شی چین در میان شایعاتی درباره غیبت دوباره در تلویزیون دولتی ظاهر شد

با این حال، زمان غیبت شی تنها چند هفته قبل از برگزاری کنگره مهم حزبی که هر پنج سال یک بار برگزار می‌شود، شایعات را به‌وجود آورد. انتظار می رود شی برای سومین دوره پنج ساله به عنوان رهبر حزب در کنگره ای که از 16 اکتبر آغاز می شود، دریافت کند، که سنت اخیر را شکسته و رهبران را به دو دوره محدود می کند.

برای رهبران چین غیرعادی نیست که روزها یا حتی هفته ها از دید خارج شوند، به عنوان مثال برای شرکت در جلسات سیاسی غیررسمی که هر تابستان در تفرجگاه ساحلی Beidaihe برگزار می شود.

براون گفت که این حزب ذاتاً ریسک گریز است و هر فرد یا گروهی که به دنبال انجام چنین اقدام رادیکالی باشد، برای حمله به ساختمانی که تقریباً به طور کامل حول محور شی ساخته شده است، زمان بسیار سختی خواهد داشت.

او گفت: «فکر می‌کنم شاید در هنگ‌کنگ و جاهای دیگر خیال بافی باشد. من آن را چندان معتبر نمی‌دانم.»



منبع

این دیدار اولین حضور شی در تلویزیون از زمان بازگشت وی از نشست منطقه ای در ازبکستان در آخر هفته گذشته بود.

پکن (AP) – رئیس جمهور چین، شی جین پینگ، سه شنبه پس از غیبت چند روزه از انظار عمومی که شایعاتی در مورد ثروت سیاسی رهبر 69 ساله این رهبر 69 ساله ایجاد کرد، دوباره در تلویزیون دولتی ظاهر شد.

شی در حال بازدید از نمایشگاهی در سالن نمایشگاه پکن با موضوع “پیشرفت در عصر جدید” نشان داده شد.

علیرغم ماهیت باثبات دولت نظارتی مستبدی که بی امان هر نشانه ای از مخالفت را سرکوب می کند، سیستم غیرشفاف چین اغلب باعث شایعه درگیری های سیاسی یا تلاش برای کودتا می شود. شی به طور گسترده ای به عنوان قدرتمندترین رهبر چین در دهه های اخیر شناخته می شود، هیچ رقیب فعال شناخته شده ای ندارد و محدودیت های قانون اساسی را حذف کرده است و به او اجازه می دهد در صورت تمایل مادام العمر حکومت کند.

کری براون، کارشناس سیاسی چین، گفت که او بسیار بدبین است که در غیبت کوتاه شی جین‌پینگ چیز بیشتری باید خوانده شود.

طبق قوانین همه گیر چین، او باید یک هفته پس از بازگشت در قرنطینه بماند.

با همراهی نخست وزیر لی کچیانگ و دیگر رهبران ارشد، شی، که همچنین رئیس حزب حاکم کمونیست و ارتش آزادیبخش خلق است، برخی از نمایش ها را مشاهده کرد و در مورد پیشرفت اقتصادی چین در دهه گذشته اظهار نظر کرد.

براون، استاد مطالعات چینی و مدیر مؤسسه لاو چین در کینگز کالج لندن، گفت: «حدس می‌زنم اگر نارضایتی عمیقی از رهبری شی در نخبگان وجود داشت… حداقل شواهدی را می‌دیدیم.» فکر نمی‌کنم شواهد زیادی از آن دیده باشیم.”

شایعات مربوط به کودتا و درگیری های داخلی پیش از تاریخ های حساس سیاسی غیرعادی نیست، اما ارتش آزادیبخش خلق – شاخه نظامی حزب – توسط یک کمپین گسترده ضد فساد منضبط شده است.