مذاکرات ظریف بر سر بازداشت احتمالی ترامپ در هفته آینده در جریان است

مایکل کوهن، وکیل سابق دونالد ترامپ، هنگام ورود به دادگاه نیویورک در 15 مارس 2023 با خبرنگاران صحبت می کند. (ادواردو مونوز/ رویترز)

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، پس از سخنرانی در کنفرانس کنش سیاسی محافظه‌کاران، CPAC 2023، شنبه، 4 مارس 2023، در بندر ملی در آکسون هیل، مدیترانه، مشت خود را در حالی که ترک می‌کند، مشت می‌کند (AP Photo/Alex Brandon)

این موضوع اکنون دقیقاً در مقابل براگ قرار دارد، زیرا دادستان‌های او در حال مذاکره با سرویس مخفی، و سایر آژانس‌های مجری قانون فدرال و محلی، از جمله اداره پلیس نیویورک، درباره نحوه رسیدگی به دستگیری ترامپ در میان نگرانی‌های امنیتی شدید هستند.

حل و فصل نهایی آن و مسائل مربوط به آن به دست براگ خواهد بود، اما منبع گفت که این وضعیت همچنان “سیال” است و سوالات اصلی حل نشده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، پس از سخنرانی در کنفرانس کنش سیاسی محافظه‌کاران، CPAC 2023، شنبه، 4 مارس 2023، در بندر ملی در آکسون هیل، مدیترانه، مشت خود را در حالی که ترک می‌کند، مشت می‌کند (AP Photo/Alex Brandon)

اما این اتهام یک جرم جنحه ای است مگر اینکه بتوان نشان داد که بخشی از جرم زمینه ای است. برای تبدیل این پرونده و تبدیل کیفرخواست به جنایت، دادستان ها آماده می شوند تا استدلال کنند که این پرداخت به دانیلز برای تأثیرگذاری بر انتخابات سال 2016 انجام شده است و بنابراین نقض قانون انتخابات ایالت نیویورک به عنوان کمک گزارش نشده ترامپ به قانون خودش است. پویش.

برای بسیاری از کارشناسان حقوقی، هنوز سؤالات بزرگتر درباره قوت پرونده براگ باقی مانده است. این در حدود 130000 دلار از پرداخت‌های مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ به استورمی دنیلز، بازیگر سابق فیلم‌های پورنو در اواخر کمپین انتخاباتی سال 2016 است، زمانی که او تهدید می‌کرد 10 سال قبل درمورد رابطه جنسی ادعایی با ترامپ منتشر شود.

دفتر دادستان منطقه نیویورک آلوین براگ درگیر مذاکرات ظریفی با سرویس مخفی است تا چگونه دستگیری احتمالی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را در هفته آینده به اتهام پرداخت غیرقانونی به یک ستاره فیلم های پورن برای ساکت نگه داشتن او در مورد رابطه جنسی ادعایی انجام دهد. به گفته یک منبع آگاه از مذاکرات.

اما ترامپ متهم استاندارد نیست. طبق قانون، او همیشه توسط ماموران سرویس مخفی محافظت می شود. دادستان ها هنوز در حال بحث هستند که آیا ترامپ باید اجازه داشته باشد که به جای افسران امنیتی دادگاه، ماموران سرویس مخفی را بدون دستبند به داخل دادگاه اسکورت کنند یا خیر. این منبع گفت که دادستان ها و پلیس نیویورک همچنین در تلاش هستند تا بسیاری از مسائل امنیتی را ترسیم کنند، از جمله ترس از اینکه یک “دختر کار” در دادگاه عمومی می تواند به دنبال اختلال در روند رسیدگی باشد.

سوال اصلی در حال حاضر این است که چگونه برای یک سناریوی فوق‌العاده و بی‌سابقه رویه‌ها را انجام دهیم: نحوه دستگیری، اثر انگشت و – طبق روال استاندارد – دستبند زدن به متهمی که اتفاقاً رئیس‌جمهور سابق است و توسط گروهی از مأموران سرویس مخفی محافظت می‌شود. .

طبق رویه‌های استاندارد، پس از متهم شدن، متهمی مانند ترامپ به دادگاه نیویورک در منهتن پایین اسکورت می‌شد و به اتاق رسیدگی می‌بردند، جایی که برای مدت کوتاهی در سلول زندان قرار می‌گرفت، رزرو می‌شد، انگشت نگاری می‌شد، برای عکس گرفتن از لیوان عکس می‌گرفت. دستبند زده سپس او را از طریق آسانسور به طبقه بالایی اسکورت می‌کردند، جایی که او را با دستبند به داخل دادگاه می‌بردند تا محاکمه‌اش را در معرض دید کامل رسانه‌ها قرار دهند – معادل یک «راهپیمایی واقعی».

ترامپ به Truth Social پست کرد که انتظار دارد این هفته دستگیر شود

ترامپ روز شنبه پیامی در شبکه های اجتماعی منتشر کرد مبنی بر اینکه انتظار دارد روز سه شنبه دستگیر شود. او از حامیان خود خواست که “اعتراض کنید، ملت ما را پس بگیرید!”

اما این یک نظریه قانونی آزمایش نشده باقی می ماند. مشارکت در کمپین های ریاست جمهوری تحت قانون انتخابات فدرال است و مشخص نیست که آیا قوانین انتخابات نیویورک را می توان به گونه ای گسترش داد که هزینه های رقابت های ریاست جمهوری را نیز شامل شود.

ترامپ روز شنبه در سایت Truth Social نوشت که انتظار دارد این هفته دستگیر شود. (شبکه های اجتماعی از طریق رویترز)

پرداختی که کوهن پس از مشورت با ترامپ ترتیب داد، در داخل سازمان ترامپ به عنوان «هزینه‌های قانونی» فهرست شد – توصیفی که انتظار می‌رود دادستان‌های براگ آن را طبق قانون ایالت نیویورک که جعل سوابق تجاری را ممنوع می‌کند، غیرقانونی بدانند.

مایکل کوهن هنگام ورود به دادگاه نیویورک با خبرنگاران صحبت می کند

منبع آگاه به این پرونده اذعان کرد که وکلای ترامپ احتمالاً بر اساس این دلایل، از جمله دلایل دیگر، کیفرخواست را به چالش می کشند و قاضی می تواند در نهایت موافقت کند و “این را به یک جنایت بازگرداند.”



منبع

این منبع گفت، اگرچه به وکلای رئیس جمهور اطلاع داده شده بود که کیفرخواست ممکن است در اوایل روز سه شنبه صادر شود، اما احتمال اینکه اتهامات در اواخر هفته مطرح شود، بیشتر است. دادستان ها هنوز می خواهند قبل از پایان دادن به پرونده یک شاهد دیگر را در مقابل هیئت منصفه قرار دهند.