مدیر عامل جی پی مورگان، دیمون، به کنگره درباره “ابرهای طوفانی” اقتصادی هشدار داد – شهادت

او همچنین گفت قوانین سختگیرانه ای که بانک ها را ملزم به نگهداری سرمایه بیشتر می کند، ریسک اقتصادی قابل توجهی را به همراه دارد و توانایی بانک ها برای وام دهی را متوقف می کند.

پس از بحران مالی 2008، تنظیم کننده های جهانی الزامات سرمایه ای سختگیرانه ای را بر بانک ها تحمیل کردند.

نوشته پیت شرودر

در شهادت دیمون می‌گوید: «در حالی که این ابرهای طوفانی در افق ایجاد می‌شوند، حتی بهترین و باهوش‌ترین اقتصاددان‌ها در مورد اینکه آیا این ابرهای طوفانی می‌توانند به یک طوفان اقتصادی بزرگ تبدیل شوند یا چیزی بسیار کم‌تر دچار اختلاف می‌شوند».

مدیران عاملی که شهادت می دهند شامل روسای چهار بانک بزرگ ایالات متحده است: دیمون جی پی مورگان، برایان مونیهان از بانک آمریکا، جین فریزر سیتی و چارلز شارف از ولز فارگو. اندی سسر، مدیرعامل بانکورپ ایالات متحده، ویلیام دمچاک، مدیر عامل مالی PNC، و ویلیام راجرز، مدیر عامل مالی Truist Financial که بزرگترین وام دهندگان منطقه ای کشور را اداره می کنند، به آنها ملحق خواهند شد.

(گزارش توسط پیت شرودر؛ ویرایش توسط نیک زیمینسکی)



منبع

واشنگتن (رویترز) – بر اساس شهادت آماده شده، جیمی دیمون، مدیر اجرایی JPMorgan Chase & Co قصد دارد به کنگره بگوید که اقتصاد ایالات متحده با “ابرهای طوفانی” روبرو است.

در شهادت او می‌گوید: «همچنین نشان داده است که شرکت‌های بزرگ با اندازه و مقیاس جی‌پی مورگان چیس می‌توانند به عنوان منبع قدرت برای اقتصاد انجام دهند.

شهادت دیمون قبل از یک جفت جلسه نظارت برای هفت بانک بزرگ خرده‌فروشی کشور انجام می‌شود، جایی که انتظار می‌رود مدیران اجرایی در مورد طیف وسیعی از سؤالات از جمله اقتصاد، مسائل مصرف‌کننده، و مسائل اجتماعی مهم مانند سوخت‌های فسیلی و سقط جنین پاسخ دهند.

دیمون از کار بانکش دفاع کرد و استدلال کرد که بزرگترین بانک کشور نقش مهمی در اقتصاد ایفا می کند، به ویژه در زمان های پر فراز و نشیب مانند همه گیری، زمانی که این بانک بزرگترین وام دهنده تحت برنامه حفاظت از چک بود.

او هشدار داد: «این برای آمریکا بد است، زیرا بانک‌های تحت نظارت را دقیقاً در زمان نامناسبی دچار مشکل می‌کند و باعث می‌شود آنها با محدودیت سرمایه مواجه شوند و رشد را در حوزه‌هایی مانند وام‌دهی کاهش دهند، زیرا کشور وارد شرایط سخت اقتصادی می‌شود».

بر اساس این یادداشت، این جلسه به دنبال شهادت مدیر عامل در مورد طیف وسیعی از مسائل، از جمله حمایت از مصرف کننده، مسائل مربوط به انطباق، تنوع و “مسائل مربوط به منافع عمومی” مانند حقوق کارگران و دسترسی به سقط جنین خواهد بود.

دیمون، که قرار است در کنار مدیران عامل بانک های ایالات متحده در جلسات استماع کنگره در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه شهادت دهد، نیروهای رقیب را که اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار می دهند، معرفی خواهد کرد. او افزود که مخارج مصرف‌کننده قوی و بازار کار قوی نشان‌دهنده انعطاف‌پذیری است، اما زنجیره‌های تامین متلاشی‌شده، جنگ در اوکراین، تورم بالا و تلاش‌های فدرال رزرو برای مهار آن همگی نشان‌دهنده زمان‌های سخت‌تری هستند.

یادداشتی که توسط کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان تهیه شده است، که در آن ابتدا مدیران عامل را در روز چهارشنبه مورد سوال قرار می دهد، اشاره کرد که به اصطلاح مگابانک ها پس از ادغام های اخیر به طور قابل توجهی بزرگتر شده اند. این کمیته گفت که غول های بانکی همچنان به پرداخت جریمه های بزرگ به دلیل “رفتار غیرقانونی” ادامه می دهند.