ادعاهای جدید علیه نماینده سابق کنگره میامی که توسط ونزوئلا استخدام شده است

اینترگلوبال از امضای قرارداد عقب افتاده خودداری کرد و گفت که چنین خدمات پیمانکاری فرعی را انجام نداده است.

تقریباً در همان زمان استخدام ریورا، دولت مادورو برای جلب نظر دولت ترامپ یک حمله افسونگر را آغاز کرده بود. در ابتدا از انتقاد صریح رهبر جدید ایالات متحده اجتناب کرد و حتی 500000 دلار از طریق Citgo به کمیته تحلیف وی اهدا کرد.

___:

این شکایت ادعا می‌کند که شرکتی که در آن زمان توسط وفاداران مادورو کنترل می‌شد، اینترامریکن را بدون دقت استخدام کرد و ریورا هرگز در حالی که ظاهراً از طرف آن کار می‌کرد، شخصاً با کسی از Citgo یا PDV USA ملاقات نکرد. در عوض، او دو گزارش پیشرفت «ناقص و نامنسجم» از هفت گزارشی را که باید ارائه می‌کرد، ارائه کرد.

پرونده جدید دادگاه بر اساس شواهدی است که اخیراً توسط وکلای PDV USA کشف شده است، از جمله 18000 پیام متنی و واتس‌اپ از تلفن ریورا و اظهاراتی که وی در خلال یک واریز دو روزه در ماه جولای انجام داده است.

ریورا به درخواستی برای اظهار نظر پاسخ نداد، اما او همچنان بی گناه خود را حفظ کرده و از PDV USA به اتهام نقض قرارداد و غنی سازی ناعادلانه به دلیل عدم پرداخت 30 میلیون دلار که او می گوید هنوز به او بدهکار است، شکایت کرده است.

PDV USA در پرونده‌های جدید استدلال می‌کند: «سوابق مکتوب فاقد هرگونه مدرکی است که نشان دهد اینترامریکن هر یک از خدمات قراردادی را انجام داده است». “هیچ ایمیل، یک ارائه پاورپوینت، یک طرح کلی، یک یادداشت، یک ورودی تقویم یا هر چیز دیگری وجود ندارد که نشان دهد اینترامریکن تا به حال هر یک از خدمات را انجام داده است.”

همین قرارداد موضوع تحقیقات جنایی در حال انجام توسط دادستان های فدرال در میامی بوده است که در میان چیزهای دیگر به این موضوع می پردازد که آیا ریورا نتوانسته است به عنوان یک لابیست خارجی مطابق با قانون مورد نیاز ثبت نام کند یا خیر.

او در حالی که به عنوان قانونگذار ایالتی خدمت می کرد، در خانه ای در تالاهاسی با اکنون سن اشتراک داشت. مارکو روبیو که در آن زمان رئیس مجلس ایالتی بود. ریورا از آن زمان تاکنون درگیر جنجال‌های مرتبط با انتخابات بوده است، از جمله سازماندهی بودجه مخفیانه یک نامزد دموکرات مبهم برای مقابله با رقیب اصلی خود در رقابت‌های کنگره فلوریدا جنوبی. سال گذشته، او به دلیل نقض قوانین مالی مبارزات انتخاباتی در ارتباط با آن توطئه، 456000 دلار جریمه شد.

ریورا تنها 15 میلیون دلار از مبلغ اولیه را دریافت کرد، اما پرونده جدید می‌گوید که او بخشی از آن را صرف پرداخت‌های غیرقابل توضیح به یک قاچاقچی مواد مخدر و شرکت مدیریت قایق‌های تفریحی از طرف یک غروب تلویزیون ونزوئلا کرده است که توسط مقامات آمریکایی تحت تعقیب است.

PDV USA در پرونده خود اعلام کرد: «آقای ریورا در هنگام تشریفات نتوانست معنی این پیام متنی را توضیح دهد و شهادت داد که در آن زمان هیچ کنسرتی را به خاطر نمی آورد.» این رشوه اشاره نکرد برای و ملاقات هرگز برگزار نشد.

این پرونده همچنین ادعا می‌کند که سایر پرداخت‌ها که به عنوان هزینه‌های اینترامریکن کسر شده‌اند، در واقع بین حساب‌های تحت کنترل ریورا منتقل شده‌اند. پرونده های جدید ادعا می کنند که حسابدار خود ریورا پس از ملاقات با بازرسان جنایی از خدمات درآمد داخلی شهادت داده است که معتقد است مشتری خود مرتکب کلاهبرداری مالیاتی شده است.

طبق حساب PDV USA، ریورا شهادت داد که پرداخت‌ها هزینه‌های ارجاع بوده و برای کمکی که او به عنوان بخشی از قرارداد مشاوره دریافت کرده است. اما مدیریت جدید ضد مادورو ادعا می کند که PDV USA هرگز به ریورا اجازه نداده است که کار را برون سپاری کند، همانطور که صراحتاً در توافق نامه مشاوره لازم بود.

شرکت مشاوره اینترامریکن ریورا در سال 2020 توسط PDV USA – یک شعبه مستقر در دلاور از Citgo متعلق به ونزوئلا شکایت کرد. این ادعا می کند که ریورا برای قرارداد 50 میلیون دلاری که در سال 2017 برای سه ماه “مشاوره استراتژیک” به منظور ایجاد پل هایی با سهامداران کلیدی ایالات متحده امضا کرد، هیچ کاری انجام نداد.

ریورا، یک جمهوری‌خواه، در سال‌های 2011 تا 2013 یک دوره در کنگره خدمت کرد و در آن زمان از تبعیدیان ونزوئلا که از حکومت سوسیالیستی فرار می‌کردند و از قوانین حمایت‌کننده حمایت می‌کردند که به دنبال خودداری از کمک‌های مالی از سازمان کشورهای آمریکایی تا زمانی که رئیس‌جمهور وقت هوگو چاوز به اتهام نقض قانون مقابله کرد، تجلیل کرد. قانون اساسی ونزوئلا

طبق پرونده جدید، از 15 میلیون دلاری که ریورا دریافت کرده است، حدود 75 درصد آن به افراد دیگر منتقل شده است. حدود 3.75 میلیون دلار به یک شرکت میامی به نام Interglobal Yacht Management منتقل شد. ریورا ادعا کرد که این پول هزینه ای برای خدمات تحت قرارداد بوده است. PDV USA مدعی است در عوض از آن برای پرداخت هزینه تعمیر و نگهداری یکی از سوپرقایق‌های تفریحی گورین استفاده شده است.

برای توجیه پرداخت‌های کلان، PDV USA مدعی است که ریورا “قراردادهای ساختگی” را به تاریخ 20 مارس 2017 ایجاد کرده است – یک روز قبل از اجرایی شدن توافق مشاوره.

پرونده جدید به پیامی اشاره می کند که در آن ریورا و گورین به یکدیگر پیامک داده بودند که “بلیت کنسرت همان طور که دیشب گفتیم 15 دلار است، نه 20 دلار” – عبارتی که وکلای PDV USA آن را “اشاره واضح به رشوه” می نامند.

“آقای. ریورا هرگز هیچ خدماتی به سیتگو ارائه نداده است و به نظر می رسد هرگز قصد انجام این کار را نداشته است. در عوض، هدف واقعی این توافق، سرپوش گذاشتن بر معاملات غیرقانونی بود.

شاکیان ادعا می کنند: به طور خلاصه، PDV USA در ازای پرداخت 15 میلیون دلار چیزی از اینترامریکن دریافت نکرد. بخش اعظم این مبلغ به اشخاص ثالثی منتقل شد که یا متهم به فرار از دادگستری هستند یا در رابطه با این پرداخت‌ها تحت تحقیقات جنایی قرار دارند.»

اتهامات علیه دیوید ریورا، نماینده سابق کنگره، روز جمعه در پرونده جدیدی در دادگاه فدرال نیویورک توسط مخالفان نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا که اکنون شعبه های مستقر در ایالات متحده شرکت نفت دولتی این کشور آمریکای جنوبی را کنترل می کند، مطرح می شود.

مبالغ مشابهی به استر نوهفر، که به عنوان یکی از همکاران سیاسی قدیمی ریورا توصیف می‌شود، و همچنین هوگو پررا، توسعه‌دهنده میامی که به تقلب مالیاتی در یک پرونده قاچاق مواد مخدر در دهه 1990 علیه کارتل مخوف کالی اعتراف کرد، تعلق گرفت.

به گفته PDV USA، قرارداد مشاوره تمام نشانه های ساختگی را داشت. اینترامریکن ریورا در سال قبل از امضای قرارداد چند میلیون دلاری تنها 9500 دلار درآمد داشت.

میامی (AP) – بر اساس گزارش جدید، یک نماینده سابق کنگره میامی که یک قرارداد مشاوره ای 50 میلیون دلاری با دولت سوسیالیست ونزوئلا امضا کرد، نه تنها کار ظاهری انجام نداد، بلکه بخش زیادی از پول را به نمایندگی از یک میلیاردر فراری به یک شرکت قایق بادبانی اختصاص داد. اتهامات در یک دعوی مدنی

ریورا به هیچ جرمی متهم نشده است، اما پرونده‌های جدید نگاهی دقیق به معاملات او با صنعت نفت دولتی ونزوئلا و نحوه خرج کردن پول دریافتی‌اش را نشان می‌دهد.

گودمن را در توییتر دنبال کنید: @APJoshGoodman



منبع

بر اساس این پرونده، ریورا در یک تبادل پیام با رائول گورین – یکی از افراد خودی مادورو که صاحب بزرگترین شبکه تلویزیونی خصوصی ونزوئلا است – درباره تلاش برای تشکیل جلسه ای بین وزیر خارجه ونزوئلا و مدیران شرکت نفتی اکسون آمریکا صحبت کرده است.

ریورا از دادگاه خواسته بود تا از ارتباطات او با گورین محافظت کند، کسی که آمریکا مدعی است مغز متفکر توطئه برای جذب 1.2 میلیارد دلار از PDVSA – شرکت نفت دولتی ونزوئلا است. گورین یک وکیل است، اگرچه مجوز فعالیت در ایالات متحده را ندارد، و یک قاضی در ماه ژوئن حکم داد که ارتباطات ریورا با او آستانه امتیاز وکیل-موکل را برآورده نمی کند و باید به عنوان بخشی از آنچه به عنوان کشف شناخته می شود، تحویل داده شود.