فرستادن مظنون به چین می تواند میلیون ها هزینه برای نیوزیلند داشته باشد

آنها می گویند که باید یک مقام کنسولی اضافی را برای نظارت بر کیم به شانگهای اعزام کنند و هزینه سال اول را 377000 دلار نیوزلند (234000 دلار) تخمین بزنند که هزینه جابجایی و همچنین حقوق را پوشش می دهد.

او بیش از پنج سال در زندان‌های نیوزلند حبس بود و سه سال دیگر را تحت نظارت الکترونیکی گذراند و او را به طولانی‌ترین زندانی تبدیل کرد که در نیوزلند مدرن محاکمه نشده است.

ماهوتا در نامه‌ای در ماه اکتبر به فاافوی نوشت که «دیدگاه روشن او بود که چین به تضمین‌ها پایبند خواهد بود» علی‌رغم نگرانی‌هایی که در مورد وضعیت حقوق بشر در منطقه سین کیانگ، قانون امنیت ملی «پس‌رونده» وضع شده در هنگ‌کنگ داشت. و بازداشت سه ساله مایکل اسپاور و مایکل کوریگ کانادایی ها در چین به اتهامات ساختگی.

ولینگتون، نیوزیلند (AP) – فرستادن یک مظنون به قتل برای محاکمه در چین می‌تواند میلیون‌ها دلار برای مالیات‌دهندگان نیوزلند هزینه داشته باشد، زیرا مقامات باید یک دیپلمات اضافی را برای نظارت بر روند درمان او به شانگهای اعزام کنند، اسنادی که به طور انحصاری در اختیار آسوشیتدپرس است. نشان می دهد.

“آقای. پرونده کیم یک پرونده سیاسی نیست – پرونده او هیچ ارتباطی با سین کیانگ یا هنگ کنگ ندارد، و همچنین خطر استفاده از او به عنوان اهرم فشاری در بازداشت خودسرانه به دلایل ذکر شده در نامه 6 اکتبر من وجود ندارد.

تونی الیس، وکیل کیم در مصاحبه ای گفت که منطقی نیست نیوزلند بخواهد بگوید با موکلش در چین منصفانه رفتار خواهد شد، اما همچنین نیاز به ارسال یک “مراقب” گران قیمت برای اطمینان یافت.

الیس گفت که کیم به دلیل مشکلات پزشکی متعددی از جمله افسردگی شدید، یک تومور کوچک مغزی و بیماری کبد و کلیه، وضعیت مناسبی برای سفر به چین ندارد.

پس از تصمیم دادگاه 3-2، اکنون تصمیم گیری درباره فرستادن کیم به چین بر عهده وزیر دادگستری کیری آلن است. آلن در بیانیه‌ای به آسوشیتدپرس گفت که ابتدا در مورد شکایت وکلای کیم به کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد مشاوره حقوقی می‌گیرد.

دادگاه عالی نیوزلند در ماه آوریل حکم داد که کیونگ یوپ کیم می تواند در یک حکم تاریخی به چین استرداد شود که برخلاف روند تعیین شده توسط اکثر کشورهای دموکراتیک است که به دلیل نگرانی از اینکه زندانیان اغلب برای اعتراف شکنجه می شوند، استرداد به چین را مسدود کرده اند. مسیرهای منصفانه ای داشته باشید و در صورت مجرم شناخته شدن و زندانی شدن با سختی های بی مورد روبرو شوید.

اما در حالی که مقامات در حال برنامه ریزی برای نظارت دقیق بر رفتار کیم بودند، وزیر امور خارجه نیوزلند، ماهوتا نیز به دنبال این بود که به کریس فاافوی، وزیر دادگستری قبلی اطمینان دهد که چین به تعهدات خود برای رفتار منصفانه با کیم پایبند خواهد بود.

در اسنادی که AP از طریق قوانین سوابق عمومی نیوزیلند به دست آورده است، مقامات وزارت امور خارجه و تجارت هزینه احتمالی ارسال کیم به چین را تشریح کردند.

وزارت خارجه چین بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

آنها تخمین می زنند که اگر کیم مجرم شناخته شود، احتمالاً بیش از یک دهه را در زندان سپری می کند و برای مقامات نیوزیلندی که بتوانند هر دو روز یک بار در طول محاکمه او و پس از آن هر 15 روز با او ملاقات کنند، “پیامدهای منابع طولانی مدت” خواهد داشت.

اما این اسناد همچنین نشان می‌دهد که نانایا ماهوتا، وزیر امور خارجه نیوزیلند اطمینان دارد که مقامات چینی مظنون را شکنجه نمی‌کنند یا محاکمه‌ای ناعادلانه به او نخواهند داد، زیرا تبلیغات بدی که رژیم کمونیستی به همراه خواهد داشت. در سراسر جهان از نزدیک تماشا شود.

این بدان معناست که انگیزه های چین برای پایبندی به تضمین ها قوی است. ماهوتا نوشت: اگر چین به تضمین‌ها عمل نکند، می‌توانیم این اطلاعات را به صورت عمومی افشا کنیم، که به طور جدی همکاری مجری قانون چین با بسیاری از کشورها را به خطر می‌اندازد و به منافع گسترده‌تر آن آسیب می‌رساند.

پلیس چین می‌گوید شواهد پزشکی قانونی و غیرمستقیم دارد که کیم را به این جنایت مرتبط می‌کند، از جمله یک لحاف که همراه جسد پیدا شده است. پلیس می‌گوید کیم مضطرب به یکی از آشنایانش گفته است که ممکن است «یک فاحشه را تا حد مرگ کتک زده باشد».

این پرونده 11 سال در نیوزیلند به طول انجامیده است، که الیس گفت که نوع خودش شکنجه برای موکلش است.

کیم اولین بار در سال 2011 پس از درخواست چین برای استرداد او به دلیل یک فقره قتل عمد دستگیر شد.

چن در شب سال نوی 2009 در یک زمین بیابان شانگهای پیدا شد. کالبد شکافی به این نتیجه رسید که او تا حد خفه شدن کشته شده است، و همچنین با یک شی بی‌کد به سرش اصابت کرده است.

بر اساس اسناد دادگاه، کیم یک شهروند کره جنوبی است که بیش از 30 سال پیش در 14 سالگی به همراه خانواده اش به نیوزیلند نقل مکان کرد.

فاافوی ماه بعد به ماهوتا نامه نوشت و گفت که او همچنان پرونده کیم را «دشوار و متعادل» می داند و نامه هایی از سه سازمان مدافع مخالف استرداد را ضمیمه کرده است.

او با تاکید بر این موضوع نوشت: «این سوال که آیا نیوزلند باید به این تضمین‌ها تکیه کند یا خیر، موضوعی است که شما به عنوان وزیر دادگستری باید به آن اعتماد کنید.

او متهم است که یک پیشخدمت 20 ساله و کارگر جنسی به نام “پییون چن” را در شانگهای پس از سفر به شهر برای دیدار با زن دیگری که در آن زمان دوست دختر او بود، کشت.

الیس گفت که به هر حال برای متذکر غیرممکن است که به اندازه کافی بر درمان مشتری خود نظارت داشته باشد، زیرا به عنوان مثال، ممکن است کیم به طور ناآگاهانه به او مواد مخدر بدهد تا اعتراف کند یا مجبور شود که شکنجه را انکار کند.

اما او همچنین با بیان اینکه نقش او محدود به ارائه مشاوره در مورد اینکه آیا نیوزلند می‌تواند به تضمین‌های چین تکیه کند یا خیر، پاسخ داد.

کیم می گوید او بی گناه است. الیس گفت که پرونده دفاعی او این است که دوست دختر سابقش که دارای ارتباطات حزب کمونیست است، مسئول این جنایت است.



منبع

ماهوتا در نامه خود به فاافوی نوشت: «این یک مورد آزمایشی برای چین خواهد بود – موردی که جامعه بین‌المللی به دقت زیر نظر دارد.»

ماهوتا در نامه ای نوشت که نگرانی ها در مورد وضعیت حقوق بشر در چین کاملا شناخته شده است.

یکی از مقامات در ایمیلی نوشت: «پس از مرحله تحقیقات و محاکمه، و اگر آقای کیم مجرم شناخته شود، برای برآورده شدن انتظارات در مورد نظارت، ممکن است مجبور به اعزام یک مقام ارشد کنسولی دائمی شود.