قاضی استاد ویژه را برای بررسی اسناد املاک مار-آ-لاگو ترامپ تأیید کرد و تحقیقات وزارت دادگستری را متوقف کرد.

کانن از وکلای ترامپ و وزارت دادگستری خواست تا به طور مشترک فهرستی از اسامی اساتید بالقوه ویژه را تا 9 سپتامبر ارائه کنند. او تصمیم گیری در مورد دستور بازگرداندن اسناد به ترامپ را به تعویق انداخت.

این تصویر موجود در پرونده دادگاهی توسط وزارت دادگستری در 30 اوت 2022، و بخشی از آن توسط FBI ویرایش شده است، عکسی از اسنادی را نشان می دهد که در جریان جستجوی 8 آگوست توسط FBI از مریم رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا کشف شده است. املاک a-Lago در فلوریدا.  وزارت دادگستری می‌گوید تلاش‌هایی را برای ممانعت از تحقیقاتش در مورد کشف اسناد طبقه‌بندی شده در املاک دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق فلوریدا، کشف کرده است.

این تصویر موجود در پرونده دادگاهی توسط وزارت دادگستری در 30 اوت 2022، و بخشی از آن توسط FBI ویرایش شده است، عکسی از اسنادی را نشان می دهد که در جریان جستجوی 8 آگوست توسط FBI از مریم رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا کشف شده است. املاک a-Lago در فلوریدا. وزارت دادگستری می‌گوید تلاش‌هایی را برای ممانعت از تحقیقاتش در مورد کشف اسناد طبقه‌بندی شده در املاک دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق فلوریدا، کشف کرده است.

کانن نوشت: «همانطور که شاکی در جلسه دادگاه بیان کرد، تحقیقات و رفتار با رئیس جمهور سابق مورد توجه عموم مردم است و کشور از طریق فرآیند منظمی که منافع و ادراک انصاف را ترویج می کند، به بهترین وجه مورد استفاده قرار می گیرد.

کانن حکم داد که ترامپ با نگهداری و استفاده احتمالی از اسناد ممتاز، خطر آسیب جدی به شهرت خود را به همراه داشته است.

کانن روز جمعه فهرست مفصلی از مکان هایی که اسناد حساس در مار-آ-لاگو، در یک انبار و در دفتر ترامپ پیدا شده بود، منتشر کرد. این فهرست اسناد طبقه بندی شده را با سوابق دولتی بدون علامت، عکس ها و حتی اجناس پوشاک، به شیوه ای تصادفی توصیف می کرد.

وزارت دادگستری از اظهار نظر در مورد این تصمیم خودداری کرد.

آیلین کانن، قاضی ناحیه ایالات متحده، این انتصاب را برای بررسی اسناد مربوط به ادعاهای بالقوه امتیاز وکیل-موکل یا امتیاز اجرایی، یا ممانعت از خواندن آن اسناد توسط وکلای دولتی، مجاز دانست.

کانن حکم داد که مدیر اطلاعات ملی می تواند به بررسی اسناد برای تعیین خطرات برای امنیت ملی ادامه دهد.

ترامپ به طور داوطلبانه 15 جعبه را در ژانویه پس داد، اما مقامات فدرال تشخیص دادند که اسناد بیشتری از دولت ترامپ در مار-آ-لاگو باقی مانده است. ماموران FBI اسناد محرمانه بیشتری را با احضاریه در 3 ژوئن بازیابی کردند.

کانن همچنین به طور موقت وزارت دادگستری را از بررسی سوابق ضبط شده برای اهداف تحقیقاتی مسدود کرد. وکلای وزارتخانه گفته‌اند که قبلاً اسناد مربوط به ادعای وکالت و امتیاز اجرایی ترامپ را بررسی کرده‌اند، اما با توقف استفاده از اسناد برای تحقیق در مورد جنایات احتمالی مخالفت کردند.

ماموران FBI در 8 اوت مار-آلاگو را برای یافتن شواهدی از جنایات احتمالی مانند قانون جاسوسی و ممانعت از اجرای عدالت جستجو کردند. این جست و جو در پی ماه ها مذاکره بین وکلای ترامپ و دولت برای بازگرداندن اسناد به اداره بایگانی و سوابق ملی یا سایر سازمان های دولتی بود.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: قاضی فلوریدا به استاد ویژه اجازه داد تا سوابق جستجوی ترامپ را بررسی کند



منبع

کانن نوشت: “به عنوان تابعی از موقعیت سابق شاکی به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده، ننگ مرتبط با توقیف موضوع در یک لیگ خاص خود قرار دارد.” “یک کیفرخواست آینده، بر اساس هر درجه ای از اموالی که باید مسترد شود، منجر به آسیب به شهرت با درجه متفاوتی می شود.”

یک قاضی فدرال در فلوریدا روز دوشنبه درخواست دونالد ترامپ را برای یک استاد ویژه برای بررسی اسناد کشف شده در طول بازرسی از املاک او مار-آ-لاگو، که شامل سوابق “مخفی” و “بسیار محرمانه” بود، تایید کرد.

کانن حکم داد: «دادگاه بدینوسیله اجازه انتصاب یک ارباب ویژه را برای بررسی اموال توقیف شده برای اقلام و اسناد شخصی و مواد بالقوه ممتاز مشروط به ادعاهای موکل وکیل و/یا امتیاز اجرایی را می دهد.

اما مقامات دولتی این مواد طبقه بندی شده را برخی از حساس ترین اسرار دولت در مورد جمع آوری اطلاعات و منابع انسانی اطلاعات توصیف کردند.

کانن حکم داد که ترامپ منافع عمومی و خصوصی را که در این پرونده در خطر است نشان داده است، از توقف موقت استفاده تحقیقاتی دولت از اسناد حمایت کرد.