فرماندار حزب جمهوری خواه ماساچوست از حزب خواست ترامپ را رها کند

بوستون – چارلی بیکر، جمهوری‌خواه ماساچوست، محبوب‌ترین فرماندار این کشور، از حزبش می‌خواهد در آستانه آغاز کمپین انتخاباتی مورد انتظار رئیس‌جمهور سابق در سال 2024، از دونالد ترامپ «حرکت» کند.

ترامپ با حمایت از رقیب اصلی بیکر، نماینده سابق ایالت، جف دیل، تلافی کرد. اما بیکر از نامزدی سومین دوره ریاست جمهوری امتناع ورزید و از حمایت از دیهل امتناع ورزید، مائورا هیلی، دادستان کل دموکرات، را در مسیری سرخورده به سمت فرمانداری قرار داد و دموکرات ها را برای دومین بار در سه دهه برای کنترل یکجانبه دولت ایالتی قرار داد.

“بزرگترین مسئله ای که در میان دوره ای مطرح شد، چیزی است که من در طول هشت سال گذشته در مورد آن زیاد صحبت کرده ام، و آن این است که رای دهندگان، به طور کلی، به ویژه در کشورهای میدان جنگ، علاقه ای به افراط گرایی ندارند. آنها فقط نیستند،” بیکر گفت. یکی از درس‌های بزرگی که حزب جمهوری‌خواه در سطح ملی باید از آن بگیرد این است که رای‌دهندگان منتخب مقامات را می‌خواهند، آنها افراط نمی‌خواهند.»

برای ما واقعاً مهم خواهد بود که افق‌های خود را گسترش دهیم و از آنچه من هسته اصلی حزب می‌نامم فراتر برویم و با بسیاری از استقلالی‌ها که ما هر روز بیشتر از آنها داریم صحبت کنیم و مایل به شنیدن ما هستند. بیکر گفت. “رای دهندگان فهیمی که تصمیمات خود را بر اساس مردم، مسائل و زمینه در آن لحظه می گیرند – این افراد هستند که تعیین می کنند چه کسی در انتخابات آینده پیروز می شود.”



منبع

بیکر در این مصاحبه گفت: «این واضح است که یکی از پیام‌هایی است که از سوی رأی‌دهندگان ایالت میدان نبرد و به‌ویژه رأی‌دهندگان مستقل برای ما ارسال شد – که آنها نمی‌خواهند این بازی را از طریق صدای یک شخص یا یک شخصیت انجام دهند». که روز یکشنبه ضبط شد. و آن‌ها از ما می‌خواهند که اگر می‌خواهیم در رقابت‌ها پیروز شویم و حکومت کنیم، طرز فکر خود را در مورد نحوه انجام این کار کاملاً تغییر دهیم.»

در چندین مسابقه کلیدی در خانه طنین انداز نشد.

دیهل در میان ده‌ها جمهوری‌خواه نامزد برای فرمانداری، کنگره و وزیر امور خارجه بود که رد انتخابات ترامپ را پذیرفتند تا در رقابت‌های میان‌دوره‌ای که بیکر آن را رد افراط‌گرایی می‌داند، شکست بخورند.

میانه‌روی دو دوره‌ای که در گذشته از ترامپ انتقاد کرده بود، اما عموماً از ورود به سیاست ملی اجتناب می‌کرد، برای ارائه این هشدار در یک مصاحبه خبری کابلی نادر نشست.

در بحبوحه کشمکش طولانی مدت قدرت بین فرماندار و جیم لیون، رئیس حزب جمهوریخواه ایالتی محافظه‌کار و طرفدار ترامپ، بیکر از فهرست نامزدهای خود در پاییز امسال حمایت کرد – بسیاری از آنها شکست خوردند. تنها نامزدی که او برای مناصب ایالتی تأیید کرد – آنتونی آمور نامزد حسابرس جمهوری خواه، که صراحتاً متعهد شد از میراث بیکر حمایت کند – در حالی که دموکرات ها شش دفتر قانون اساسی ایالت را تصرف کردند، کوتاه آمد. انتخاب‌های او در کنگره – جسی براون، نماینده جمهوری‌خواه، نماینده چالش برانگیز بیل کیتینگ (D-Mass.) و مهم‌تر از آن، آلن فانگ در رقابت‌های رود آیلند در صندلی‌های باز – نیز شکست خوردند. نامزدهای رأی مخالف مورد حمایت بیکر در ماساچوست، نمایش های متفاوتی داشتند.

بیکر به تاپر گفت: «مطمئناً فکر می‌کنم که تأثیر قابل توجهی از رئیس‌جمهور سابق وجود دارد و فکر می‌کنم این تأثیر احتمالاً به حزب آسیب می‌زند و به شانس حزب در روز انتخابات آسیب می‌زند» در ماساچوست و در سراسر کشور.

یکی از پیام‌های انتخابات، به طور کلی برای جمهوری‌خواهان، این است که ما به عنوان یک حزب باید از پرزیدنت ترامپ عبور کنیم و به سمت برنامه‌ای برویم که نماینده صدای همه اعضای حزب و مردم کشور باشد.» بیکر در مصاحبه ای در دفتر فرماندار ماساچوست که دوشنبه پخش شد به جیک تپر از CNN گفت.

بیکر بارها گفته است که قصد ندارد در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 نامزد شود، زیرا برخی از متحدانش، از جمله لری هوگان، فرماندار جمهوری خواه مریلند، در حال بررسی پیشنهاد هستند. او در سی ان ان اذعان کرد که نام جمهوری خواهی میانه رو نیوانگلند او ممکن است با رای دهندگان حزب جمهوری خواه در سایر نقاط کشور همراه نباشد.

اما هیلی، دادستان مترقی که با شکایت‌های مکرر از دولت ترامپ و در اختیار گرفتن شرکت‌های داروسازی به خاطر بحران مواد افیونی، چهره‌اش را پررنگ‌تر کرد، کمپین معتدل‌تری را در تصویر بیکر اجرا کرد و با حدود 30 امتیاز برنده شد.

و بیکر، آخرین فرد در صف طولانی از جمهوری‌خواهان از نظر مالی محافظه‌کار و از نظر اجتماعی میانه‌روتر که با توسل به مستقل‌ها و دموکرات‌ها، فرمانداری را در ماساچوست آبی رنگی به دست آورد، اکنون از حزب خود می‌خواهد که همین کار را انجام دهد.

بیکر گفته است که به جای رای دادن به ترامپ، خط انتخابات ریاست جمهوری 2016 و 2020 خود را خالی گذاشته است. او همچنین به‌عنوان منتقد رئیس‌جمهور سابق به دلیل مدیریت دولتش در مورد کووید-19، شورش 6 ژانویه در ساختمان کنگره آمریکا و ادعاهای دروغ ترامپ مبنی بر دزدیده شدن انتخابات 2020 ظاهر شد.