قاضی فدرال دریافت که ترامپ در حالی که تلاش می کرد نتایج انتخابات 2020 را باطل کند، در مورد تقلب در رأی دهندگان در گرجستان تحت سوگند دروغ گفته است.

کارتر این تصمیم را در حکمی اتخاذ کرد که به یک وکیل جمهوری‌خواه دستور داد تا ارتباطات خود را به کمیته 6 ژانویه تحویل دهد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق در یک گردهمایی در میندن، نوادا، در 8 اکتبر 2022.خوزه لوئیس ویلگاس/AP

  • اما در اواخر همان ماه، کارتر در حکم خود نوشت، ایستمن در ایمیلی گفت که اگرچه ترامپ «یک تأییدیه برای [the state court filing] در 1 دسامبر، او از آن زمان مطلع شد که برخی از ادعاها (و شواهد ارائه شده توسط کارشناسان) نادرست بوده است. امضای تأییدیه جدیدی با آن دانش (و ادغام با مرجع) برای او دقیق نخواهد بود.»

    در حکمی که در ماه مارس صادر شد، قاضی گفت که ترامپ «احتمالاً» مانع از کنگره شد – یک جنایت – زمانی که او تلاش کرد روند صدور گواهینامه انتخابات را در 6 ژانویه 2021 مختل کند.

    این داستان در حال توسعه است. برای به روز رسانی دوباره بررسی کنید.

    قاضی منطقه ای ایالات متحده دیوید کارتر در حکمی به جان ایستمن وکیل محافظه کار دستور داد تا بخشی از ارتباطات خود را در رابطه با تلاش های ترامپ و متحدانش برای براندازی نتایج انتخابات 2020 به کمیته منتخب 6 ژانویه تحویل دهد.

    در 4 دسامبر 2020، تیم حقوقی ترامپ شکایتی را در دادگاه ایالت جورجیا تنظیم کرد و مدعی شد که شهرستان فولتون هزاران رای را اشتباه شمارش کرده است. آنها همچنین روند دادگاه ایالتی را در دادگاه فدرال به چالش کشیدند.

    قاضی دیوید کارتر نوشت: ترامپ «می دانست که ارقام خاص تقلب در رأی دهندگان اشتباه است» اما آنها را «هم در دادگاه و هم در بین مردم» تبلیغ کرد.

  • اما ترامپ و وکلای او همچنان شکایت خود را با استناد به این اعداد تسلیم کردند و ترامپ نامه‌ای را امضا کرد که در آن سوگند یاد کرد که اعداد نادرست و گنجانده شده «درست و درست هستند» یا «باور می‌کرد که درست و صحیح هستند» تا جایی که می‌دانست. کارتر نوشت.

    دونالد ترامپ

    کارتر به ده‌ها شکایتی که کمپین ترامپ و متحدان جمهوری‌خواهش در دادگاه‌ها در اعتراض به نتایج انتخابات در ایالت‌های میدان نبرد که جو بایدن پیروز شده بودند، اشاره کرد.

    چهارشنبه اولین باری نبود که کارتر به رئیس جمهور سابق پیشنهاد کرد در رابطه با جنگ صلیبی خود برای براندازی نتایج انتخابات 2020 مرتکب جنایت شود.

    وی افزود: ایمیل‌ها نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور ترامپ می‌دانست که ارقام خاص تقلب در رأی‌دهی اشتباه است، اما همچنان این اعداد را چه در دادگاه و چه در بین مردم اعلام کرد.

    یک قاضی فدرال روز چهارشنبه گفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در حالی که تلاش می کرد نتایج انتخابات 2020 این ایالت را لغو کند، در مورد ادعاهای تقلب در رأی دهندگان در جورجیا، تحت سوگند دروغ گفته است.

    کارتر نوشت: ترامپ و ایستمن کارزاری را برای براندازی یک انتخابات دموکراتیک به راه انداختند، اقدامی که در تاریخ آمریکا بی‌سابقه است. کمپین آنها محدود به برج عاج نبود، بلکه یک کودتا در جستجوی یک نظریه قانونی بود.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع

    یک قاضی فدرال روز چهارشنبه گفت که ترامپ تحت سوگند در مورد ادعای تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ دروغ گفته است.

  • در این حکم آمده است: «این طرح پس از تشکیل و از دست دادن بیش از شصت پرونده، آخرین تلاش برای تأمین امنیت ریاست جمهوری به هر وسیله ای بود» و «غیرقانونی بودن این طرح مشهود بود».