قانونگذاران حزب جمهوری خواه خواستار توضیح درباره ایستگاه پلیس چین “عمیقاً نگران کننده” در شهر نیویورک هستند


حضور گزارش شده پلیس فوژو چین در شهر نیویورک، گروهی از قانونگذاران جمهوری خواه مجلس نمایندگان را بر آن داشته است تا از وزرای کابینه رئیس جمهور بایدن به دنبال پاسخ باشند.

به سرپرستی رئیس کمیته مطالعات جیم بنکس (R, IND-3)، نمایندگان مایکل والتز (R, FL-6) و مایک گالاگر (R, WI-8)، گروه 21 قانونگذار نامه ای به آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه و مریک گارلند دادستان کل ارسال کرد درخواست پاسخ در مورد اینکه چگونه پلیس چین توانست شعبه تاسیس کند در امریکا

نامه آغاز شده است: «ما برای ابراز نگرانی شدید خود در مورد گزارش‌های مربوط به حضور مجری قانون جمهوری خلق چین در شهر نیویورک می‌نویسیم.

در ادامه نامه آمده است: «دفتر امنیت عمومی (پلیس) فوژو، چین، در ژانویه 2022 اعلام کرد که «اولین دسته» از 30 ایستگاه خدمات پلیس خارج از کشور را در 25 شهر در 21 کشور افتتاح کرده است. در ایالات متحده، ایستگاه خدمات خارج از کشور پلیس فوژو در انجمن Changle آمریکا، یک سازمان شهر زادگاه چینی خارج از کشور در شهر نیویورک میزبانی می شود.

اطلاعات بیشتر از NextShark: زن برای کمک گریه می کند زیرا مرد در رستوران لس آنجلس او را آزار می دهد، هیچ کس وارد نشد

سازمان های غیر دولتی حقوق بشر Safeguard Defenders ماه گذشته گزارش شده است دولت چین حداقل 54 ایستگاه خدمات پلیس را در سراسر جهان به عنوان بخشی از بخش کاری جبهه متحد خود راه اندازی کرده است.

بر اساس موسسه سیاست استراتژیک استرالیادپارتمان کاری جبهه متحد تحت حزب کمونیست چین فعالیت می کند تا هزاران گروه را در اجرای عملیات های مربوط به نفوذ سیاسی خارجی، سرکوب جنبش مخالفان، جمع آوری اطلاعات و انتقال فناوری هدایت کند.

در گزارشی، نیویورک پست فاش شد که ایستگاه در منهتن پایین توسط انجمن غیرانتفاعی America ChangLe NY Inc اداره می شود، گروهی که توسط IRS در لیست سیاه قرار گرفته است.

اطلاعات بیشتر از NextShark: بازی Vintage ‘Sonic the Hedgehog’ به قیمت نجومی 430500 دلار فروخته شد

این گروه که مأموریت خیریه خود را در پرونده های عمومی به عنوان “محل تجمع اجتماعی مردم فوجیانی” درج کرده بود، 1.3 میلیون دلار برای مجموعه دفاتری که در آن اداره امور چینی خارج از کشور پلیس فوژو واقع شده است، پرداخت کرد.

قانونگذاران جمهوری خواه در نامه خود به مقامات بایدن، ایستگاه های خدمات پلیس چین را متهم کردند که «فراریان چینی ادعا شده در خارج از کشور را مجبور به بازگشت به چین برای رویارویی با مراحل قانونی می کنند، که در اصطلاح چینی به اصطلاح «متقاعد کننده برای بازگشت» نامیده می شود. با انجام این کار، چین با اجتناب از مکانیسم‌های همکاری رسمی بین‌المللی، از بررسی سوابق حقوق بشری خود در رابطه با بازگرداندن متهمان فراری به خارج از کشور اجتناب می‌کند.

در این نامه آمده است: «به شدت نگران‌کننده است که دولت چین می‌تواند از این ایستگاه‌های خدمات به عنوان بازوی بلند خود در خارج از کشور استفاده کند» و افزود: «نباید جایی برای دولت چین برای اعمال قانون فراسرزمینی یک‌جانبه در خاک آمریکا وجود داشته باشد.»

اطلاعات بیشتر از NextShark: مرد سنگاپوری به دلیل هدف قرار دادن دختران جوان در کلاهبرداری آنلاین عکس برهنه زندانی شد

نامه با چندین سوال به بلینکن و گارلند پایان یافت:

با توجه به اهمیت حفاظت از آزادی افراد ایالات متحده و حاکمیت ایالات متحده در برابر تجاوزات خارجی، ما از شما تقاضا داریم که تا تاریخ 21 اکتبر 2022 به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • آیا وزارت امور خارجه، وزارت دادگستری یا هر آژانس دیگری از دولت فدرال، پلیس فوژو چین را برای حضور در شهر نیویورک دعوت یا تأیید کرده است؟

  • آیا غیر از ایستگاه خدمات خارجی پلیس فوژو در شهر نیویورک، مجری قانون دیگری در ایالات متحده حضور دارد؟

  • آیا دولت بایدن محدودیت‌های روادید اعمال شده توسط دولت قبلی را برای اتباع چینی که در فعالیت‌های کاری جبهه متحد داشتند لغو کرده است؟

  • آیا وزارت امور خارجه برای اتباع چینی برای اجرای قانون یا سایر وظایف دولتی مرتبط در ایستگاه خدمات خارجی پلیس فوژو در شهر نیویورک ویزا صادر کرده است؟

  • از ایستگاه خدمات پلیس فوژو در خارج از کشور در شهر نیویورک و هر یک از کارمندان آن در دولت فدرال مطابق با [the] قانون ماموریت های خارجی و قانون ثبت نمایندگان خارجی؟

  • آیا ایستگاه خدمات پلیس فوژو در خارج از کشور در شهر نیویورک درگیر هر گونه فعالیتی برای نظارت است؟ [or] ساکنان ایالات متحده را مورد آزار و اذیت قرار می دهد یا آیا هر فراری ادعایی را مجبور کرده است که طبق قوانین ایالات متحده بدون روند قانونی به چین برود؟

اطلاعات بیشتر از NextShark: TikTok نژادپرست نوجوان، چینی ها را به خاطر «پختن سگ ها» و «خوردن خفاش ها» سرزنش می کند

تصویر ویژه از طریق اخبار فاکس



منبع