فرماندار دموکرات کانزاس ممنوعیت TikTok را اعمال کرد

در اینجا نگاهی به اقدام کلی و بحث گسترده تر در مورد TikTok داریم:

___

سنا اوایل این ماه نسخه‌ای از ممنوعیت TikTok را تصویب کرد که توسط سناتور محافظه‌کار جمهوری‌خواه جاش هاولی از میسوری، منتقد سرسخت شرکت‌های بزرگ فناوری نوشته شده بود.

جان هانا را در توییتر دنبال کنید: https://twitter.com/apjdhanna





منبع

همچنین در مورد محتوای TikTok و اینکه آیا به سلامت روان نوجوانان آسیب می رساند، نگرانی وجود دارد.

توپکا، کان (AP) – لورا کلی، فرماندار کانزاس، روز چهارشنبه استفاده از TikTok را در دستگاه‌های دولتی کارکنان دولتی تحت کنترل خود ممنوع کرد و یکی از اولین فرمانداران دموکرات شد که اپلیکیشن محبوب رسانه‌های اجتماعی را محدود کرد.

نگرانی ها در مورد تیکتوک چیست؟

چه کسی برای محدودیت ها فشار آورده است؟

اقدام کلی پنج روز پس از تصویب لایحه 1.7 تریلیون دلاری omnibus توسط کنگره انجام شد که TikTok را از اکثر دستگاه های صادر شده توسط دولت ایالات متحده برای کارمندان منع می کرد. فرمانداران جمهوری خواه در حداقل 15 ایالت قبلاً چنین محدودیت هایی را اعمال کرده اند.

در مورد حرکت کلی چطور؟

کلی در زمینه سیاسی متفاوتی نسبت به سایر فرمانداران دموکرات عمل می کند. او در ایالتی با گرایش جمهوری خواهان است و یک مجلس قانونگذاری محافظه کار به رهبری حزب جمهوری خواه دارد و ترامپ دو بار دولت را به راحتی اداره کرد. او در ماه نوامبر با معرفی خود به حزب جمهوری‌خواه و رای‌دهندگان مستقل به‌عنوان یک حل‌کننده مشکلات میانه‌رو، بار دیگر در انتخابات مجدد پیروز شد.

___

___

دستور کلی در مورد آژانس‌ها، هیئت‌ها و کمیسیون‌های شاخه اجرایی ایالتی اعمال می‌شود، اما در مورد دانشگاه‌های ایالتی که توسط هیئت رئیسه کانزاس نظارت می‌شوند، اعمال نمی‌شود. همچنین برای قانونگذار یا کارمندان سایر مقامات منتخب ایالتی مانند دادستان کل یا وزیر امور خارجه اعمال نمی شود. کلی از همه آنها خواست که محدودیت هایی را اعمال کنند.

اما راجا کریشنامورتی، نماینده دموکرات ایالات متحده، از ایلینوی، قانونی را برای منع کامل TikTok از فعالیت در ایالات متحده حمایت کرده است و این اقدام تصویب شده توسط کنگره از حمایت نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان ایالات متحده برخوردار بود.

با این حال، نگرانی در مورد این برنامه در کنگره دو حزبی بوده است.

کلی به کارمندان ایالتی دستور می دهد تا برنامه TikTok را از دستگاه های دولتی خود حذف کنند. او به دفتر فناوری اطلاعات ایالت دستور داده است تا توانایی کارمندان را برای دسترسی به وب‌سایت TikTok در دستگاه‌های دولتی محدود کند.

TikTok به دومین دامنه محبوب جهان تبدیل شده است و توسط دو سوم نوجوانان آمریکایی مصرف می شود که برخی از آنها از آن برای پر کردن خلاء در درس های مدرسه خود استفاده می کنند. این ماده در لایحه هزینه‌های کنگره، نگرانی‌های دو حزبی را در مورد امنیت و انتشار اطلاعات نادرست به دلیل مالکیت چینی این برنامه منعکس می‌کند.

هم FBI و هم کمیسیون ارتباطات فدرال هشدار داده اند که اطلاعات کاربران TikTok ممکن است توسط مالک ByteDance Ltd. با دولت مستبد چین به اشتراک گذاشته شود. مقامات ایالات متحده همچنین نگران هستند که دولت چین ممکن است از TikTok برای پیشبرد روایت ها یا اطلاعات نادرست طرفدار چین استفاده کند.

TikTok ممنوعیت کنگره را “یک ژست سیاسی” نامیده است که از امنیت ملی محافظت نمی کند.

___

اما کلی در بیانیه‌ای گفت: «TikTok داده‌های کاربران را استخراج می‌کند و به طور بالقوه آن را در اختیار حزب کمونیست چین قرار می‌دهد.» قانون‌گذاران گفته‌اند که این شامل تاریخچه مرور و مکان می‌شود.

در سال 2020، رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ و دولت او به دنبال ممنوعیت معاملات با مالک TikTok، وادار کردن آن به فروش دارایی های خود در ایالات متحده و حذف آن از فروشگاه های برنامه بودند. دادگاه‌ها تلاش‌های ترامپ برای ممنوعیت TikTok را مسدود کردند و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا پس از روی کار آمدن دستورات ترامپ را لغو کرد، اما دستور بررسی عمیق این موضوع را صادر کرد. فروش برنامه ریزی شده دارایی های TikTok در ایالات متحده متوقف شد.

در لوئیزیانا روز دوشنبه، کمیسر اداری ایالت – یک جمهوری خواه منصوب شده توسط فرماندار دموکرات جان بل ادواردز – با تایید او استفاده از TikTok را در شبکه های دولتی تحت کنترل ادواردز ممنوع کرد. همچنین، دادستان کل GOP ایندیانا از مالک TikTok شکایت کرده است. نیروهای مسلح ایالات متحده قبلاً این برنامه را در دستگاه های نظامی ممنوع کرده اند.

مانند فرمانداران جمهوری خواه که ممنوعیت های مشابهی را اعمال کردند، کلی به نگرانی در مورد امنیت و حفظ حریم خصوصی داده های کاربران اشاره کرد.