ماهواره ناسا از مدار زمین، سر تا ماه می شکند

بک گفت: مزیت مدار جدید این است که مصرف سوخت را به حداقل می رساند و به ماهواره یا یک ایستگاه فضایی اجازه می دهد در تماس دائمی با زمین بماند.

ولینگتون، نیوزلند (AP) – ماهواره‌ای به اندازه یک اجاق مایکروویو روز دوشنبه با موفقیت از مدار خود به دور زمین رها شد و به سمت ماه حرکت کرد که آخرین گام در برنامه ناسا برای فرود دوباره فضانوردان بر سطح ماه است.

بک گفت که آنها در روزهای آینده تصمیم خواهند گرفت که با فوتون که وظایف خود را تکمیل کرده بود و هنوز مقداری سوخت در مخزن باقی مانده بود، چه کنند.

آخرین انفجار موتور روز دوشنبه به فوتون اجازه داد تا از کشش گرانشی زمین جدا شود و ماهواره را به راه خود بفرستد. اکنون طرح این است که ماهواره 25 کیلوگرمی (55 پوندی) قبل از سقوط به مدار جدید ماه در 13 نوامبر، از ماه دور شود. مسیر.

بک گفت: “در ازای چند ده میلیون دلار، اکنون یک موشک و یک فضاپیما وجود دارد که می تواند شما را به ماه، سیارک ها، زهره و مریخ ببرد.” “این یک قابلیت دیوانه کننده است که قبلا وجود نداشته است.”

در نهایت، ناسا قصد دارد یک ایستگاه فضایی به نام دروازه را در مسیر مداری قرار دهد که فضانوردان می توانند از آنجا به سطح ماه به عنوان بخشی از برنامه آرتمیس خود فرود آیند.

اگر بقیه ماموریت موفقیت آمیز باشد، ماهواره Capstone اطلاعات حیاتی را برای ماه‌ها به عنوان اولین ماهواره‌ای که مدار جدیدی به دور ماه می‌گیرد به نام مدار هاله‌ای نزدیک به مستقیم می‌فرستد: یک شکل تخمی کشیده با یک انتهای مدار. عبور از نزدیک ماه و دیگری دور از آن.

پیتر بک، بنیانگذار Rocket Lab به آسوشیتدپرس گفت که بیان هیجان او در کلمات سخت است.

این یک سفر غیرعادی برای ماهواره Capstone بوده است. این موشک شش روز پیش توسط شرکت Rocket Lab در یکی از موشک های کوچک الکترون خود از شبه جزیره Mahia نیوزلند پرتاب شد. چهار ماه دیگر طول می کشد تا این ماهواره به ماه برسد، زیرا با حداقل انرژی حرکت می کند.

موشک الکترون که در 28 ژوئن از نیوزلند به فضا پرتاب شد، حامل دومین فضاپیمایی به نام فوتون بود که پس از 9 دقیقه از هم جدا شد. این ماهواره به مدت شش روز در فوتون حمل شد و موتورهای فضاپیما به طور دوره ای شلیک می کردند تا مدار آن را از زمین دورتر و دورتر کنند.

برای این مأموریت، ناسا با دو شرکت تجاری همکاری کرد: Rocket Lab مستقر در کالیفرنیا و Advanced Space مستقر در کلرادو، که مالک و اداره کننده ماهواره Capstone است.



منبع

او گفت: “احتمالاً مدتی طول می کشد تا در آن غرق شویم. این پروژه ای است که ما را دو، دو سال و نیم زمان برده است و اجرای آن فوق العاده و فوق العاده دشوار است.” “بنابراین دیدن همه چیز در امشب و دیدن آن فضاپیما در راه رسیدن به ماه، کاملاً حماسی است.”

بک گفت که هزینه نسبتاً کم این مأموریت – ناسا آن را 32.7 میلیون دلار اعلام کرد – آغاز عصر جدیدی برای اکتشافات فضایی است.

بک گفت: “تعدادی ماموریت واقعا جالب وجود دارد که می توانیم با آن انجام دهیم.”