فرماندار ایندیانا در تایوان در پی بازدیدهای بلندپایه ایالات متحده

او با مقامات شورای توسعه اقتصادی ایالت و همچنین رئیس مهندسی دانشگاه پردو در سفر است. وی در آینده به کره جنوبی سفر خواهد کرد.



منبع

چین همچنین ممنوعیت صدور روادید و تحریم‌های دیگری را علیه چندین شخصیت سیاسی تایوانی اعمال کرد، اگرچه مشخص نیست این تحریم‌ها چه تأثیری خواهد داشت.

در واکنش به سفر پلوسی، ارتش چین چند روز تمریناتی را برگزار کرد که شامل پرواز هواپیماهای جنگی به سمت جزیره و کشتی‌های جنگی در مسیر میانی تنگه تایوان، حائل غیررسمی بین جزیره و سرزمین اصلی بود.

هولکامب با رئیس جمهور تایوان، تسای اینگ ون، همراه با نمایندگان صنعت نیمه هادی دیدار خواهد کرد و انتظار می رود همکاری های آکادمیک و فناوری بین تایوان و ایالت ایندیانا را ارتقا دهد.

بر اساس بیانیه دفتر وی، فرماندار اریک هولکامب برای یک دیدار چهار روزه که بر مبادلات اقتصادی به ویژه نیمه هادی ها متمرکز است، عصر یکشنبه وارد تایوان شد.

تایپه، تایوان (AP) – فرماندار جمهوری خواه ایندیانا روز دوشنبه پس از دو سفر برجسته اخیر سیاستمداران آمریکایی که خشم چین را برانگیخت و مانورهای نظامی چین که شامل شلیک موشک بر فراز جزیره بود، سفر خود را به تایوان آغاز کرد.

پس از اینکه نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در اوایل ماه جاری از تایوان بازدید کرد، سفر او در یک لحظه پرتنش برای تایوان، چین و ایالات متحده انجام می شود. چین تایوان خودگردان را قلمرو خود می داند و مبادلات با دولت های خارجی را نقض ادعاهای خود می داند.