لیز چنی می گوید که کوین مک کارتی نباید در مجلس حزب جمهوری خواه سخنران باشد زیرا او “کاملاً به قانون اساسی خیانت کرده است”

مک کارتی در ادامه از هاگمن در تلاش موفقیت آمیز او برای شکست چنی در انتخابات مقدماتی حزب حمایت کرد.

چنی روز سه شنبه در انتخابات مقدماتی مجلس نمایندگان جمهوریخواه وایومینگ به وکیل هریت هیگمن شکست خورد.

چنی پس از جدایی از ترامپ در مورد ادعاهای رد شده او در مورد انتخابات 2020، همراه با رفتارش در 6 ژانویه 2021، او را به دلیل “تحریک شورش” استیضاح کرد و به کادری متشکل از 9 جمهوری خواه دیگر مجلس نمایندگان پیوست که این اقدام را انجام دادند. (از ده جمهوری خواه مجلس نمایندگان که از استیضاح دوم ترامپ حمایت کردند، تنها دو نفر ممکن است در سال 2023 در کنگره خدمت کنند.)

لیز چنی

چنی روز سه‌شنبه در حالی که با حامیان صحبت می‌کرد، تکرار کرد که می‌توانست امسال نامزد مجدد شود، اما از رد نتایج انتخابات ۲۰۲۰ توسط ترامپ و تلاش او برای لغو پیروزی جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی، خودداری کرد.

او در مورد افزایش احتمالی او در مجلس حزب جمهوری خواه گفت: “من معتقد نیستم که او باید رئیس مجلس شود.”

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





  • منبع

    چنی درباره قانونگذار کالیفرنیا در شبکه ABC گفت: “خب، دیدگاه من در مورد کوین مک کارتی بسیار واضح است. رئیس مجلس دومین نفر در صف ریاست جمهوری است. این امر به کسی نیاز دارد که وظیفه، سوگند و تعهد خود را درک کند و به رسمیت بشناسد.” “این هفته.”

    چنی نایب رئیس کمیته مجلس نمایندگان شد که در مورد شورش 6 ژانویه در کاپیتول تحقیق می کرد، که باعث خشم بیشتر قانونگذاران جمهوری خواه شد، زیرا اکثراً به دنبال عقب نشینی از وقایع آن روز بودند.

    و او کاملاً به قانون اساسی خیانت کرده است و نشان داد که درک کاملی از اهمیت و اهمیت نقش رئیس مجلس ندارد، بنابراین من معتقد نیستم که او باید رئیس مجلس باشد. “او افزود.

    پس از ادامه صحبت علیه رئیس جمهور سابق، چنی، که زمانی جمهوری خواه شماره 3 مجلس نمایندگان بود، دید که رابطه خود با مک کارتی رو به وخامت گذاشت و بعداً توسط کنفرانس GOP از رهبری برکنار شد.

    او در آن زمان گفت: “لازم بود که من تلاش های مداوم او را برای باز کردن یک سیستم دموکراتیک و حمله به پایه های جمهوری ما فعال کنم. این راهی بود که من نمی توانستم و نخواهم رفت.”

    لیز چنی در مصاحبه اخیر با ABC گفت کوین مک کارتی “به قانون اساسی خیانت کرده است.”

  • لیز چنی، نماینده مجلس نمایندگان در مصاحبه ای که روز جمعه پخش شد، علیه کوین مک کارتی، رهبر اقلیت، که احتمالاً در صورتی که جمهوری خواهان کنترل مجلس پایین را در نوامبر امسال مجدداً کنترل کنند، رئیس مجلس نمایندگان خواهد شد، انتقاد کرد و استدلال کرد که وی “به قانون اساسی بی وفایی” کرده است.

    او افزود: “هیچ کرسی مجلس، هیچ دفتری در این سرزمین مهمتر از اصولی است که همه ما سوگند یاد کرده ایم از آنها محافظت کنیم. و من به خوبی عواقب سیاسی بالقوه پایبندی به وظیفه خود را درک کرده ام.”

    در یک مصاحبه با جاناتان کارل، خبرنگار ای بی سی نیوز، چنی – که روز سه شنبه در انتخابات مقدماتی مجلس نمایندگان وایومینگ توسط وکیل هریت هیگمن شکست خورد، گفت: مک کارتی پس از اینکه از او پرسیده شد که آیا این کشور می تواند این کار را انجام دهد، گفت: “درکی کامل” از نقش سخنران داشت. بهتر یا بدتر با او در قدرت.

    نماینده لیز چنی در 16 آگوست 2022 در یک رویداد شبانه اولیه در جکسون، ویو، یک سخنرانی امتیازی برای حامیان ایراد می کند.الکس وانگ/گتی ایماژ