اوکراین بالاخره راهی برای رنج بردن روسیه پیدا کرد. به نظر می رسد که ایالات متحده می خواهد آن را متوقف کند.

  • موجی از حملات هواپیماهای بدون سرنشین اوکراینی در صنعت نفت روسیه ضربه‌ای وارد کرد – موفقیتی نادر.

  • به گزارش فایننشال تایمز، اما ایالات متحده از اوکراین می خواهد که جلوی آنها را بگیرد.

  • در این گزارش آمده است که ایالات متحده نگران است که این حملات ممکن است قیمت نفت را افزایش دهد.

اوکراین اخیراً نقطه ضعف روسیه را پیدا کرده است – هدف قرار دادن صنعت نفت و گاز این کشور در حملات موشکی و پهپادهای دوربرد.

رویترز گزارش داد که این حملات ظرفیت پردازش نفت روسیه را تا 7 درصد کاهش داده است و به طور جدی بر صنعتی که روسیه به شدت به آن متکی است برای تهاجم خود به اوکراین تأثیر می گذارد.

اما طبق گزارش فایننشال تایمز، پس زدن حملات از گوشه ای غیرمنتظره می آید: مهم ترین متحد کیف، ایالات متحده.

گفته می شود که مقامات آمریکایی نگران این هستند که این حملات می تواند قیمت نفت را افزایش دهد و واکنش تلافی جویانه را برانگیزد. بر اساس این گزارش، آنها خواهان تسهیل اوضاع اوکراین هستند.

حملات جسورانه، با هدف قرار دادن پالایشگاه‌ها، انبارهای ذخیره‌سازی و سایر سایت‌ها، صنعت نفت روسیه را به شدت تخریب کرد.

قیمت نفت در حال حاضر به شدت افزایش یافته است و درد اقتصادی گسترده تری را به همراه داشته است. افزایش بیشتر شانس ریاست جمهوری جو بایدن برای انتخاب مجدد را کاهش می دهد.

در این گزارش آمده است که نگرانی دیگر این است که روسیه می‌تواند با هدف قرار دادن زیرساخت‌های انرژی مورد اعتماد غرب، مانند خط لوله CPC که نفت را از قزاقستان به بازارهای جهانی منتقل می‌کند، مقابله به مثل کند.

این اولین بار نیست که کیف با ایالات متحده بر سر استراتژی جنگی خود درگیر می شود.

ایالات متحده مدت‌هاست که از حمله اوکراین به اهدافی در داخل روسیه محتاط بوده است، زیرا می‌ترسد که این اقدام به تلافی‌جویانه روسیه منجر شود.

این کشور اوکراین را از استفاده از سلاح های اهدایی آمریکا در اهدافی در داخل خاک روسیه منع کرده است.

اما کیف تولید تسلیحات خود از جمله پهپادهای تهاجمی دوربرد را که مشمول این محدودیت نیستند، تجهیز کرده است.

کیف از این حملات برای آسیب رساندن به روسیه در اعماق مرزهای خود استفاده می کند، حتی در شرایطی که نیروهای اوکراینی برای دفع حملات تشدید روسیه تلاش می کنند.

در عین حال، این کشور از کمبود شدید مهمات ناشی از جمهوری خواهان کنگره در جلوگیری از لایحه کمک 60 میلیارد دلاری رنج می برد.

روسیه نیز سخت می جنگد – حملات پهپادی و موشکی خود را به شهرها و زیرساخت های اوکراین افزایش می دهد.

برخی از تحلیلگران از منطق کاخ سفید متحیر شده بودند و این سوال را مطرح کردند که آیا حملات واقعاً قیمت ها را در ایالات متحده افزایش می دهد یا خیر. برخی دیگر این سوال را مطرح کردند که ایالات متحده چه جایگاه اخلاقی دارد تا به اوکراین بگوید چگونه در جنگ بجنگد.

«اگر/اگر درست باشد کاملاً ظالمانه است. #اوکراین برای زندگی خود می جنگد ایالات متحده نباید به کیف بگوید که در چه اهدافی قرار دارد #روسیه استیون پایفر، سفیر سابق ایالات متحده در اوکراین، می‌نویسد که می‌تواند یا نمی‌تواند با سلاح‌های خود اوکراین حمله کند.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید

منبع