لایحه کالیفرنیا صاحبان سلاح را مجبور به خرید بیمه مسئولیت می کند

ساکرامنتو، کالیفرنیا (AP) – کالیفرنیا اولین ایالتی خواهد بود که صاحبان اسلحه را ملزم به خرید بیمه مسئولیت برای پوشش استفاده سهل‌آمیز یا تصادفی از سلاح‌های گرم خود می‌کند، در صورتی که قانونگذاران اقدامی را که روز پنجشنبه اعلام شد تصویب کنند.

او گفت که چنین الزاماتی نقض غیرقانونی حقوق قانونی صاحبان سلاح است.

اسکینر در حال اصلاح یک لایحه موجود در مورد موضوع دیگری است که به صاحبان اسلحه اجازه می دهد در صورتی که از سلاح گرم آنها برای ایجاد خسارت مالی، جراحت یا مرگ استفاده شود، مسئولیت مدنی داشته باشند.

این لایحه همچنین صاحبان اسلحه را ملزم می کند که بیمه نامه ای داشته باشند که خسارات ناشی از سهل انگاری یا استفاده تصادفی از سلاح گرم آنها را پوشش دهد. و اگر به دلایلی متوقف شوند، باید مدرک بیمه را همراه با اسلحه خود نگه دارند و به پلیس نشان دهند.

این لایحه مالیات غیر مستقیم معادل 10 درصد از قیمت فروش یک تفنگ دستی و 11 درصد از قیمت فروش یک تفنگ بلند، مهمات یا قطعات ساخت سلاح گرم را اعمال می کند.

پاردس مخالفت های مشابهی با لایحه دوم داشت که بر هزینه های صاحبان اسلحه نیز تأثیر می گذاشت، این لایحه با وضع مالیات غیر مستقیم بر سلاح گرم و مهمات.

از آنجایی که لایحه لوین مالیاتی را اعمال می کند، نیاز به تصویب دو سوم اکثریت در مجلس قانونگذاری دارد. اقدام مشابه او در سال گذشته چهار رای کمتر از 54 رای مورد نیاز مجلس 80 عضوی داشت.

او گفت که هزینه های خشونت با اسلحه نباید توسط مالیات دهندگان، بازماندگان، خانواده ها، کارفرمایان و جوامع متحمل شود: “زمان آن رسیده که صاحبان سلاح سهم خود را به دوش بکشند.”

این لوایح از جمله اقدامات متعددی است که در سال جاری توسط قانونگذاران کالیفرنیا در نظر گرفته شده است، از جمله یکی که شکایت از سازندگان اسلحه را آسان‌تر می‌کند و دیگری که به شهروندان خصوصی اجازه می‌دهد از افرادی که سلاح‌های غیرقانونی قاچاق می‌کنند شکایت کنند.



Source link

مارک لوین، نماینده دموکرات مجلس، تخمین زد که لایحه او سالانه بیش از 118 میلیون دلار برای برنامه های پیشگیری از خشونت با اسلحه به ارمغان می آورد.

سام پاردس، مدیر اجرایی صاحبان تفنگ کالیفرنیا، پیش بینی کرد که هیچ شرکت بیمه ای سوء استفاده از سلاح گرم را پوشش نخواهد داد.

ایالت نیویورک در پی تیراندازی های جمعی متعدد اخیر و افزایش خشونت با اسلحه، در حال بررسی یک الزام مشابه است.

در ماه ژانویه، شهر سن خوزه در دره سیلیکون آنچه را که تصور می‌شود اولین شرط بیمه در ایالات متحده است، تصویب کرد.

پاردس گفت: “ما معتقد نیستیم که شما بتوانید برای استفاده از یک حق قانونی پیشگامی قرار دهید.”

اسلحه بیشتر از ماشین ها مردم را می کشد. نانسی اسکینر سناتور دموکرات ایالتی در بیانیه ای گفت: با این حال، صاحبان اسلحه مانند صاحبان خودرو ملزم به داشتن بیمه مسئولیت نیستند.