عکسی از خط افق شیکاگو از ایندیانا ثابت می کند که زمین بر خلاف ادعا، گرد است

اوران گفت: این تصویر در واقع نشان می دهد که زمین گرد است. بخش‌های (پایین) ساختمان‌ها در واقع مبهم هستند زیرا زمین منحنی است.

دانشمندان می گویند این عکس در واقع ثابت می کند که زمین واقعاً خمیده است. در حالی که ساختمان‌های افق شیکاگو در عکس قابل مشاهده هستند، بخش‌هایی از ساختمان‌ها توسط منحنی در زمین پوشیده شده‌اند. یک معادله مثلثاتی ساده تأیید می کند که ساختمان های خط افق شیکاگو در واقع از پارک ایالتی ایندیانا دنز، جایی که تصویر گرفته شده، قابل مشاهده است.

لیتل وود در ایمیلی به USA TODAY گفت: «بسیار واضح است که می‌توان افق شیکاگو را از تپه‌های تپه‌های شنی دید.

در متنی که در یکی از این پست‌های اینستاگرام در 6 نوامبر (لینک مستقیم، پیوند بایگانی) آمده است، آمده است: “اگر زمین واقعاً یک کره زمین بود، خط افق شیکاگو از ایندیانا تا 1473 فوت منحنی زمین پنهان می شد.” بیش از 2000 لایک در یک هفته به دست آورد، شامل تصویری از خط افق شیکاگو است که از سراسر دریاچه میشیگان در پارک ایالتی ایندیانا دنز گرفته شده است.

اما ادعا نادرست است.

USA TODAY برای نظر دادن با کاربری که پست را به اشتراک گذاشته است تماس گرفت.

به گفته رونا اوران، محققی در بخش علوم زمین، جو و سیاره انستیتوی فناوری ماساچوست، اما این تصویر ثابت نمی کند که زمین همانطور که در پست ادعا می شود صاف است.

USA TODAY، 17 نوامبر، بر خلاف ادعاهای مداوم رسانه های اجتماعی، شواهد فراوانی وجود دارد که زمین گرد و در حال چرخش است.

بر اساس تحقیقات ما، به این ادعا که تصویری از خط افق شیکاگو که در ایندیانا گرفته شده ثابت می کند زمین صاف است، به FALSE رتبه می دهیم. دانشمندان می گویند محاسبات این پست نادرست است و عکس در واقع خلاف آن را ثابت می کند. خط افق شیکاگو از محل عکس در پارک ایالتی ایندیانا دنز قابل مشاهده است، اما انحنای زمین به این معنی است که پایین ساختمان ها مبهم است.

منابع بررسی حقایق ما:

  • کار بررسی حقایق ما تا حدی با کمک مالی فیس بوک پشتیبانی می شود.

    جیسون استفن، دانشیار فیزیک در دانشگاه نوادا لاس وگاس، گفت که ریاضیات ادعای ویروسی اشتباه است.

    جیسون استفن، 11 نوامبر، تبادل ایمیل با USA TODAY

  • با تشکر از شما برای حمایت از روزنامه نگاری ما. می‌توانید در نسخه چاپی، برنامه بدون آگهی یا نسخه روزنامه الکترونیکی ما در اینجا مشترک شوید.

    جاشوا ملین، 22 اوت 2018، غروب افق شیکاگو: ساوت ساید | برج سیرز (برج ویلیس)

  • انسان ها بیش از 2000 سال است که می دانند زمین گرد است. یونانیان باستان سایه‌ها را در انقلاب تابستانی اندازه‌گیری می‌کردند و دور زمین را نیز محاسبه می‌کردند. از آن زمان، دانشمندان تنها شواهد بیشتری برای اثبات صحت این موضوع کشف کرده اند – از جمله دیدن خود زمین از فضا.

    استفن در ایمیلی به USA TODAY گفت: “این ادعا که ارتفاع 1400 فوتی در مسیر وجود دارد، صحیح نیست.” “وقتی محاسبه می کنم، حدود 500 فوت می شود. بنابراین، هر ساختمانی که بلندتر از 500 فوت باشد باید قابل مشاهده باشد.”

    رسانه های اجتماعی مملو از پست هایی هستند که ادعا می کنند زمین صاف است. نمونه اخیر پستی است که ادعا می کند عکسی از شیکاگو که از ایندیانا گرفته شده است صاف بودن زمین را نشان می دهد.

    لیندا میزکوفسکی، 27 ژوئیه 2019، پست اینستاگرام

  • بررسی واقعیت: شواهد فراوانی وجود دارد که بر خلاف ادعاهای مداوم رسانه های اجتماعی، زمین گرد و در حال چرخش است

    امتیاز ما: نادرست

    ادعا: تصویری از خط افق شیکاگو که در ایندیانا گرفته شده ثابت می کند زمین صاف است

    پیتر لیتل وود، 10 نوامبر، تبادل ایمیل با USA TODAY

  • خلاف این را ثابت می کند.

    اوران خاطرنشان کرد که نیمه های پایینی ساختمان ها در عکس قابل مشاهده نیستند. طبق محاسبات اوران، تقریباً 500 فوت از پایین برج ویلیس، بلندترین ساختمان شیکاگو، بر اساس فاصله ای که تصویر از آن گرفته شده، قابل مشاهده نخواهد بود.

    رونا اوران، 15 نوامبر، مصاحبه تلفنی با USA TODAY

  • این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: بررسی واقعیت: تصویر افق شیکاگو ثابت می کند که زمین گرد است، نه مسطح





منبع

ما را در فیسبوک دنبال کنید! صفحه ما را لایک کنید تا در طول روز در مورد جدیدترین دیباک های ما به روز باشید

عکس آسمان‌خراش‌ها نشان می‌دهد که زمین گرد است، نه مسطح

پیتر لیتل وود، رئیس دپارتمان فیزیک دانشگاه شیکاگو، گفت که فرمول تعیین اینکه آیا یک ساختار از یک ناحیه خاص قابل مشاهده است یا خیر، «مثلثات دبیرستانی» است.

عکس استفاده شده در میم با تصویری که یک عکاس در سال 2019 ثبت کرده مطابقت دارد. این عکس در پارک ایالتی ایندیانا دانز، واقع در آن سوی مرز ایندیانا-ایلینویز در سواحل دریاچه میشیگان گرفته شده است.

مارک برنان، 26 اکتبر 2008، نمای افق شیکاگو از افلاک‌نمای آدلر (تصویر دوم)

  • مارک برنان، 26 اکتبر 2008، نمای افق شیکاگو از سیاره آدلر

  • انجمن فیزیک آمریکا، در تاریخ 18 نوامبر، این ماه در تاریخ فیزیک

  • برج ویلیس، دسترسی به 15 نوامبر، تاریخ و حقایق

  • استفن توضیح داد که محاسبه او متغیرهایی مانند ارتفاع برج ویلیس، ارتفاع و فاصله بین شیکاگو و پارک ایالتی Dunes را در نظر گرفته است. او به این نتیجه رسید که با وجود انحنای زمین، می توان خط افق شهر را از پارک دید.