است. گابل می نویسد: گاهی اوقات جنگ ها “به باروری بالاتر منجر می شود”، مانند زمانی که “انفجار ناگهانی لقاح” رخ می دهد که مردان برای نبرد اعزام می شوند. مانیتور روزانه اوراسیا. به عنوان مثال، داده‌های ماهانه تولد از دهه 1940 به وضوح نشان می‌دهد که رونق نوزادان ایالات متحده نه زمانی که GI از جنگ بازگشته‌اند، بلکه زمانی که آنها به سمت جنگ می‌رفتند آغاز شد.» او می افزاید: پس از پایان جنگ، «جنگ ها ممکن است موجی از ایده های ملی گرایانه ایجاد کند که مردم را مستعد ایده ها و سیاست های طرفدار زایمان کند، حتی اگر به اصطلاح «باروری جایگزین» اغلب خانواده ها را به «پاسخ دادن» به رویدادهای پر تلفات سوق می دهد. داشتن فرزندان «جایگزین»».

به گفته یکترینا مورلند از بنیاد آسیایی روسیه، در مناطق دورافتاده شمال روسیه و در امتداد مرز مغولستان، در مناطق سخا و بوریاتیا، نرخ بسیج تا شش برابر بیشتر از مناطق اروپایی روسیه است. ولادیمیر بودایف از بنیاد فری بوریاتیا گفت که مردم بومی در آن مناطق “در روستاهای خود جمع شدند” و افسران سربازگیری در تندرا جستجو کردند و “به هر کسی که ملاقات کردند احضاریه دادند.” آسوشیتدپرس.

مهاجرت مردان چگونه بر جمعیت روسیه تأثیر گذاشته است؟

الکسی ارمیلوف، بنیانگذار امپراتوری آرایشگاه Chop-Chop روسیه، می گوید: بار شما می توانید موج عظیم جابجایی را در مسکو و سنت پترزبورگ بیشتر از سایر شهرها مشاهده کنید، تا حدی به این دلیل که افراد بیشتری ابزار لازم برای ترک آنجا را دارند.

با توجه به جمعیت بسیار بیشتر روسیه و کاهش شدید جمعیت اخیر، “موقعیت اوکراین در مقایسه با روسیه به طور پیوسته در حال فرسایش است” و “این روند در آینده با افزایش شکاف در نرخ باروری بین دو کشور با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت.” “استون پیش بینی می کند. اما «عوامل اصلی جمعیت‌شناختی مانند نرخ زاد و ولد و نرخ مهاجرت» اگرچه مهم هستند، اما «سرنوشت نیستند» و اوکراین از طریق ایجاد اتحاد و «تمایل شدید» اوکراینی‌ها به جنگ، «افت جمعیتی را به جوان‌سازی نظامی تبدیل کرده است».

فرار از روسیه مصور | گتی ایماژ

ممکن است اوکراینی ها به میل خود ثبت نام نکنند تا روس های خوبی باشند، اما هزاران کودک اوکراینی به روسیه فرستاده شده اند تا در “خانواده های رضاعی” روسی قرار گیرند. AP گزارش ها.

متخصصان شهری که می‌توانستند با خیال راحت از فکر کردن به جنگ در تابستان اجتناب کنند، وقتی کرملین شروع به تحت فشار قرار دادن آنها برای خدمت سربازی کرد، بیدار شدند. صفوف “روشنفکران مسکو که اغلب دارای درآمد قابل تصرف و گذرنامه برای سفرهای خارجی هستند” به طرز محسوسی کاهش یافته است – در رستوران‌ها، در جامعه هیپسترها و در مجامع اجتماعی مانند شام و مهمانی‌ها. بار گزارش ها. اما اقلیت های قومی و مذهبی در برخی مناطق وضعیت بدتری دارند.

پل گوبل می نویسد: روسیه پیش از تهاجم به اوکراین یک عدم تعادل جنسیتی بزرگ داشت که به تلفات عظیم میدان جنگ در جنگ جهانی دوم برمی گردد. مانیتور روزانه اوراسیا. انتظار می رود نتایج سرشماری سال 2021 نشان دهد که روسیه 10.5 میلیون زن بیشتر از مردان دارد، تقریباً همان اختلاف یک دهه قبل – ضربه مضاعف این است که مردان روسی در “سنین اولیه باروری” در اوکراین می میرند یا از دوران پوتین فرار می کنند. پیش‌نویسی که “میزان زاد و ولد پایین در فدراسیون روسیه را بیشتر کاهش می‌دهد و آینده جمعیتی کشور را که از قبل مشکل‌دار است، در معرض خطر بیشتری قرار می‌دهد.”

وضعیت نخست وزیر سابق پاکستان در پی حمله اعتراضی در وضعیت “ثبات” قرار دارد



منبع

علاوه بر این، اگر روسیه موفق شود بخش‌های قابل توجهی از اوکراین را ضمیمه کند، پوتین در افزایش جمعیت روسیه موفق خواهد بود – اما او همچنین «دموگرافیک نامطلوب» اوکراین را به مشکلات خود اضافه خواهد کرد. بلومبرگ یادداشت.

ممکن است رونق کودک پس از جنگ روسیه رخ دهد؟

پوتین سال‌ها با ساعت جمعیتی روسیه مسابقه داد، اما دستور حمله به اوکراین را داد که جمعیت کشورش را در معرض کاهش تاریخی قرار داد. اخبار بلومبرگ گزارش ها. در اینجا نگاهی می اندازیم به چیزی که الکسی راکشا جمعیت شناس آن را “طوفان کامل” افول جمعیتی روسیه می نامد:

پس این همه جوان کجا رفته اند؟

برنت پیبادی نوشت: شکل “هرم جمعیت روسیه” به این معنی است که “میزان زاد و ولد تقریباً رو به کاهش است.” سیاست خارجی در ژانویه. پوتین گفته است که این واقعیت او را تسخیر کرده است و “نیاز روسیه به افراد بیشتر بدون شک انگیزه ای برای موضع تهاجمی کنونی آن در قبال اوکراین است” حتی اگر “این ایده که اوکراینی ها به عنوان روس های خوب ثبت نام کنند تا حد زیادی توهم آمیز است.”