اکثر رای دهندگان آمریکایی اکنون می گویند که ترامپ نباید دوباره به عنوان رئیس جمهور خدمت کند

اما جا برای جیمز و دادستان‌ها وجود دارد تا پرونده خود را مطرح کنند. در اوایل آوریل، 45 درصد از آمریکایی‌ها به Yahoo News و YouGov گفتند که فکر می‌کنند ترامپ در مقطعی از زندگی‌اش مرتکب جنایت جدی شده است. امروز این عدد 50 درصد است. در همین حال، سهم آمریکایی هایی که فکر می کنند او هرگز مرتکب جرم جدی نشده است، از 30 درصد به 27 درصد کاهش یافته است.

اکثر رای دهندگان می گویند بله.

اما این اولین موردی بود که از رای دهندگان خواست تا بررسی کنند که آیا تحقیقات مختلف ایالتی و فدرال، در کنار هم، قبلاً تخلفات کافی را نشان داده است که ترامپ را از یک دوره دیگر به عنوان رئیس جمهور رد صلاحیت کند (بدون توجه به اینکه آیا او تا کنون مجرم شناخته شده است یا خیر).

فقط 35 درصد از رای دهندگان می گویند ترامپ باید دوباره اجازه خدمت داشته باشد. بقیه (14٪) مطمئن نیستند.

به این ترتیب، ممکن است تأثیر تجمعی مشکلات حقوقی فزاینده ترامپ را منعکس کند. نظرسنجی های قبلی یاهو نیوز/YouGov در مورد اینکه آیا ترامپ باید در سناریوهای مختلف، مانند «اگر او به دلیل سوء استفاده از اسناد بسیار محرمانه گناهکار شناخته شود» یا «اگر او به دلیل ممانعت از اجرای قانون مجرم شناخته شود، باید اجازه داشته باشد دوباره خدمت کند. [Justice Department’s] تحقیق و بررسی.”

در مورد دعوای مدنی ایالت نیویورک، بعید است که به خودی خود تصورات ترامپ را تغییر دهد. فقط 27 درصد از آمریکایی ها می گویند که “خیلی” در مورد آن شنیده اند، در حالی که 34٪ دیگر می گویند “بعضی” را شنیده اند. بقیه می گویند که “کمی” (20٪) یا “هیچ” (19٪) را شنیده اند.

با توجه به آنچه که ما در مورد تحقیقات در حال انجام درباره دونالد ترامپ می دانیم، اکثریت اندکی از رای دهندگان ثبت نام شده (51٪) اکنون معتقدند که او نباید “اجازه داشته باشد دوباره در آینده به عنوان رئیس جمهور خدمت کند.” نظرسنجی

این نظرسنجی از 1566 بزرگسال آمریکایی از 23 تا 27 سپتامبر، بلافاصله پس از طرح دعوی قضایی گسترده ای از سوی دادستان کل ایالت نیویورک، لتیتیا جیمز انجام شد که ترامپ و سه تن از فرزندانش را متهم کرد که میلیاردها دلار دارایی هایش را بیش از حد متقلبانه ارزش گذاری کرده اند تا “برای به دست آوردن مالی سودمند”. شرایط» – یکی از چندین شکست قانونی اخیر برای رئیس‌جمهور سابق، که همچنین با اتهامات احتمالی برای دخالت در انتخابات در گرجستان و انتقال اسناد بسیار محرمانه به مار-آلاگو مواجه است.

دونالد ترامپ

اینکه آیا ترامپ هرگز محکوم خواهد شد یا نه داستان دیگری است. با توجه به آنچه امروز می دانیم، فقط 27 درصد از آمریکایی ها معتقدند که رئیس جمهور سابق در نهایت “مجرم جرم شناخته می شود.” بیشتر – 36٪ – نمی کنند.

یک افسر مجری قانون در 9 اوت در مقابل خانه رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در Mar-a-Lago در پالم بیچ، فلوریدا. (جورجو ویرا/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

شاید در نتیجه، تعداد کمتری از آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که ترامپ «ارزش دارایی‌های تجاری خود را میلیاردها دلار افزایش داده» (44 درصد) نسبت به سه هفته پیش که گفته شد «اسناد بسیار محرمانه را با خود به مار-آلاگو برده است» (49 درصد). ). شکاف حزبی نیز چیزهای زیادی را توضیح می دهد: 83 درصد از رای دهندگان بایدن در سال 2020 و 72 درصد دموکرات ها معتقدند که ترامپ دارایی های تجاری خود را میلیاردها دلار افزایش داده است. تنها 10 درصد از رای دهندگان ترامپ در سال 2020 و 12 درصد از جمهوری خواهان موافق هستند.

با این حال، نظرسنجی جدید Yahoo News/YouGov برای رئیس جمهور سابق خبر بدی نبود. سه هفته پیش، پرزیدنت بایدن در یک مسابقه تکراری فرضی رودررو در سال 2024، 6 امتیاز از ترامپ (48 درصد به 42 درصد) برتری داشت – بزرگترین مزیت دموکرات در چند ماه اخیر. در آخرین نظرسنجی، حاشیه بایدن به 2 درصد (47 درصد به 45 درصد) کاهش یافته است.

به عبارت دیگر کمتر از نیمی از رای دهندگان جمهوری خواه از رئیس جمهور سابق برای نامزدی حزب در سال 2024 حمایت می کنند. زمانی که ترامپ در مقابل ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، محتمل‌ترین رقیب او برای تسلیم شدن، قرار می‌گیرد، عملکرد کمی بهتر از خود نشان می‌دهد و 47 درصد در مقابل دیسانتیس 34 درصد است.

به طور مشابه، آمریکایی‌ها – عمدتاً در امتداد خطوط حزبی – در مورد اینکه آیا دعوای نیویورک به دلیل “میل واقعی برای پاسخگویی ترامپ و خانواده‌اش” (41٪) یا “سوگیری سیاسی علیه ترامپ و خانواده‌اش” (39٪) اختلاف نظر دارند. ).

حامیان ترامپ در جریان تظاهرات اخیر در یانگستون، اوهایو.

با این حال، در حالی که ترامپ در زمینه انتخابات عمومی – جایی که حزب‌گرایی مهم‌تر است – مانند همیشه رقابتی باقی می‌ماند – نظرسنجی جدید همچنین نشان می‌دهد که جایگاه او در میان رای‌دهندگان جمهوری‌خواه ممکن است تا حدودی نرم‌تر شود.

ترامپ در یک گردهمایی در ویلمینگتون، NC، 23 سپتامبر. (الیسون جویس/گتی ایماژ)

بلافاصله پس از حمله FBI به مار-آ-لاگو در 8 اوت، حزب جمهوری خواه به نظر می رسید که در اطراف ترامپ تجمع کرده است. ترجیح رئیس جمهور سابق (54٪) بر “فردی دیگر” (33٪) در یک مسابقه مقدماتی نظری در سال 2024، یک شبه در میان رای دهندگان ثبت نام شده که به عنوان جمهوری خواهان یا مستقلان متمایل به جمهوری خواه معرفی می شدند افزایش یافت (از 48٪ -39٪ قبلا).

یک افسر پلیس در مقابل مار-آ-لاگو.

با این اوصاف، بیش از 6 نفر از هر 10 نفر (62 درصد) می گویند که اگر ترامپ «ارتکاب کلاهبرداری تجاری کرده باشد»، «باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرد» – این تعداد شامل تعداد زیادی از جمهوری خواهان (39 درصد) است. با این حال، تنها 44 درصد از آمریکایی ها می گویند او باید به جرم “با توجه به آنچه ما در مورد تحقیقات در حال انجام می دانیم” متهم شود. 25 درصد دیگر می گویند مطمئن نیستند، در حالی که 31 درصد می گویند او نباید متهم شود.

نظرسنجی Yahoo News توسط YouGov با استفاده از یک نمونه ملی از 1566 بزرگسال آمریکایی که به صورت آنلاین از 23 سپتامبر تا 27 سپتامبر 2022 مصاحبه شده بودند، انجام شد. توسط اداره سرشماری ایالات متحده و همچنین وضعیت رای (یا عدم رای) ریاست جمهوری 2020 و وضعیت ثبت نام رای دهندگان انجام شد. پاسخ دهندگان از پانل انتخابی YouGov انتخاب شدند تا نماینده همه بزرگسالان ایالات متحده باشند. حاشیه خطا تقریباً 2.7٪ است.



منبع

_____________

حامیان ترامپ در جریان تجمع با رئیس جمهور سابق در یانگستون، اوهایو، 17 سپتامبر. (داستین فرانتس/ بلومبرگ از طریق گتی ایماژ)

این به سختی قوی‌ترین موضعی است که می‌توان از آن برای انتخاب مجدد استفاده کرد – کاری که ترامپ در اواخر امسال یا اوایل سال آینده، طبق اکثر گزارش‌ها، آماده انجام آن است.

اما «برآمدگی مار-آ-لاگو» ترامپ اکنون از بین رفته است. در نظرسنجی جدید Yahoo News/YouGov، حمایت اولیه از او در سال 2024 در میان جمهوری‌خواهان و متفکران جمهوری‌خواه 7 امتیاز (به 47٪) کاهش یافته است در حالی که حمایت از شخص دیگری 3 (به 36٪) افزایش یافته است. 17 درصد دیگر می گویند که مطمئن نیستند.