فرماندار کالیفرنیا قانون مهمی را برای کارگران فست فود امضا کرد

مجلس قانونگذار ایالتی این اقدام را در 29 اوت تصویب کرد. بحث در خطوط حزبی با مخالفت جمهوری خواهان تقسیم شد.

صاحبان رستوران‌ها و فرنچایزرها به تحلیلی که توسط مرکز پیش‌بینی و توسعه اقتصادی UC Riverside سفارش داده‌اند استناد کردند و گفتند که این قانون هزینه‌های مصرف‌کنندگان را افزایش می‌دهد.



منبع

ساکرامنتو، کالیفرنیا (AP). هزینه ها

نیوسام گفت که به امضای این قانون در روز کارگر افتخار می کند.

این قانون افزایش حداقل دستمزد کارگران فست فود در زنجیره‌های دارای بیش از 100 رستوران را با 22 دلار در ساعت در سال آینده در مقایسه با حداقل 15.50 دلار در ساعت در سراسر ایالت، با افزایش هزینه‌های زندگی پس از آن محدود می‌کند.

سناتور برایان داهل، نامزد جمهوری خواهان برای فرمانداری در ماه نوامبر، آن را “سنگ پله ای برای تشکیل اتحادیه همه این کارگران” خوانده بود.

این قانون تاریخی یک شورای 10 نفره فست فود را با تعداد مساوی از نمایندگان کارگران و نمایندگان کارفرمایان، همراه با دو مقام ایالتی ایجاد می‌کند که اختیار تعیین حداقل استانداردها برای دستمزد، ساعات کاری و شرایط کار در کالیفرنیا را دارند.

حامیان گفته بودند که امیدوارند این اقدام الهام بخش تلاش های مشابه در جاهای دیگر باشد.

او در بیانیه ای گفت: «کالیفرنیا متعهد است اطمینان حاصل کند که مردان و زنانی که به ساختن اقتصاد در سطح جهانی ما کمک کرده اند، بتوانند در رفاه این ایالت سهیم باشند. «اقدام امروز به کارگران سخت‌کوش فست فود صدای قوی‌تری می‌دهد و روی میز می‌نشینند تا دستمزدهای منصفانه و استانداردهای حیاتی بهداشت و ایمنی را در سراسر صنعت تعیین کنند.»