لفاظی های ترامپ در مسیر

توسط Gram Slattery

واشنگتن (رویترز) – نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری دونالد ترامپ از زمان اعلام کاندیداتوری خود در نوامبر 2022، یک سری اظهارات تحریک آمیز و نژادپرستانه در مسیر مبارزات انتخاباتی ایالات متحده انجام داده است.

در برخی موارد، او از تصاویر خشونت آمیز برای سرکوب مهاجران و مخالفان استفاده کرده است. او هشدار داده است که ایالات متحده در آستانه فروپاشی است و لفاظی های او این نگرانی را ایجاد کرده است که در صورت انتخاب شدن، ممکن است با استفاده از قدرت دولت برای هدف قرار دادن دشمنان تصور شده، هنجارهای دموکراتیک را زیر پا بگذارد.

برخی از اظهارات جنجالی تر ترامپ تا به امروز:

مسمومیت خون

ترامپ بارها گفته است که مهاجران غیرقانونی در آمریکا «خون کشور ما را مسموم می‌کنند».

جاناتان گرینبلات، رهبر اتحادیه ضد افترا، این زبان را “نژادپرستی، بیگانه هراسی و نفرت انگیز” خواند. مبارزات انتخاباتی رئیس جمهور دموکرات جو بایدن اظهارات ترامپ را با اظهارات آدولف هیتلر مقایسه کرد که از عبارت “مسمومیت خون” در مانیفست خود “نبرد من” استفاده کرد.

نظرسنجی‌های عمومی نشان می‌دهد که مهاجرت غیرقانونی یکی از نگرانی‌های اصلی رای‌دهندگان است و ترامپ همواره مهاجرت را عامل اصلی جرایم خشونت‌آمیز و زوال اقتصادی معرفی کرده است.

ترامپ در اظهارات گذشته پیشنهاد کرده بود که دموکرات ها به طور هدفمند به مهاجران اجازه می دهند تا حمایت سیاسی خود را افزایش دهند.

این عنصر کلیدی تئوری توطئه «جایگزین بزرگ» راست افراطی است که ادعا می کند نخبگان چپ و یهودی در حال مهندسی جایگزینی قومی و فرهنگی جمعیت سفیدپوست با مهاجران رنگین پوست هستند که منجر به «نسل کشی سفیدپوستان» خواهد شد.

بحث در مورد اثرات اقتصادی مهاجرت چندین دهه است، اگرچه اکثر محققان می گویند مهاجرت به طور گسترده رشد اقتصادی را افزایش می دهد.

حدود 33 درصد از جمهوری‌خواهان در نظرسنجی رویترز/ایپسوس در فوریه، مهاجرت را به عنوان موضوع اصلی خود ذکر کردند، در حالی که 6 درصد از دموکرات‌ها همین را گفتند.

حشرات موذی

ترامپ در یک گردهمایی نوامبر در نیوهمپشایر متعهد شد که “کمونیست ها، مارکسیست ها، فاشیست ها و اراذل چپ رادیکال را که مانند حیوانات موذی در محدوده کشور ما زندگی می کنند، ریشه کن خواهد کرد.”

این اظهارات مورد سرزنش دموکرات های کنگره و برخی جمهوری خواهان میانه رو قرار گرفت. برخی از مورخان استفاده از کلمه “موذی” را به هیتلر و بنیتو موسولینی ایتالیایی نسبت داده اند.

مورخان سیاسی می گویند که استفاده از لفاظی های غیرانسانی – از جمله کلماتی مانند “موجودات موذی” – سلب حقوق ساکنان و شهروندان را آسان تر می کند زیرا آنها کمتر شایسته حمایت های دموکراتیک یا قانون اساسی هستند. به عنوان مثال، نازی ها اغلب از یهودیان به عنوان شپش، موش و حیوانات موذی یاد می کردند.

کمپین ترامپ این مقایسه ها را رد کرده است.

حمام خون

ترامپ در جریان حضور در ماه مارس در کنار یکی از نامزدهای جمهوریخواه سنا در اوهایو، نسبت به “حمام خون” هشدار داد اگر نتواند بایدن را در انتخابات نوامبر برکنار کند.

در آن زمان ترامپ در مورد نیاز به حفاظت از صنعت خودروی ایالات متحده در برابر رقابت خارجی بحث می کرد و ترامپ و متحدانش بعداً گفتند که وقتی از این اصطلاح استفاده کرد به صنعت خودرو اشاره می کرد.

کمپین ترامپ به دلیل تبلیغ خودروهای برقی توسط دولت بایدن به دنبال این است که بایدن را به عنوان تهدیدی برای مشاغل خودروسازی در میشیگان، یک ایالت در نوسان کلیدی، نشان دهد.

تیم ستاد انتخاباتی بایدن این توصیف را رد کرد و آنچه را «افراط گرایی»، «تشنگی او برای انتقام» و «تهدید خشونت سیاسی» ترامپ خواند، محکوم کرد.

مهاجران “حیوانات” هستند، “مردم نیستند”

ترامپ بارها از مهاجران در کشور به طور غیرقانونی با عبارات غیرانسانی یاد می کند، به عنوان مثال از آنها به عنوان حیواناتی که مستعد خشونت هستند یاد می کند.

او در جریان حضورش در ماه مارس در اوهایو گفت: «به نظر من در برخی موارد آنها آدم نیستند. او گفت: “اما من اجازه ندارم این را بگویم، زیرا چپ رادیکال می گوید گفتن این حرف وحشتناکی است.”

ترامپ در طول سخنرانی‌های بی‌نقص مدعی می‌شود که مهاجرانی که به‌طور غیرقانونی از مرز عبور می‌کنند، از زندان‌ها و پناه‌گاه‌های کشورهای خود فرار کرده‌اند و به جنایات خشونت‌آمیز در ایالات متحده دامن می‌زنند.

در حالی که داده های موجود در مورد وضعیت مهاجرت مجرمان بسیار اندک است، محققان می گویند مردم این کشور به طور غیرقانونی مرتکب جنایات خشونت آمیز با نرخ بالاتری نسبت به شهروندان بومی نمی شوند.

سیاهپوستان آمریکایی و جنایت

ترامپ در ماه فوریه خشم کمپین بایدن و رهبران و گروه‌های حقوق مدنی را برانگیخت، زمانی که او پیشنهاد کرد که رأی‌دهندگان سیاه‌پوست به دلیل کیفرخواست‌های جنایی‌اش بیشتر به سمت او کشیده شده‌اند. او همچنین گفت که رای دهندگان سیاه پوست آمده بودند تا عکس های او را در آغوش بگیرند.

ترامپ در گفتگو با یکی از خبرنگاران گفت: “و سپس برای بار دوم و بار سوم و بار چهارم متهم شدم. و بسیاری از مردم گفتند که به همین دلیل سیاه‌پوستان از من خوششان می‌آید زیرا به شدت آسیب دیده‌اند و مورد تبعیض قرار گرفته‌اند.” گروه محافظه‌کار سیاه پوست در کارولینای جنوبی قبل از انتخابات مقدماتی ایالت، که او در آن پیروز شد.

چالش‌های حقوقی ترامپ، از جمله اتهامات فدرال به دلیل تلاش‌های ادعایی وی برای لغو شکست در انتخابات 2020 و رسیدگی به اسناد طبقه‌بندی‌شده، در میان دیگر اتهامات ایالتی و دعاوی مدنی، با نابرابری‌های تاریخی سیاه‌پوستان آمریکایی در سیستم عدالت کیفری تفاوت زیادی دارد.

ترامپ همچنین حداقل دو دادستان سیاه پوست – آلوین براگ دادستان منطقه منهتن و لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک – را “حیوان” توصیف کرده است. او مکرراً از جیمز با عنوان “Peekaboo” یاد کرده است که قافیه با توهین نژادی است.

متحدان ترامپ می گویند که حملات او به رفتار دادستان ها اشاره دارد، نه نژاد آنها، و آنها می گویند که او سخت تلاش می کند تا حمایت رای دهندگان سیاه پوست را جلب کند.

آخرالزمان در حال حاضر

ترامپ اغلب در مسیر مبارزات انتخاباتی به تصاویر آخرالزمانی متمایل می‌شود و به حامیانش می‌گوید که اگر در ماه نوامبر پیروز نشود – یا اگر در غیر این صورت به مسیر خود نرسد – کشور وارد رکود نهایی خواهد شد.

ترامپ در یک رویداد مبارزات انتخاباتی ماه مارس در کارولینای شمالی گفت که سیاست‌های مهاجرتی بایدن به منزله «توطئه‌ای برای سرنگونی ایالات متحده» از طریق سیاست‌های امنیتی ضعیف است که به میلیون‌ها مهاجر اجازه داده از مرز آمریکا با مکزیک عبور کنند.

ترامپ مدعی شد که دولت بایدن به دنبال فروپاشی سیستم آمریکا، بی اثر کردن اراده رای دهندگان واقعی آمریکایی و ایجاد پایگاه جدیدی از قدرت است که به آنها کنترل نسل ها را می دهد.

در پاسخ، ستاد انتخاباتی بایدن به لایحه امنیت مرزی در کنگره اشاره کرد که ترامپ در فوریه با ترغیب جمهوری خواهان به اژدر شدن آن کمک کرد تا به آن رای منفی دهند.

دیکتاتور در “روز اول”

ترامپ در ماه دسامبر، در جریان یک تالار شهر تلویزیونی گفت که «به جز (روز اول)» یک دوره دوم احتمالی، دیکتاتور نخواهد بود. او گفت که مرز جنوبی با مکزیک را خواهد بست و حفاری نفت را در اولین روز دولت خود گسترش خواهد داد.

کمپین انتخاباتی بایدن گفت این اظهارات دلیل صریح این است که او می‌خواهد خودکامه باشد، در حالی که متحدان ترامپ گفتند که او شوخی می‌کند.

بایدن کارزار انتخاباتی خود را بر این بحث متمرکز کرده است که جلوگیری از بازگشت ترامپ به قدرت بسیار مهم است، زیرا ترامپ تهدیدی برای دموکراسی است.

ترامپ استدلال می‌کند که بایدن تهدید جدی‌تری برای دموکراسی است، زیرا سازمان‌های مجری قانون فدرال تحت نظارت او جمهوری‌خواهان برجسته، از جمله خود او را تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهند.

بر اساس نظرسنجی فوریه رویترز/ایپسوس، حدود 44 درصد از دموکرات ها معتقدند که افراط گرایی مهمترین موضوع انتخاباتی آنهاست، در حالی که 13 درصد از جمهوری خواهان نیز همین را گفتند.

گرافیک: جایی که بایدن و ترامپ در مورد این مسائل ایستاده اند.

(گزارش توسط Gram Slattery، ویرایش توسط Ross Colvin، Kieran Murray و Howard Goller)

منبع