مربی بسکتبال زنان دانشگاه دوک می گوید تیمش نیمه اول را با توپ اشتباه بازی کرد

مربی تیم بسکتبال زنان دانشگاه دوک نسبت به نحوه برخورد با توپ ادعایی پس از بازی پنجشنبه ابراز انزجار کرد.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

دوک رکورد 9-2 در این فصل در ACC دارد و در مجموع 19-3 است.

به گفته نشریه ورزش های دیجیتال Stack.com، توپ های بسکتبال مورد استفاده مردان در NBA و در سطح کالج حدود 29.5 اینچ هستند در حالی که توپ های استفاده شده توسط WNBA و تیم های کالج زنان 28.5 اینچ است. لاوسون و تیمش مدعی شدند که پس از اینکه وینستون گاندی، دستیار مربی دوک در نیمه اول به مقامات رسمی هشدار داد، توپ‌های صحیح تعویض شد.

لاوسون گفت بازیکنانش از توپ شکایت داشتند و از 34 تلاش در 20 دقیقه اول بازی، 7 شوت زدند. ESPN گزارش داد که حریفان 10 شوت از 30 شوت خود را در نیمه اول انجام دادند.

در حالی که لاوسون ادعا می کند که در نیمه اول از بسکتبال مردان استفاده شده است، ACC و FSU بر اساس ESPN نتیجه دیگری گرفتند.

مربی بسکتبال زنان دوک بلو شیاطینAP Photo/Michael Dwyer

  • او در کنفرانس خبری گفت: «برای داشتن یک بازی که در پایان فصل، می تواند تفاوت بین یک قهرمانی، بین یک عنوان باشد، بازیکنان من لیاقت این را ندارند و بازیکنان آنها هم چنین نیستند.

    کارا لاوسون در کنار خط ایستاده است.

    علیرغم خشم او، کنفرانس ساحل آتلانتیک و مقامات ایالت فلوریدا به این نتیجه رسیدند که توپ استفاده شده در نیمه اول بازی یکشنبه که در فلوریدا برگزار شد، یک بسکتبال مردانه نبود.

    کارا لاوسون، مربی دانشگاه دوک، در طی یک مصاحبه بعد از بازی در روز پنجشنبه، با شور و شوق در مورد بازی یکشنبه تیم صحبت کرد.

  • او در کنفرانس پس از بازی گفت: “این هرگز در یک بازی مردان اتفاق نمی افتد. این هرگز اتفاق نمی افتد.” این برای ورزش ما شرم آور است.

    لاوسون گفت: “اجازه دهید واضح بگویم: ایالت فلوریدا ما را شکست داد. آنها در نیمه اول با توپ مردانه و در نیمه دوم با توپ زنان ما را شکست دادند.” “اما نمی توانم بگویم اگر در نیمه اول و نیمه دوم با توپ زنان بازی می کردیم، برنده می شدیم. اما آنها هم نمی توانند این را بگویند.”

    به گفته لاوسون، بازیکنان او در نیمه اول بازی مقابل FSU از بسکتبال شکایت کردند.

  • کنفرانس در بیانیه ای به نقل از ESPN گفت: «پس از فرآیند بررسی دقیق و عینی، هیچ مدرکی برای حمایت از این ادعا یافت نشد. “بر اساس قوانین بازی NCAA، هیچ روند تجدید نظر یا اعتراضی وجود ندارد.”

    مربی کارا لاوسون کنفرانس خبری خود را پس از پیروزی دوک مقابل دانشگاه پیتسبورگ با بیان مشکلات خود در بازی قبلی مقابل ایالت فلوریدا به پایان رساند. به گفته لاوسون، شیاطین آبی و سمینولز نیمه اول بازی یکشنبه را با یک بسکتبال مردانه سپری کردند. دوک در ادامه مسابقه را با 13 امتیاز 57 بر 70 از دست داد.

    علیرغم نگرانی لاوسون در مورد توپ های استفاده شده در طول بازی، او به ایالت فلوریدا برای برد اعتبار داد.