«ما نمی توانیم در حاشیه بمانیم:» پس از تیراندازی دسته جمعی در تگزاس، رهبران مذهبی خواستار اقدام بعد از نماز شدند

جفرس، از اولین باپتیست دالاس، گفت که او بدش نمی آید که سیاستمداران وارد حوزه معنوی شوند «تا زمانی که بدانند در مورد چه چیزی صحبت می کنند. بسیاری از سیاستمداران در مورد آنچه کتاب مقدس در واقع می گوید ناآگاه هستند. خداوند حکومت را به حفاظت از شهروندانش سپرد، و کتاب مقدس تعلیم می دهد که خداوند از تلاش انسان برای انجام اراده خود استفاده می کند.»

سندرز گفت: ما انسان های کاملی هستیم. تلاش برای دوشاخه کردن زندگی‌ام و تمرکز بخشی بر سیاست و بخشی دیگر بر معنویت واقعا ممکن نیست. اما اگر از “افکار و دعا” به عنوان راهی برای فرار از پرداختن به مسائل زیربنایی استفاده می کنید، در این صورت با ایمان خود به شیوه ای پیش پا افتاده رفتار می کنید.

هنگامی که در مصاحبه‌ای بعدی با این تصور که بسیاری از دعاها معتقد بودند ناکافی هستند، خود پاسخ داد: «خب، آن‌ها افرادی هستند که به خدای توانا که کاملاً کنترل زندگی ما را در دست دارد، اعتقاد ندارند. من یک مسیحی هستم. من معتقدم که او هست.»

8 مه 2023: رابرت جکسون مادرش شریل جکسون را هنگام بازدید از یک بنای یادبود در نزدیکی صحنه تیراندازی گسترده در مرکز خرید Allen Premium Outlets در آلن، تگزاس، دلداری می‌دهد. بر اساس گزارش های منتشر شده، در حمله روز شنبه که در آن فرد مسلح توسط پلیس کشته شد، هشت نفر کشته و هفت نفر زخمی شدند. بر اساس اطلاعات، حال سه تن از مجروحان وخیم است.

“ایمان و عمل دو روی یک سکه هستند”

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: پس از تیراندازی دسته جمعی در تگزاس، کشیش ها می گویند که عمل باید به دنبال نماز باشد.





منبع

او گفت: «این نوع وقایع آنقدر در زندگی ما عادی شده بود که من حتی واکنشی نشان ندادم. و وقتی فهمیدم که این عادی شده است، می‌دانستم که باید بلند شوم و شروع به صحبت کنم.»

در کلیسای لوتری سنت پیتر در الگین، تگزاس، در 40 مایلی شرق مرکز شهر آستین، کشیش سام برانون گفت که افکار و دعاها «مهم هستند و کار می کنند. اگر کسی چیزی غم انگیز را پشت سر بگذارد، اینکه مردم به او کمک کنند و او را تشویق کنند، با او دعا کنند، نگه دارید و به او بگویید که چقدر دوستش داشته است – همه اینها فوق العاده مهم است.

سندرز گفت، در حالی که دعا پس از تیراندازی های دسته جمعی باید واقعی باشد، مراقب خساراتی باشد که خانواده ها متحمل شده اند، اما باید معتقدان را به سمت عمل سوق دهد – به ویژه آنهایی که رهبران سیاسی هستند.

در اوایل سال جاری، سندرز به نفع لایحه شکست خورده ای شهادت داد که از سوء استفاده کنندگان داخلی از دستیابی به سلاح گرم جلوگیری می کرد. اما او از موفقیت غافلگیرکننده اخیر تگزاس هاوس بیل 2744، که حداقل سن را برای خرید تفنگ های تهاجمی خاص به 21 سال افزایش می داد، دلگرم شد. یک کمیته مجلس این هفته این لایحه را با حمایت جمهوری خواهان به پیش برد.

وی افزود، با این گفته، و روشن کرد که از طرف خودش صحبت می‌کند و نه برای جماعتش، «اگر تنها کاری که انجام می‌دهیم این است که بگوییم متأسفیم و توانایی تغییر چیزی را داریم تا تراژدی‌ها کمتر اتفاق بیفتند، احتمالاً باید در مورد انجام آن باشد. ایمان و عمل دو روی یک سکه هستند.»

کشیش ها از مالکیت اسلحه با اصلاح “عقل سلیم” حمایت می کنند

استفان سندرز به عنوان یک کشیش که نزدیکترین دوستش در خدمت کشیش نشویل است، کلیسایش در سه مایلی جایی که تیراندازی شش نفر را در یک مدرسه خصوصی مسیحی در ماه مارس کشت، قرار دارد، کاملاً به اهمیت افکار و دعاها اعتقاد دارد.

جفرس گفت: وقتی صحبت از ایمنی می شود، نماز اولین قدم ضروری است.

او گفت: «اگر واقعیت بیماری روانی را بشناسیم، باید به واقعیت سلاح‌ها و خشونت‌های جمعی که در دستان انسان‌های شکسته است، بپردازیم.»

هیچ کار مهمی نمی توانیم انجام دهیم تا زمان ما دعا کرده‌ایم.» اما، در عین حال، ما باید اصلاحات عقل سلیم اسلحه را اعمال کنیم که متمم دوم را نقض نکند.

(LR) ترز بادیکی، آدریانا روزالس، مارلی هال و آدی بل در طول یک مراسم بیداری در کنار یک یادبود در کنار فروشگاه های پرمیوم آلن در 7 مه 2023 در آلن، تگزاس ایستاده اند.

او گفت: «یکی از دلایل اصلی داشتن دولت این است که از ما در برابر بدترین قسمت‌های خودمان محافظت کنیم.»

مردم در مدرسه ابتدایی راب در Uvalde، TX در 29 مه 2022 ادای احترام می کنند، جایی که پنج روز قبل، یک دانش آموز 18 ساله سابق 19 دانش آموز و دو معلم را کشت.

آن شب، سناتور آمریکایی تد کروز، آر-تگزاس، در توییتر منتشر شد که “من و هایدی برای خانواده‌های قربانیان دعا می‌کنیم” و گفت که او “هر گونه حمایتی که برای اجرای عدالت و کمک به نیازمندان لازم باشد” ارائه کرده است. نماینده ایالتی کیت سلف، نماینده جمهوری خواه حوزه کنگره شامل آلن نیز توییت کرد. بیانیه اقامه نماز

دیگر رهبران مذهبی تگزاس نیز موافق هستند. آنها می گویند که در حالی که “افکار و دعا” پاسخ مهم و ضروری به تراژدی است، آنها باید مقدمه عمل باشند – در غیر این صورت خطر خدمت به خود را دارند.

مردم در مدرسه ابتدایی راب در Uvalde، TX در 29 مه 2022 ادای احترام می کنند، جایی که پنج روز قبل، یک دانش آموز 18 ساله سابق 19 دانش آموز و دو معلم را کشت.

فیلمنامه یک بار دیگر در آخر هفته گذشته پخش شد، پس از آن که پلیس گفت یک مرد مسلح روز شنبه هشت نفر را به ضرب گلوله کشته و هفت نفر را مجروح کرد در آلن پریمیوم اوتلت در آلن، شهری در 25 مایلی شمال دالاس. تیراندازی دسته جمعی ششمین تیراندازی در سال 2023 بود که در یک مکان عمومی اتفاق افتاد و برابر با میانگین تعداد این تیراندازی ها در سراسر کشور در سال بود.

یک شکارچی قدیمی که در شکار با پدرش بزرگ شد و به بچه هایش یاد داد که چگونه شکار کنند، داشتن اسلحه بخشی از شخصیت سندرز است. او گفت: “اما اووالده در من بیدار شد که باید درگیر روند سیاسی باشم.”

سندرز گفت که جماعت او در حومه غرب آستین شامل اعضای NRA است که سلاح های مخفی حمل می کنند. در حالی که او معمولاً چنین مسائلی را از منبر مطرح نمی کند، یکشنبه گذشته این کار را انجام داد و در مورد عزم ماه گذشته توسط اعضای خانواده قربانیان Uvalde که 13 ساعت منتظر ماندند تا در مقابل قانونگذار در حمایت از HB 2744 شهادت دهند، صحبت کرد.

برانون گفت: «من از مردمی که بتوانند سلاح گرم بخرند و برای اهداف متعددی از جمله ایمنی شخصی بخرند و از آنها استفاده کنند، حمایت کامل می کنم. چیزی که فکر نمی کنم ایده خوبی باشد این است که همه تحت هر شرایطی به همه سلاح های گرم دسترسی داشته باشند و فقط امیدوار باشند که همه به طور موثر آموزش ببینند.

سندرز گفت ایمان او می آموزد که گناه یک واقعیت است که توسط انسان های ناقصی انجام می شود که گاهی کارهای وحشتناکی با یکدیگر انجام می دهند. سندرز گفت، وقتی فرماندار تگزاس، گرگ ابوت، بیماری روانی را دلیل اصلی طاعون ملی تیراندازی‌های جمعی می‌داند، درست می‌گوید – اما این همه پاسخ نیست.

سندرز وظیفه خود را انجام می دهد. در ماه مه 2022، زمانی که 19 دانش آموز و دو معلم در مدرسه ابتدایی راب در Uvalde قتل عام شدند، سندرز گفت که متوجه یک چیز عجیب و غریب شده است: او چیزی احساس نمی کند.

او گفت: “جماعت من به طرز باورنکردنی از من حمایت کردند تا آن را به اشتراک بگذارم.” من این کار را به گونه ای انجام ندادم که صاحبان اسلحه را محکوم کنم یا بگویم اینجا تنها راه حل ممکن است. تازه گفتم چقدر وحشتناک بود ما به عنوان اهل ایمان نمی توانیم در حاشیه بمانیم.»

(LR) ترز بادیکی، آدریانا روزالس، مارلی هال و آدی بل در طول یک مراسم بیداری در کنار یک یادبود در کنار فروشگاه های پرمیوم آلن در 7 مه 2023 در آلن، تگزاس ایستاده اند.

در پی تیراندازی‌های جمعی بسیار رایج، یک الگوی قابل پیش‌بینی آشکار می‌شود: در میان درخواست‌ها برای محدودیت‌های شدیدتر اسلحه، برخی از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه با واکنش‌های منفی مواجه می‌شوند زیرا در عوض تاکید می‌کنند که تمرکز باید بر «افکار و دعا» برای قربانیان و خانواده‌هایشان باشد.

سندرز، کشیش اصلی کلیسای اوک هیل یونایتد متدیست در آستین، تگزاس، گفت: “شما باید برای مردم وقت بگذارید تا غصه بخورند.” ما باید در واکنش به یک تراژدی از مردم مراقبت کنیم. اما سنت ایمانی من می گوید که ایمان بدون اعمال مرده است. اگر فقط دعا کنیم تا احساس خوبی نسبت به خود داشته باشیم، فکر می‌کنم ایمانی بسیار کم‌اهمیت داریم.»