در همسایگی کالیفرنیا به یک کایوت برخورد کردید؟ این چیزی است که باید انجام دهید (و انجام ندهید)

Humane Society در وب سایت خود اعلام کرد: “حمله کایوت ها به مردم بسیار نادر است.” در بیشتر موارد، مردم در نتیجه تلاش برای غذا دادن به آن یا “تلاش برای نجات حیوان خانگی خود که در حال پرسه زدن آزاد بودند از حمله کایوت” توسط کایوت گاز گرفته می شدند.

فاصله خود را حفظ کنید و اجازه دهید کایوت حرکت کند.

  • مشاهده کایوت در مناطق شهری رایج است. برای مثال، نزدیکی ساکرامنتو به زیستگاه هایی مانند رودخانه پارک وی آمریکا، به این معنی است که گاهی اوقات این حیوانات می توانند راه خود را تا مرکز شهر طی کنند.

    گای گالانت، مربی حیات وحش در پروژه کایوت، نکاتی را با The Sacramento Bee درمورد اینکه در صورت برخورد با کایوت چه کاری انجام دهید به اشتراک گذاشت:

    کایوت در محله شما

    شهر ساکرامنتو در وب‌سایت خود اعلام کرد: کایوت یک شکارچی بسیار باهوش است که با زندگی در نزدیکی انسان سازگار شده است.

    اگر کایوت شروع به نزدیک شدن به شما کرد و شما احساس خطر کردید، خود را بزرگ کنید. اگر کاپشن پوشیده‌اید، دست‌هایتان را بیرون بیاورید و مثل بال‌ها به هم بزنید.

  • کایوت ها به خارج از زیستگاه های طبیعی خود سفر می کنند زیرا چیزی می خواهند. گالانته گفت: وقتی با یک کایوت برخورد کردید، می خواهید به اطراف خود نگاه کنید و تشخیص دهید که چرا کایوت آنجا بوده است.

    در سال 2020 یک کایوت در پیاده رو خیابان کیو به سمت خیابان 21 در مرکز شهر ساکرامنتو می دود.

    از خود بپرسید “چرا یک کایوت اینجا بود؟”

    طبق آمار وزارت کشاورزی ایالات متحده، حدود 250000 تا 750000 کایوت در این ایالت زندگی می کنند.

    سر کایوت فریاد بزنید و بسیار محکم باشید و جملاتی مانند “هی کایوت، برو کایوت!” به عبارت دیگر، از صداهای بلند برای ترساندن آن استفاده کنید.

  • در اینجا چند نکته وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید که می تواند یک کایوت را به محل اقامت شما جذب کند:

    پیاده روی سگت

    طبق پروژه تحقیقاتی کایوت شهری، در حالی که کایوت‌ها دشت‌ها و صحراها را ترجیح می‌دهند، اما در شهر ظاهر می‌شوند و پشت بوته‌ها و تکه‌های جنگلی پنهان می‌شوند. در این مناطق، زباله، موش، خرگوش، غذای حیوانات خانگی، کمپوست و – آشکارا – گربه هایی وجود دارد که می توانند شکار کنند.

    در سال 2020 یک کایوت در پیاده رو خیابان کیو به سمت خیابان 21 در مرکز شهر ساکرامنتو می دود.

    گالانت گفت: «این واقعاً در مورد حفظ خود است، اما کایوت‌ها اگر واقعاً تهدید شوند، با سگ‌های خانگی درگیر خواهند شد».

    اگر در حین راه رفتن با سگ خود با کایوت روبرو شدید، می خواهید مطمئن شوید که سگ خود را به بند بسته اید و کنترل سگ خود را نیز در دست دارید. اگر سگ شما کوچک است، باید آن را بردارید.

    پاهات رو بکوب.

  • صدها هزار کایوت در کالیفرنیا پرسه می‌زنند – و این شکارچیان «بسیار باهوش» بدشان نمی‌آید که اطراف انسان‌ها بچرخند.

    در حمله اخیر کایوت کالیفرنیا، پدری کودک نوپای خود را از کشیده شدن در محله وودلند هیلز نجات داد.

    در مورد زندگی در ساکرامنتو چه می خواهید بدانید؟ از تیم ما در کالیفرنیا سؤالات مهم خود را در ماژول زیر بپرسید یا به [email protected] ایمیل بزنید.



  • منبع

    به گفته دپارتمان ماهی و حیات وحش، کایوت‌ها طبیعتاً از انسان‌ها می‌ترسند، اما اگر غذا و زباله‌های انسان در دسترس آنها باشد، رفتار آنها تغییر خواهد کرد.

    گالانته گفت، اگرچه مهم است که به خاطر داشته باشید اگر یک کایوت در یک محیط شهری است، آنها معمولاً سعی می کنند از نقطه A به نقطه B بروند. در اینجا نکاتی وجود دارد که در صورت مواجهه با کایوت ها به شما کمک می کند:

    • مشاهده یک کایوت در محله شما می تواند یک برخورد ترسناک باشد.