مرتب کردن اوراق و حقایق در یک سالن بولینگ سابق

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس در آن زمان، بایگان‌های نارا، نه بوش، اسناد را به جایی که زمانی Chimney Hill Bowl در کالج استیشن، تگزاس بود، منتقل کردند. آنها آن را به یک انبار تبدیل کردند و مسیرهای بولینگ را با انبارهای قفسه‌ای که می‌توانستند جعبه‌های اسناد را در آن ذخیره کنند، عوض کردند. برای جا دادن همه چیز، آنها همچنین یک رستوران چینی سابق در همسایگی را انتخاب کردند.

___

نفتالی گفت که هدف از اظهارات ترامپ کاهش این واقعیت است که او اسناد طبقه بندی شده در مارآلاگو را در اختیار داشت و گفت که بوش اسناد خود را در یک سالن بولینگ قدیمی نگهداری می کرد.

حقایق: در حالی که ایده بوش بزرگ که اسناد را به یک سالن بولینگ ترکیبی و رستوران چینی می‌برد، الهام‌بخش رنگارنگ بود. واکنش های اینترنتی، دقیق نیست

ترامپ: اوباما “بیش از 20 کامیون، بیش از 33 میلیون صفحه اسناد، اعم از طبقه بندی شده و غیر طبقه بندی شده، را به یک فروشگاه مبلمان بدساخت و کاملاً ناامن، واقع در محله ای نسبتا بد در شیکاگو و بدون امنیت، منتقل کرد.”

به گزارش NARA، این اسناد مطابق با استانداردهای ذخیره سازی آرشیوی آژانس ذخیره می شوند. این استانداردها شامل مواردی مانند ایمنی در برابر آتش، مدیریت آفات و دستورالعمل های امنیتی برای انواع خاصی از اسناد است.

نظراتی که یکی از مقامات نارا به کمیسیون منطقه‌بندی شهر قبل از پایان دوره ریاست جمهوری اوباما ارائه کرد، همچنین تصریح کرد که این مرکز یک شبه محافظت خواهد شد.

AP در آن زمان گزارش داد که در مورد اسناد بوش، محل ذخیره موقت بایگانی NARA مورد استفاده توسط نگهبانان، مانیتورهای تلویزیون و آشکارسازهای الکترونیکی در حین دسته بندی اسناد محافظت می شد. آنها بعداً به کتابخانه و موزه ریاست جمهوری جورج اچ دبلیو بوش منتقل شدند، همچنین در ایستگاه کالج، جایی که امروز در آنجا اقامت دارند.

___

این بخشی از تلاش AP برای رسیدگی به اطلاعات نادرست به اشتراک گذاشته شده است، از جمله کار با شرکت ها و سازمان های خارجی برای افزودن زمینه واقعی به محتوای گمراه کننده ای که به صورت آنلاین در حال پخش است. درباره حقیقت‌سنجی در AP بیشتر بدانید.





منبع

ترامپ: بوش “میلیون ها سند را به یک سالن بولینگ سابق و یک رستوران چینی سابق برد و آنها را با هم ترکیب کردند. بنابراین آنها در یک سالن بولینگ رستوران چینی هستند.”

نارا در ماه مه 2000 اعلام کرد که اسنادی را از دوران ریاست جمهوری کلینتون به انباری در لیتل راک در آرکانزاس که قبلاً شرکت بالچ موتور بود، منتقل خواهد کرد. تأسیساتی که نارا اجاره کرده بود، کمتر از 2 مایل از جایی که بعداً به کتابخانه و موزه ریاست جمهوری ویلیام جی کلینتون تبدیل شد، که اسناد امروزی در آنجا نگهداری می شود، فاصله داشت.

بدیهی است که ساخت کتابخانه ریاست جمهوری به زمان نیاز دارد. در این مدت، آرشیو ملی باید این سوابق ریاست جمهوری را در جایی امن قرار دهد.» “آنها را در کمدهای کلوپ های عمومی نمی گذارند.”

در اینجا نگاهی دقیق تر به حقایق داریم.

بنجامین هافباوئر، استاد دانشگاه لوئیزویل که در مورد کتابخانه های ریاست جمهوری تحقیق می کند، موافق است که ادعای ترامپ درست نیست. او گفت: «این واقعاً نوعی سیب به پرتقال است.

___

بر اساس قانون سوابق ریاست جمهوری، نارا تمام سوابق ریاست جمهوری از دولت های سابق را در اختیار دارد. این آژانس مسئول مرتب سازی اسناد و نگهداری ایمن آنهاست تا زمانی که بتوان یک کتابخانه ریاست جمهوری برای نگهداری آنها ساخته شود.

سخنگوی ترامپ بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

ترامپ: کلینتون «میلیون‌ها سند را از کاخ سفید به یک نمایندگی سابق خودرو در آرکانزاس برد».

حقایق: کلینتون اسناد را به یک نمایندگی سابق خودرو نبرد، نارا این کار را کرد.

بیانیه‌های نارا و گزارش‌های آسوشیتدپرس نشان می‌دهند که در حقیقت، کارمندان اداره بایگانی و اسناد ملی، نه روسای جمهور سابق، سوابق ریاست‌جمهوری را برای مرتب‌سازی و ذخیره‌سازی موقت به این تأسیسات منتقل کرده‌اند.

تیموتی نفتالی، استاد خدمات عمومی و تاریخ در دانشگاه نیویورک، گفت: این بسیار متفاوت است با اینکه ترامپ اسناد طبقه بندی شده دوران ریاست جمهوری خود را در مناطق مختلف انبار در املاک خود در فلوریدا نگهداری می کند.

طبق سوابق دولت اوباما، تقریباً 30 میلیون سند طبقه بندی نشده دولت اوباما در ساختمانی در شیکاگو وجود دارد که در مقطعی متعلق به شرکت مبلمان پلانکت بود.

در یک گردهمایی برای جمهوری‌خواهان نوادا در روز شنبه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا با بیان اینکه روسای جمهور گذشته همین کار را انجام داده‌اند، علیه تحقیقات فدرال در مورد نگهداری اسناد طبقه‌بندی شده در املاک مار-آ-لاگو استدلال کرد.

اسناد طبقه بندی شده دولت در مکان های امن جداگانه در منطقه واشنگتن دی سی ذخیره می شود.

ترامپ مدعی شد که باراک اوباما “کامیون” اسناد را به یک فروشگاه مبلمان سابق در شیکاگو منتقل کرده است، که بیل کلینتون سوابق “از کاخ سفید به یک نمایندگی سابق خودرو در آرکانزاس” را حمل کرده است، و اینکه جورج اچ دبلیو بوش “میلیون‌ها سند را به یک مغازه برده است.” سالن بولینگ سابق و یک رستوران چینی سابق که آنها را با هم ترکیب کردند.

حقایق: آژانس گفت، باز هم، نارا، نه اوباما، این اسناد را حمل کرد – و در این فرآیند از استانداردهای ذخیره سازی خود پیروی کرد.

او گفت: «اما این کاملاً مزخرف است. “اینها ساختمانهایی هستند که آرشیو ملی تصرف کرد، بازسازی شد تا استانداردهای بایگانی و امنیت را رعایت کند، و سپس آنها مواد را در آنجا قرار دادند.”