“ما قصد ممنوعیت” برنامه را نداریم

معاون رئيس جمهور کامالا هریس هدف دولت بایدن ممنوع کردن برنامه اشتراک‌گذاری ویدیوی شبکه‌های اجتماعی، TikTok، متعلق به شرکت چینی ByteDance نیست.

لایحه ای با احتمال ممنوعیت این برنامه در ایالات متحده در اوایل ماه جاری با 352 رای موافق در برابر 65 رای موافق در مجلس به تصویب رسید و در سنا در حال نشستن است که آینده آن نامشخص است. رئیس جمهور جو بایدن گفته است که قصد دارد در صورت تصویب در مجلس سنا این لایحه را امضا کند.

ما قصد نداریم TikTok را ممنوع کنیم. اصلاً هدف یا هدف این گفتگو این نیست. ما باید با مالک معامله کنیم و نگرانی‌های امنیت ملی در مورد مالک TikTok داریم، اما قصد نداریم تیک تاک را ممنوع کنیم.

«این یک عامل درآمدزا برای بسیاری از مردم است، کاری که از نظر اجازه دادن به مردم برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات به روشی آزاد، به نحوی که به مردم امکان گفتمان را می دهد، انجام می دهد. هریس ادامه داد: خیلی مهم است.

بیش از 170 میلیون آمریکایی از این برنامه استفاده می کنند، با اقتصاد خالق که به صنعت بیش از 250 میلیارد دلار کمک کرده است.

این لایحه «برنامه‌های تحت کنترل دشمن خارجی، مانند TikTok و هر برنامه یا سرویس جانشین و هر برنامه یا سرویس دیگری را که توسط ByteDance Ltd. یا نهادی تحت کنترل ByteDance Ltd. توسعه یا ارائه شده است، ممنوع می‌کند». در صورت تصویب، ByteDance مجبور به فروش برنامه خواهد شد، در غیر این صورت در ایالات متحده ممنوع خواهد شد

بسیاری از قانونگذاران و حامیان این لایحه نگران هستند که این برنامه امنیت ملی در ایالات متحده را به خطر می اندازد و می توان از آن برای گسترش تبلیغات یا تحت تأثیر قرار دادن انتخابات استفاده کرد.

مدیر عامل TikTok، Shou Zi Chew، قبلاً در طول یک جلسه استماع کنگره در سال گذشته گفت که داده های ایالات متحده “توسط یک شرکت آمریکایی تحت نظارت پرسنل آمریکایی در خاک آمریکا ذخیره می شود.”

در یک ویدیوی TikTok که در اوایل این ماه منتشر شد، Chew از کاربران درخواست کرد تا از سناتورها بخواهند که این لایحه را تصویب نکنند.

Chew گفت: “در چند سال گذشته، ما برای ایمن نگه داشتن اطلاعات شما و سکوی خود عاری از دستکاری های خارجی سرمایه گذاری کرده ایم.” ما متعهد شده ایم که به این کار ادامه خواهیم داد. این قانون، در صورت امضای قانون، منجر به ممنوعیت TikTok در ایالات متحده خواهد شد.

مربوط…

منبع