لایحه مونتانا به دانش آموزان این امکان را می دهد که همکلاسی های خود را بدجنسیت کنند

مکس فین، یک دانش‌آموز دبستانی ترنسجندر از میسولا، گفت که با واکنش شدید دانش‌آموزان از جمله اظهارات رکیک در مورد او و سرگردانی در راهرو مواجه می‌شود، حتی اگر معلمانش سعی می‌کنند جلوی این اتفاق را بگیرند.

هلنا، مونت. (AP) – بیش از دوجین قانونگذار جمهوری خواه مونتانا در حال حمایت از لایحه ای هستند که به دانش آموزان اجازه می دهد بدون مجازات همسالان تراجنسیتی خود را نادرست نامگذاری کنند، اقدامی که برخی معتقدند قلدری کودکانی را که از قبل برای پذیرش تلاش می کنند، بیشتر می کند.

حامی اصلی لایحه تبعیض در مدارس، نماینده براندون لر، روز چهارشنبه ارائه خود را با اشاره به این نکته آغاز کرد که فرزندانش که در مزرعه و دامداری زندگی می کنند، “از دوران کودکی آموخته اند که گاوها گاو هستند و گاوها گاو نر” و که چنین حقایقی قابل تفسیر نیستند.

امیلی دین، مدیر حمایت از انجمن هیئت‌های مدرسه مونتانا، گفت که از دانش‌آموزانی که به دلیل قلدری همکلاسی‌شان با نام‌گذاری نادرست یا نام‌گذاری نامناسب توسط مدارس تنبیه شده‌اند، بی‌اطلاع است.

یک نظرسنجی توسط The Trevor Project در سال 2022 نشان داد که 45٪ از جوانان LGBTQ در سال گذشته به طور جدی به خودکشی فکر می کردند، اما جوانان LGBTQ که از نظر اجتماعی یا در مدرسه حمایت می شدند، میزان کمتری از اقدام به خودکشی را گزارش کردند.

هام پرسید: “آیا او احساس می کند که سوءجنسیت یک تاکتیک قلدری نیست؟”

لر گفت: «کودکان نباید مجبور شوند کسی را با چیزی صدا کنند که نیستند.

این لایحه در حالی ارائه می شود که قانونگذاران محافظه کار در سراسر کشور، از جمله مونتانا، در حال بررسی لایحه هایی برای ممنوعیت مراقبت های پزشکی برای افراد زیر سن قانونی هستند. سنای مونتانا روز چهارشنبه لایحه ای را برای ممنوعیت جنسیت تایید کرد که درمان پزشکی و جراحی برای افراد زیر سن قانونی را تایید می کند و آن را به مجلس فرستاد.

او گفت: «این نشان می‌دهد که هدف اعلام شده از (لایحه) رسیدگی به مشکلی است که وجود ندارد، و هدف واقعی ارسال پیامی به بچه‌های ترنس است که به خاطر شخصیتی که هستند، سزاوار آزار و اذیت هستند.» گفت.

کوین هام، رئیس مونتانا پراید، استدلال کرد که ما باید “اعتماد داشته باشیم که هر یک از ما خودمان را بهتر می شناسیم و می توانیم دیگران را در مورد ضمایر صحیح و عبارات جنسیتی که باید هنگام ارجاع به ما استفاده کنیم، آگاه کنیم.”

هام در طول شهادت خود، عمداً حامی تنها و یک قانونگذار مرد را که قبلاً به دنبال جلوگیری از استدلال مخالفان مبنی بر اینکه این لایحه منجر به قلدری می‌شود، بدجنسی کرد. هام گفت که می‌خواهد استدلال “او” را در مورد آن بشنود.

این کمیته به این لایحه رای نداد.



منبع

اولیویا هانت، مدیر سیاست مرکز ملی برابری تراجنسیتی ها، گفت: گمان نمی رود که هیچ ایالت دیگری در حال بررسی قوانین مشابه باشد.

پیشنهاد مونتانا در مورد معلمان اعمال نمی شود، اما برخی از ایالت ها در حال بررسی لایحه هایی هستند که از حقوق معلمان برای ارجاع به دانش آموزان با نام تولد و جنسیت محافظت می کند.

ریگز شهادت داد: «مدرسه قرار است مکانی باشد که در آن شما پذیرفته شوید و مکانی باشد که ایمنی شما یکی از اولویت‌های اصلی باشد». با تصویب این لایحه، حتی توهم امنیت برای دانش آموزان ترنسجندر و غیر دودویی از بین خواهد رفت.

در آن زمان، نماینده امی رجیر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان، سخنانش را قطع کرد و گفت: “لطفاً به شهادت های دیگر حمله نکنید.”

فین گفت: “اگر معلمان من نتوانند یا نخواهند مداخله کنند، اوضاع بسیار بدتر می شود.”

اس‌کی روسی که به نمایندگی از کمپین حقوق بشر شهادت می‌دهد، گفت: «من فکر می‌کنم مشکل این لایحه این است که توانایی مدارس، معلمان و مدیران را برای مداخله زمانی که چیزی ظالمانه می‌شود، قبل از اینکه فیزیکی شود، از بین می‌برد.

لیلا ریگز در مورد دفاع از دوستانی که در مدرسه مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند، به قانون‌گذاران گفت، زیرا آنها تراجنسیتی یا ناسازگار با جنسیت هستند، و اینکه شخصی یک بار بعد از مدرسه به سمت او و یکی از دوستانش سنگ پرتاب کرد.

هام پاسخ داد: “اوه، متاسفم.” «آیا این یک قلدری و یک حمله است؟ بنابراین شما متوجه می شوید که این لایحه چه خواهد کرد. به خاطر پذیرفتن نظرم از شما متشکرم. ابزاری برای قلدری را وارد قانون نکنید.»

او گفت: «طبق تجربه ما، این امر مونتانا را در قید کردن حق تعصب نسبت به یا حق قلدری کودکان ترنس در قوانین ایالتی منحصربه‌فرد می‌سازد.

ریچارد شید به قانونگذاران گفت که فرزند ناتنی 9 ساله‌اش در مدرسه تقریباً روزانه بدون دخالت مدیران مدرسه مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد.

افرادی که نماینده سازمان های آموزشی، پزشکان اطفال، والدین کودکان ترنسجندر و دانش آموزان مدارس بودند، علیه این لایحه شهادت دادند و همگی تاکید کردند که این لایحه منجر به قلدری و آزار و اذیت بی چون و چرا در مدارس می شود و منجر به اضطراب و افسردگی در دانش آموزان ترنس می شود.

مخالفان این لایحه گفتند که دانش‌آموزان به دلیل استفاده تصادفی از ضمیر اشتباه یا نام قبلی دانش‌آموز تنبیه نمی‌شوند، اما امتناع از تایید نام و ضمایر ترجیحی دانش‌آموز تراجنسیتی به منزله قلدری است که مدارس باید به آن رسیدگی کنند.

این پیشنهاد اعلام می‌کند که استفاده از نام قانونی همکلاسی‌ها یا اشاره به آنها بر اساس جنسیت تولدشان تبعیض نیست و مدارس را از اتخاذ سیاست‌هایی برای تنبیه دانش‌آموزان به‌خاطر اقداماتی که تبعیض‌آمیز نیستند، باز می‌دارد.