قاضی لیبرال جکسون به دادگاه عالی ایالات متحده می پیوندد که به سمت راست حرکت می کند

استاد دانشکده حقوق دانشگاه بوستون: «فکر نمی‌کنم این نگرانی‌ها برای متقاعد کردن پنج تن از قاضی‌های راست‌گرا در بسیاری از این موارد کافی باشد تا از قدرت خام خود برای دستیابی به اهدافی که به دنبال آن هستند استفاده نکنند.» جاناتان فینگولد گفت.

جکسون، اولین زن سیاهپوست در دادگاه، و هشت همکار جدیدش، طی 9 ماه آینده فهرستی از پرونده های مهم را بررسی خواهند کرد. این شامل سیاست‌های پذیرش نژادپرستانه است که توسط کالج‌ها و دانشگاه‌ها برای تقویت تنوع دانشجویان، حقوق رای، مقررات محیطی، حقوق دگرباشان جنسی و مذهبی، قدرت آژانس‌های فدرال – و حتی اختلاف بر سر نقاشی‌های اندی وارهول استفاده می‌شود.

دعوای دعوی مثبت شامل چالش هایی برای سیاست های استفاده شده توسط دانشگاه هاروارد و دانشگاه کارولینای شمالی است. جکسون، که مدرک لیسانس و دانشکده حقوق را از هاروارد گرفته و در هیئت نظارت آن خدمت کرده است، خود را از پرونده هاروارد کنار گذاشت اما قرار است در کارولینای شمالی شرکت کند.

(گزارش توسط نیت ریموند در بوستون؛ ویرایش توسط ویل دانهام)



منبع

جکسون در خلال خود به کمیته قضایی سنا گفت: “من در مورد پرونده ها از موضعی بی طرف تصمیم می گیرم. من حقایق را ارزیابی می کنم، و قانون را بدون ترس یا رضایت، مطابق با سوگند قضایی خود، بر حقایق پرونده ای که در پیش دارم، تفسیر و اعمال می کنم.” جلسه تایید مارس

جکسون قرار است روز جمعه در مراسم ادای سوگند با بایدن و معاون رئیس جمهور کامالا هریس که قرار است در آن شرکت کنند، حاضر شود، اگرچه قاضی رسماً در 30 ژوئن سوگند یاد کرد.

(رویترز) – کتانجی براون جکسون، منصوب لیبرال جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که قرار است روز دوشنبه برای اولین بار به عنوان قاضی دیوان عالی ایالات متحده به بحث و گفتگو بپردازد، در زمانی که اکثریت محافظه کار تمایل فزاینده ای به دادگاه عالی ایالات متحده نشان داده اند، به بالاترین نهاد قضایی کشور می پیوندد. قدرت خود را روی طیف وسیعی از مسائل اعمال کند.

توسط نیت ریموند

هنگامی که دادگاه در روز دوشنبه دوره جدید خود را آغاز می کند، جکسون برای اولین بار پس از منصوب شدن توسط بایدن، یک دموکرات، به عنوان جانشین قاضی لیبرال بازنشسته، استفان بریر، روی صندلی می نشیند. سنا در ماه آوریل جکسون را که به عنوان قاضی استیناف فدرال خدمت می کرد، علیرغم مخالفت گسترده جمهوری خواهان، تایید کرد. میچ مک کانل، جمهوری خواه ارشد سنا، جکسون را انتخاب “چپ رادیکال” خواند.

دادگاه دارای اکثریت محافظه کار 6-3 است و جکسون به یک بلوک لیبرال ملحق شده است که در مهمترین تصمیمات به صدور مخالفت های شدیداً بیان شده تنزل یافته است. به عنوان مثال، اکثریت محافظه‌کار دادگاه در روزهای متوالی در ژوئن، احکامی را صادر کردند که در آن سابقه سال 1973 که سقط جنین را در سراسر کشور قانونی می‌کرد و با اعلام اینکه قانون اساسی ایالات متحده از حق افراد برای حمل اسلحه در انظار عمومی برای خود محافظت می‌کند، حقوق اسلحه را در سراسر کشور قانونی می‌کرد، صادر کرد. دفاع

نظرسنجی رویترز/ایپسوس که پس از آن احکام انجام شد، نشان داد که اکثریت آمریکایی‌ها دیدگاه‌های نامطلوبی نسبت به دادگاه دارند.

جان رابرتز، قاضی ارشد، با مخالفت رسمی با لغو رسمی تصمیم سقط جنین رو در مقابل وید در سال 1973، از سایر قضات محافظه کار – کلارنس توماس، ساموئل آلیتو، نیل گورسوش، برت کاوانا و امی کونی بارت جدا شد، حتی اگر به حمایت از قانون محدود کننده سقط جنین می سی سی پی رای داد. مورد بحث

پروفسور حقوق، آلیسون اور لارسن از کالج ویلیام و مری در ویرجینیا، گفت: «با توجه به نحوه شکل‌گیری این سند، هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که این یک اصطلاح آرام برای پیوستن قاضی جکسون باشد.»

لارسن گفت: “همه اینها مسائلی هستند که من فکر می کنم قاضی جکسون به آنها اهمیت می دهد.”

دو قاضی لیبرال جکسون، النا کاگان و سونیا سوتومایور، در طول حضورهای عمومی در تابستان امسال این نگرانی را ایجاد کردند که دادگاه با مشروعیتی که به سختی به دست آورده در میان مردم با ظاهر سیاسی قمار می کند.

جکسون در بحبوحه تحقیقاتی که توسط رابرتز در مورد افشای نسخه پیش‌نویس حکم سقط جنین در ماه مه صادر شده بود، به دادگاه می‌پیوندد، افشاگری که او آن را خیانت خواند.

مگان ولد، کارمند سابق حقوقی Alito که اکنون در شرکت حقوقی Cooper & Kirk است، گفت: “این زخمی نیست که به سرعت بهبود یابد. واقعیت این است که او به دادگاهی می رود که شرایط بسیار دشواری را در این افشاگری تحمل کرده است.”

اولین ماه اصطلاح جدید شامل استدلال‌هایی در مواردی است که فرصت‌های قضایی محافظه‌کار را برای محدود کردن دامنه یک قانون محیط‌زیست اصلی، فلج کردن حمایت‌های قانون اصلی حقوق مدنی در برابر تبعیض نژادی در رای‌گیری و پایان دادن به سیاست‌های پذیرش اقدام مثبت که توسط کالج‌ها و دانشگاه‌ها برای افزایش استفاده می‌شود را فلج می‌کند. تعداد دانش آموزان سیاهپوست و اسپانیایی تبار آنها.

در حالی که قضات لیبرال ممکن است صرفاً نقش مخالفان را در برخی از پرونده‌های اصلی بازی کنند، جکسون می‌تواند به شکل‌گیری برخی تصمیم‌ها کمک کند، به‌ویژه زمانی که تخصص او در کانون توجه قرار می‌گیرد. دیدگاه او در مورد مسائل مربوط به عدالت کیفری توسط خدمات قبلی هم به عنوان قاضی دادگاه و هم به عنوان یک مدافع عمومی – شغلی که هیچ یک از قاضی های فعلی انجام نداده است. جکسون همچنین در کمیسیونی خدمت می کرد که به دستورالعمل های صدور احکام برای قوه قضاییه فدرال می پرداخت.