قاضی ایالات متحده می گوید ممنوعیت داشتن اسلحه برای مصرف کنندگان ماری جوانا خلاف قانون اساسی است

(گزارش توسط نیت ریموند در بوستون؛ ویرایش توسط ساندرا مالر)



منبع

وزارت دادگستری ایالات متحده به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد، اما احتمالا درخواست تجدید نظر خواهد کرد.

Wyrick نوشت: «استفاده صرف از ماری جوانا هیچ یک از ویژگی‌هایی را که تاریخ و سنت مقررات مربوط به سلاح‌های گرم در کشور پشتیبانی می‌کند، ندارد.

لورا دسکین، یک مدافع عمومی به نمایندگی از هریسون، گفت که این حکم “گامی در مسیر درست برای تعداد زیادی از آمریکایی‌هایی است که حق حمل سلاح و محافظت از خانه‌های خود را مانند هر آمریکایی دیگر دارند.” او ماری جوانا را رایج ترین ماده مخدر مصرفی غیرقانونی در سطح فدرال خواند.

توسط نیت ریموند

این حکم، انجمن تفنگ و تپانچه ایالت نیویورک علیه بروئن، آزمایش جدیدی را برای ارزیابی قوانین سلاح گرم اعلام کرد و گفت که محدودیت ها باید “با سنت تاریخی این کشور در مقررات مربوط به سلاح گرم مطابقت داشته باشد.”

او گفت که استفاده از ماری جوانا “به خودی خود یک عمل خشونت آمیز، زورآمیز یا تهدید آمیز نیست” و خاطرنشان کرد که اوکلاهاما یکی از تعدادی از ایالت هایی است که در آن مواد مخدر که هنوز طبق قوانین فدرال غیرقانونی است، می تواند به طور قانونی برای مصارف پزشکی خریداری شود.

این تصمیم آخرین نمونه از دادگاهی است که مقررات مربوط به اسلحه را غیرقانونی اعلام می کند، پس از اینکه اکثریت محافظه کار 6-3 دادگاه عالی ایالات متحده در ژوئن حکم داد که متمم دوم از حق افراد برای حمل اسلحه در ملاء عام برای دفاع از خود محافظت می کند.

(رویترز) – یک قاضی فدرال در اوکلاهاما با استناد به حکم دادگاه عالی ایالات متحده در سال گذشته که حقوق اسلحه را به میزان قابل توجهی گسترش داد، به این نتیجه رسید که قانون فدرال که مصرف کنندگان ماری جوانا را از داشتن سلاح گرم منع می کند، خلاف قانون اساسی است.

وایریک گفت که در حالی که دولت می تواند از مردم در برابر افراد خطرناکی که دارای اسلحه هستند محافظت کند، نمی تواند استدلال کند که “وضعیت جارد هریسون صرف به عنوان مصرف کننده ماری جوانا، سلب حق اساسی وی برای داشتن سلاح گرم را توجیه می کند.”

روز پنج‌شنبه، دادگاه تجدیدنظر ناحیه پنجم ایالات متحده مستقر در نیواورلئان با استناد به این تصمیم، قانون فدرال را غیرقانونی اعلام کرد که افراد تحت خشونت خانگی را از داشتن سلاح گرم منع می‌کند.

قاضی منطقه ای ایالات متحده پاتریک وایریک، منصوب دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه در اوکلاهاما سیتی، روز جمعه کیفرخواست علیه مردی را که در ماه اوت متهم به نقض این ممنوعیت شده بود، رد کرد و گفت که این اقدام حق حمل سلاح بر اساس متمم دوم قانون اساسی ایالات متحده را نقض می کند.