انتظار می رود فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش دهد و چشم انداز بایدن را افزایش دهد

توسط جارت رنشو و هوارد اشنایدر

واشنگتن (رویترز) – فدرال رزرو ایالات متحده به نظر می رسد در مسیر کاهش نرخ بهره با گرم شدن فصل تبلیغات ریاست جمهوری، به طور بالقوه رئیس جمهور را تحویل دهد. جو بایدن این افزایش در حالی است که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد آمریکایی‌ها از مدیریت او با اقتصاد بدشان می‌آید.

فدرال رزرو می تواند با کمک به شکل گیری نگرش ها در مورد تورم سرسختانه و افزایش هزینه های مسکن که تلاش های بایدن برای انتخاب مجدد بایدن را تحت تاثیر قرار داده است، نقشی بزرگ و بالقوه ناراحت کننده در سال انتخابات ایفا کند. کاهش نرخ بهره منتقدان – رقیب جمهوری خواه – را نیز دعوت می کند دونالد ترامپ مهم‌تر از آن‌ها – بحث در مورد آژانسی که به عنوان یک مقام پولی مستقل تأسیس شده است، ترازوهای سیاسی را به سمت بایدن کج می‌کند.

در واقع، ترامپ قبل از این ادعا حتی منتظر اولین کاهش نرخ نیست و ماه گذشته به فاکس بیزینس گفت که انتظار دارد جروم پاول، رئیس فدرال رزرو – که ترامپ در سال 2018 به عنوان رئیس بانک مرکزی منصوب شد و به زودی پس از آن به قدرت رسید – این کار را انجام دهد. چیزی که احتمالاً به دموکرات‌ها کمک می‌کند… اگر او نرخ‌های بهره را کاهش دهد.»

عصبانیت ترامپ – و احتمالاً خوش‌بینی بایدن – در مورد این موضوع با توجه به اشتراک‌گذاری بالای نرخ‌های بهره در میان مصرف‌کنندگانی که از تحمل شدیدترین تورم از زمان دولت ریگان خسته و خشمگین شده‌اند، قابل درک است.

سلیندا لیک، یک نظرسنجی ارشد بایدن در کمپین انتخاباتی خود در سال 2020 که اخیراً نظرسنجی های خصوصی در مورد انتخابات انجام داده است، می گوید: “کاهش نرخ ها در بین مردم بسیار محبوب است. این واقعاً به ایجاد اعتماد در اقتصاد کمک می کند، همانطور که مردم توجه بیشتری به انتخابات دارند.” تغذیه برای مشتری مردم واقعاً احساس می‌کنند که تا یکشنبه از هر طرف تحت فشار قرار می‌گیرند.»

خیلی آهسته برای اهمیت دادن؟

آمریکایی ها در یک نظرسنجی پشت سر هم اقتصاد را در صدر مهمترین مسائل سال انتخاباتی خود یا نزدیک به آن قرار می دهند، و چشم انداز بانک مرکزی ایالات متحده که در نشست هفته گذشته ترسیم کردند، برای بایدن بسیار خوشایند است. پیش‌بینی‌های مقامات حاکی از آن است که او در روز انتخابات در 5 نوامبر از اقتصاد رو به رشد، بیکاری کم، تعدیل تورم و همچنین اعتبار ارزان‌تر برخوردار خواهد بود.

سرمایه‌گذاران اکنون پیش‌بینی می‌کنند که در دو جلسه از چهار نشست فدرال رزرو، در اواسط ژوئن و بار دیگر در اواسط سپتامبر، کاهش نرخ‌ها کاهش یابد. اقتصاد.

اگرچه فدرال رزرو فقط نرخ استقراض یک شبه را در میان بانک ها کنترل می کند، کاهش به آن معیار – که از ژوئیه گذشته بین 5.25٪ تا 5.50٪ تعیین شده است – به سرعت به کاهش نرخ وام مسکن، وام های خودرو ارزان تر و شرایط تامین مالی آسان تر برای مشاغل کوچک تبدیل می شود. سؤال این است که آیا آنچه پیش‌بینی می‌شود – تقریباً نیم درصد کاهش قبل از رفتن رأی‌دهندگان به پای صندوق‌های رأی – برای حرکت دادن سوزن کافی است؟

لیندسی اوونز، رئیس گروه Groundwork Collaborative، یک اندیشکده مترقی واشنگتن، در این مورد تردید دارد. او گفت که با پایین بودن نرخ بیکاری، رشد اقتصادی با سرعت قوی و تورم همچنان نگران کننده است، فدرال رزرو نرخ ها را به آرامی کاهش می دهد تا بتواند از نظر سیاسی تا حد زیادی به بایدن کمک کند.

اوونز گفت: «ما در محیطی با نرخ بهره بالای 23 سال قرار داریم و کاهش 25 واحدی دیگر قبل از نوامبر، این واقعیت را تغییر نمی‌دهد که نرخ‌های وام مسکن بالا خواهد بود.

“آن لباس کوچک”

نظرسنجی‌ها مکرراً نشان می‌دهند که آمریکایی‌ها به بایدن رتبه‌های ضعیفی برای مدیریت او در اقتصاد ایالات متحده می‌دهند که تا حد زیادی به دلیل افزایش هزینه‌های مواد غذایی، بنزین و سایر ملزومات است که طبقه فقیر و متوسط ​​را تحت فشار قرار داده است. بایدن بخش‌های زیادی از سال گذشته را صرف تبلیغ از اقتصاد قوی کرده است، اما تلاش‌ها برای تغییر نگرش منفی آمریکایی‌ها کمک چندانی نکرده است.

شاخص احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان که به طور گسترده دنبال می شود، در ژوئن 2022 به پایین ترین سطح خود سقوط کرد زیرا تورم به بالاترین سطح چهار دهه اخیر یعنی 9.1 درصد رسید. احساسات اکنون تقریباً در نیمه راه بین آن و میانگین های پیش از همه گیری آن قرار دارد.

پویایی رو به رشد بین بایدن، اقتصاد و فدرال رزرو با آنچه روسای جمهور سابق جیمی کارتر و جورج اچ دبلیو بوش در اواخر دهه 1970 و اوایل دهه 1990 با آن مواجه شدند، زمانی که تورم و افزایش نرخ بهره بانک مرکزی مسلماً شانس انتخاب مجدد آنها را آسیب رساند، در تضاد است. هر دو باخت.

برای فدرال رزرو، چشم انداز فعلی، اگر انتظارات را برآورده کند، برای خود یک پیروزی منحصر به فرد خواهد بود. افزایش تهاجمی نرخ‌ها در طول سال‌های 2022 و 2023 تورم را بدون ایجاد رکود تحت کنترل درآورد و اکنون چرخش به سمت کاهش نرخ‌ها ممکن است به اندازه اعلام پیروزی بانک مرکزی نزدیک باشد.

بایدن در اوایل ماه جاری در جریان توقف مبارزات انتخاباتی خود در فیلادلفیا، پیش نمایشی از نوعی از نحوه ترکیب تصمیمات فدرال رزرو ارائه کرد. او از تلاش های خود برای کاهش هزینه های مسکن برای آمریکایی ها صحبت کرد و پیش بینی کرد.

بایدن گفت: «من نمی‌توانم آن را تضمین کنم، اما با شما شرط می‌بندم – شرط می‌بندم که این نرخ‌ها بیشتر کاهش می‌یابد، زیرا شرط می‌بندم که لباس کوچکی که نرخ‌های بهره را تعیین می‌کند، پایین می‌آید».

کاخ سفید بعداً تصریح کرد که بایدن دیدگاه خود را در مورد اقتصاد ارائه می‌دهد، نه توصیه‌هایی به فدرال رزرو مستقل، و تاکید بر طناب تنگ سیاسی بایدن و کمپین او در هنگام صحبت در مورد بانک مرکزی باشد.

'BIDENFATION'

جمهوری خواهان از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو برای سرکوب بایدن استفاده کرده اند و به دنبال آن هستند که آنها را به سوء مدیریت او در اقتصاد وابسته کنند.

آنا کلی، سخنگوی کمیته ملی جمهوری خواهان، گفت: «در زمان جو بایدن، فدرال رزرو نرخ بهره را به بالاترین سطح در 23 سال گذشته افزایش داد و زندگی را برای خانواده هایی که قبلاً با تأثیر تورم بایدن دست و پنجه نرم می کردند، سخت تر کرد.

ترامپ که سابقه درهم تنیده خود با پاول را دارد، بدون شک به کاهش نرخ بهره توجه خواهد کرد. او پاول را که در آن زمان یکی از فرمانداران فدرال رزرو بود، به ریاست منصوب کرد، اما به سرعت با او به خاطر افزایش نرخ بهره درگیر شد – او را متهم به تلاش برای ویران کردن اقتصاد کرد و در یک مقطع او را دشمن مردم اعلام کرد.

ترامپ مقصر دانستن بایدن برای تورم را به یکی از ویژگی‌های اصلی تظاهرات مبارزات انتخاباتی‌اش تبدیل کرده است و از ترسیم پاول به‌عنوان بازیگری سیاسی که می‌تواند به نفع رقیب دموکرات‌اش باشد، تردیدی نداشته است.

ترامپ ماه گذشته در مصاحبه با فاکس بیزینس با ماریا بارتیرومو گفت که او معتقد است پاول به دنبال کاهش نرخ بهره «به خاطر شاید انتخاب مردم» است.

مایکل والدن، استاد اقتصاد ایالت کارولینای شمالی، توصیه‌هایی به پاول دارد، که بدون توجه به اینکه فدرال رزرو در نهایت با نرخ‌ها چه می‌کند، با هجوم از این یا آن اردوگاه مواجه است.

او گفت: “منبع انتقادها هر چه باشد، رئیس پاول باید آماده باشد تا در ماه های آینده گوش های خود را بپوشاند.”

(گزارش توسط جارت رنشاو، هاوارد اشنایدر؛ گزارش اضافی توسط ناتان لین؛ ویرایش توسط دن برنز و آندریا ریچی)

منبع