قانونگذاران ایندیانا تقریباً ممنوعیت کامل سقط جنین را به رأی گیری نهایی می آورند

در اوایل روز، ده ها تن از حامیان حقوق سقط جنین در ساختمان کنگره تظاهرات کردند و شعارهای “شرم بر شما باد!” طبق ویدئویی که در توییتر منتشر شده است، در حالی که اعضای مجلس این لایحه را تصویب کردند.

(رویترز) – قانونگذاران ایندیانا روز جمعه آماده شدند تا در مورد لایحه ای که تمام سقط جنین را به جز در موارد تجاوز جنسی، زنای با محارم یا اورژانس پزشکی ممنوع می کند، رای نهایی را انجام دهند، قانونی که در صورت تصویب به طور چشمگیری دسترسی به سقط جنین را در ایالت غرب میانه کاهش می دهد.

ایندیانا در حال حاضر اجازه سقط جنین را تا 22 هفته پس از آخرین دوره قاعدگی با چندین محدودیت اضافی می دهد.

نویسنده گابریلا بورتر

این قانون به دنبال فسخ مجوز کلینیک‌های سقط جنین و ممنوعیت سقط جنین در تقریباً همه موارد است. فقط «برای جلوگیری از خطرات جدی سلامتی زن باردار یا نجات جان زن باردار»، در موارد ناهنجاری های کشنده جنین، یا در موارد تجاوز جنسی یا زنای با محارم، برای سقط جنین استثنا قائل می شود.

در صورت تایید سنا تحت رهبری جمهوری خواهان، برای امضا به میز فرماندار جمهوری خواه اریک هولکامب منتقل می شود.

(گزارش توسط گابریلا بورتر؛ ویرایش توسط دایان کرافت)



منبع

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در ایندیانا و حامیان اتحاد والدین برنامه‌ریزی شده-شرقی در حال سازماندهی اعتراضی در ساختمان ایالتی در عصر جمعه برای مخالفت با تصویب احتمالی سنا با این اقدام بودند.

قانونگذار ایالتی ایندیانا این لایحه را طی یک جلسه ویژه تابستان امسال، که قانونگذاران پس از تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده در ژوئن به ایالت ها برای تصویب و اجرای قوانین منع سقط جنین، خواستار آن شدند.

ویرجینیای غربی احتمالاً چند روز تا تصویب ممنوعیت تقریباً کامل سقط جنین فاصله دارد و حدود 10 ایالت دیگر تحت رهبری جمهوری خواهان قبلاً تقریباً ممنوعیت هایی را اعمال کرده اند که قبل از تصمیم برای لغو روئه وجود داشت.

این اقدام که روز جمعه در مجلس نمایندگان ایندیانا تصویب شد و منتظر تصویب سنا بود، ایندیانا را به اولین ایالتی تبدیل می کند که از زمانی که دادگاه عالی ایالات متحده Roe v. Wade را لغو کرد، قانونی را برای محدود کردن شدید سقط جنین تصویب کرد.

ACLU از ایندیانا در توییتر نوشت: “SB 1 یک حمله ظالمانه و خطرناک به آزادی و آزادی است. ما تا زمانی که همه نتوانند بدون دخالت سیاستمداران به مراقبت های سقط جنین که نیاز دارند دسترسی پیدا کنند، مبارزه را متوقف نمی کنیم.”