شهرستان آریزونا انتخابات را پس از دستور قاضی تأیید می کند

این رای به صدور گواهینامه سراسری اجازه می دهد تا طبق برنامه روز دوشنبه ادامه یابد.

توچی نوشت، وکلای دادگستری در شکایت خود “اظهارات واقعی نادرست، گمراه کننده و بدون پشتوانه ای ارائه کردند.” او گفت که دادگاه از وکلایی که “روایات نادرستی را که بی اساس اعتماد عمومی را به روند دموکراتیک تضعیف می کند” چشم پوشی نمی کند.

کیتی هابز، وزیر امور خارجه، روز دوشنبه، مانند یک رای دهنده محلی و گروهی از بازنشستگان، شکایت کرد و از یک قاضی خواست تا ناظران را وادار کند تا انتخابات را تأیید کنند، روندی که به طور رسمی به عنوان بوم شناخته می شود. هابز گفت که او باید گواهینامه سراسری را در 5 دسامبر داشته باشد و طبق قانون می تواند آن را فقط تا 8 دسامبر به تعویق بیندازد.

مقامات همچنین خاطرنشان کردند که قانون فدرال دیکته می کند که تنها راهی که یک شرکت آزمایش کننده می تواند گواهی را از دست بدهد این است که کمیسیون آن را لغو کند، که این اتفاق رخ نداد.

در پایان جلسه پنج‌شنبه، قاضی کیسی مک‌گینلی به ناظران دستور داد ظرف 90 دقیقه تشکیل جلسه داده و تا پایان روز طرح انتخابات را تأیید کنند.

دو جمهوری‌خواه در هیئت سه نفره ناظران شهرستان کوچیز برای هفته‌ها از صدور گواهینامه انتخابات مخالفت کردند، حتی با پایان یافتن ضرب‌الاجل در روز دوشنبه. آنها به هیچ مشکلی در نتایج انتخابات اشاره نکردند. در عوض، آنها می‌گویند که از اینکه دستگاه‌های مورد استفاده برای جدول‌بندی برگه‌های رای به درستی برای استفاده در انتخابات تایید شده بودند، راضی نبودند، اگرچه مقامات انتخابات ایالتی و فدرال گفته‌اند که این کار را انجام داده‌اند.

قاضی جان توچی، منصوب باراک اوباما، با وکلای کانتی ماریکوپا، که استدلال می‌کردند شکایت بر اساس اطلاعات بی‌اهمیت است، موافقت کرد و به وکلا دستور داد که هزینه‌های حقوقی این شهرستان را بپردازند.

هابز، یک دموکرات که در انتخابات نوامبر به عنوان فرماندار انتخاب شد، هشدار داده بود که اگر نتایج به موقع دریافت نشود، ممکن است مجبور شود نتایج سراسری را بدون ارقام از شهرستان کوچیس تأیید کند، نتیجه ای که می توانست تعادل چندین رقابت نزدیک را به هم بزند. 47000 رای این شهرستان به اکثریت جمهوریخواهان رسید.

تام کرازبی، جمهوری خواه دیگر هیئت مدیره، جلسه را نادیده گرفت.

انگلیسی گفت: “من فکر می کنم این یک سیرک است که لازم نیست اتفاق بیفتد.” بنابراین من به اندازه کافی سیر شدم. من فکر می کنم مردم به اندازه کافی داشتند. بنابراین در صورت امکان، من برای حل سریع این موضوع درخواست می‌کنم.»

در همین حال، یک قاضی فدرال در فینیکس وکلایی را که به ترتیب وکالت کری لیک و مارک فینچم، نامزدهای شکست خورده جمهوری خواه برای فرمانداری و وزیر امور خارجه را برعهده داشتند، در دادخواستی که به دنبال شمارش دستی همه آرا بود، تحریم کرد.

فینیکس (AP) – یکی از شهرستان‌های آریزونا نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای خود را روز پنجشنبه تأیید کرد، به دنبال دستور قاضی که حکم داد ناظران جمهوری‌خواه وقتی از امضای شمارش آرا تا مهلت این هفته خودداری کردند، قانون را زیر پا گذاشتند.

ناظر پگی جاد، یکی از دو جمهوری خواه که دو بار مانع از صدور گواهینامه شدند، گفت: «من از کاری که انجام دادم شرمنده نیستم. و امروز احساس می‌کنم که باید، به دلیل حکم دادگاه و به دلیل سلامتی خودم و موقعیت‌هایی که در زندگی‌مان می‌گذرد، احساس می‌کنم باید آنچه را که قاضی امروز انجام داد، دنبال کنم.»

چند روز قبل از انتخابات 8 نوامبر، ناظران جمهوری خواه از برنامه های شمارش دستی همه برگه های رای، که به گفته دادگاه غیرقانونی است، کنار گذاشتند، اما هفته گذشته از وزیر امور خارجه خواستند تا قبل از تایید انتخابات، ثابت کند که دستگاه های شمارش آرا به طور قانونی تایید شده اند. نتایج. روز دوشنبه، آنها گفتند که می‌خواهند قبل از رای‌گیری درباره صدور گواهینامه، دوباره درباره این نگرانی‌ها بشنوند. قرار است روز جمعه جلسه ای به همین منظور برگزار شود.

وکلای لیک و فینچم، از جمله استاد مشهور دانشکده حقوق هاروارد، آلن درشوویتز، به درخواست آسوشیتدپرس برای اظهار نظر پاسخ ندادند. آنها به دادگاه گفتند که ادعاهای آنها “از نظر قانونی معتبر و با شواهد قوی تایید شده است.”

اعضای هیئت مدیره پس از تلاش برای یافتن فردی که مایل به رسیدگی به پرونده ها بود، خود را در دادگاه نمایندگی کردند. وکیل منتخب شهرستان که معمولاً نماینده هیئت مدیره در دعاوی حقوقی است، از رسیدگی به پرونده ها خودداری کرد و گفت که ناظران غیرقانونی عمل می کنند. هیئت مدیره ساعاتی قبل از جلسه رای به استخدام وکیل منطقه ققنوس داد، اما او نتوانست قبل از جلسه رسیدگی کند و به دادگاه اطلاع نداد که به عنوان نماینده سرپرستان حضور دارد.

دو شرکت وجود دارند که توسط کمیسیون کمک به انتخابات ایالات متحده برای آزمایش و صدور گواهینامه تجهیزات رای‌گیری، مانند جدول‌های الکترونیکی مورد استفاده در آریزونا برای خواندن و شمارش آرا، مورد تایید قرار گرفته‌اند.

دو ساعت قبل از آن، ناظر آن انگلیسی، تنها دموکرات هیئت مدیره، از قاضی خواست تا به هیئت مدیره دستور دهد که فوراً انتخابات را تأیید کند و یک روز دیگر منتظر نماند. او گفت که کرازبی در تلاش است تا در جلسه ای که برای روز جمعه برنامه ریزی شده است، “مشتری بین وزیر امور خارجه و منکران انتخابات” ایجاد کند.

____

این داستان نسخه قبلی را تصحیح می کند که مارک فینچم نامزد جمهوری خواهان برای دادستان کل بود. او نامزد وزارت امور خارجه بود.



منبع

تئوری‌های توطئه حول این فرآیند در اوایل سال 2021 ظاهر شد و بر آنچه به نظر می‌رسید گواهینامه اعتبارسنجی منسوخ شده برای یکی از شرکت‌هایی بود که به صورت آنلاین پست شده بود، تمرکز داشت. مقامات فدرال بررسی کردند و گزارش دادند که یک خطای اداری منجر به عدم صدور مجدد گواهی به روز شده توسط آژانس شده است زیرا شرکت در وضعیت خوبی باقی مانده است و در سال 2018 و در اوایل سال 2021 ممیزی انجام شده است.