فرماندار دستورات سرزمینی را که بومیان آمریکا را هدف قرار می دهد باطل می کند

اعلامیه هایی که نزدیک به دو دهه بعد توسط فرمانداران رابرت بی میچل و ویلیام ای پیل صادر شد، قبایل خاصی را به عنوان قانون شکن اعلام کرد و به ساکنان نیومکزیکو اجازه داد تا علیه آنها خشونت انجام دهند.

لوجان گریشام، یک دموکرات که برای انتخاب مجدد نامزد شده است، به شهرستان‌هایی در قلمرو اشاره کرد که زمانی برای پوست سر مردان و زنان آپاچی جوایزی ارائه می‌کردند.

لوجان گریشام در یک فرمان اجرایی که در روز بومیان صادر شد نوشت: «دولت نیومکزیکو همیشه به اهمیت و حاکمیت شهروندان بومیان آمریکا احترام نمی‌گذارد و تاریخ ما متأسفانه آغشته به بدرفتاری ظالمانه با بومیان آمریکاست.»

“من شروع به بررسی تاریخ پیرامون اعلامیه ها کردم – آیا تأثیری داشت، آیا واقعاً نفرت را برانگیخت؟” Rangel، که ریشه هایش شامل آپاچی و ناواهو است، گفت.

آلبوکرکی، NM (AP) – فرماندار نیومکزیکو روز دوشنبه چهار اعلامیه پیش از ایالت را که بومیان آمریکایی را در دوران پرآشوبی در سراسر مرزهای غربی هدف قرار داده بود، لغو کرد، زیرا سربازان فدرال تلاش می کردند ناواهوها، آپاچی ها و دیگران را شکست دهند.

از طریق تحقیقات خود، او چندین جایزه برای اسکالپینگ پیدا کرد، به طوری که برخی از شهرستان‌ها تا آنجا پیش رفتند که برای تبلیغات روزنامه‌ها در ایالت‌های فراتر از نیومکزیکو هزینه می‌کردند تا از مردم برای این تلاش‌ها دعوت کنند. نیومکزیکو در ژانویه 1912 به ایالت ایالات متحده تبدیل شد.

دو تا از اعلامیه هایی که لوجان گریشام باطل کرده بود در سال 1851 توسط جیمز اس. کالون، اولین فرماندار منطقه ای نیومکزیکو صادر شد. آنها به بومیان آمریکا دستور دادند که از شمارش رسمی سرشماری حذف شوند و به شبه نظامیان اجازه دادند تا «هر قبیله متخاصمی را که گفته می شد برای غارت وارد شهرک‌ها می‌شوند تعقیب و حمله کنند».

فرماندار میشل لوژان گریشام اعلامیه های قرن 19 توسط فرمانداران سابق منطقه را توهین آمیز توصیف کرد و گفت که لغو این اعلامیه ها به التیام زخم های قدیمی و تقویت پیوندها با جوامع بومی آمریکا کمک می کند.

رانجل یافته های خود را با مقامات قبیله ای و ایالتی در میان گذاشت. او از جمله کسانی است که برای گنجاندن این بخش از تاریخ نیومکزیکو در برنامه های درسی مدارس تلاش می کنند.

راهپیمایی ها، تظاهرات و جشن هایی در سراسر ایالات متحده به مناسبت روز مردم بومی برگزار شد. در سانتافه، پایتخت نیومکزیکو، مردم با بنرهایی با هدف افزایش آگاهی در مورد بومیان آمریکایی مفقود شده و کشته شده قدم زدند. تظاهرکنندگان رنگ را بر روی بنای یادبود کیت کارسون، که در کشته شدن صدها بومیان آمریکا در طول استعمار غرب نقش داشت، پاشیده بودند.

او گفت: “من مایلم ارتباط بیشتری با قبایل ببینم و آنها را منبع تاریخی باشند که آموخته می شود.”

در نیومکزیکو، اقدام جارد پولیس، فرماندار کلرادو در سال 2021 برای لغو فرمان سال 1864 توسط یکی از فرمانداران منطقه ای آن ایالت که در نهایت به کشتار Sand Creek منجر شد، زمانی که سربازان آمریکایی بیش از 200 نفر را کشتند، باعث لغو اعلامیه های گذشته شد. بومیان آمریکا در یکی از تاریک ترین و تلخ ترین لحظات تاریخی کلرادو.

جستجو برای اسناد مشابه، والری رانگل، مورخ منصوب شهر سانتافه را به کتابی از بریده‌های روزنامه در آرشیو کتابخانه هانتینگتون در کالیفرنیا هدایت کرد. این کامل ترین مجموعه از اعلامیه های سرزمینی نیومکزیکو را نشان می داد.

جشنی در فلگستاف، آریزونا، با تمرکز بر جوانانی که در مورد چگونگی کمک مردم بومی به جامعه صحبت کردند. گروهی از بچه های هوپی رقص ذرت را در مقابل تالار شهر اجرا کردند.

نیومکزیکو خانه نزدیک به دوجین کشور قبیله ای و پوبلو است که بومیان آمریکا بیش از 12 درصد از جمعیت را تشکیل می دهند.



منبع