قاضی به عوامل جناح راستی که سیاه پوستان را با فراخوان های رباتیک هدف قرار می دادند دستور می دهد رای دهندگان را در دی سی ثبت نام کنند

NAACP – که تأثیر بالقوه‌ای که وول و بورکمن می‌توانستند بر انتخابات 2020 داشته باشند را دنبال می‌کرد – اظهارات سوتالا را دوچندان کرد و تاکتیک‌های ترساندن دوران قبل از قانون حق رأی در سال 1965 را که علیه رأی‌دهندگان سیاه‌پوست در محلی استفاده می‌شد، به یاد آورد. و سطوح ایالتی برای جلوگیری از استفاده از حق رای خود. واتکینز می گوید که متهمان با انتشار “اطلاعات نادرست و اطلاعات نادرست” درگیر نسخه مدرنی از این نوع تاکتیک ها بودند.

وکیل بورکمن در پرونده میشیگان، اسکات گرابل، حکم سوتولا را “غیر معمول” خواند اما به یاهو نیوز گفت که موکلش قصد دارد به وظیفه خود عمل کند.

ساکنان بروکلین، نیویورک، برای رای دادن، 29 سپتامبر 2021 ثبت نام کنید. (مری آلتافر/AP)

در فیلمنامه ظاهراً آمده است: «سلام، این تامیکا تیلور از پروژه 1599 است، سازمان حقوق مدنی که توسط جک بورکمن و جیکوب وول تأسیس شده است. “رای گیری از طریق پست عالی به نظر می رسد، اما آیا می دانستید که اگر از طریق پست رای دهید، اطلاعات شخصی شما بخشی از یک پایگاه داده عمومی خواهد بود که توسط ادارات پلیس برای ردیابی حکم های قدیمی استفاده می شود و توسط شرکت های کارت اعتباری برای جمع آوری استفاده می شود. بدهی قابل توجه؟ CDC حتی بر استفاده از سوابق برای رای گیری پستی برای ردیابی افراد برای واکسن های اجباری فشار می آورد. با دادن اطلاعات خصوصی خود به مرد جریمه نشوید، در امان باشید و مراقب رای دادن از طریق پست باشید.

جمال واتکینز، معاون ارشد استراتژی و پیشرفت در NAACP، به Yahoo News گفت: «این یک الگوی تاریخی است که متأسفانه جواب می‌دهد». مردم را از رای دادن می ترساند، مردم را از رای دادن در خانه باز می دارد و واقعا رای را سرکوب می کند.

برگه های رای برای انتخابات عمومی 2020 در مرکز مرتب سازی و شمارش آرا پستی فیلادلفیا. (مت اسلوکام/AP)

به گزارش Cleveland.com، سوتالا، 71 ساله، در جلسه استماع زوم در روز سه شنبه گفت که بیشتر پیشرفت های حقوق مدنی در ایالات متحده در زمان زندگی او اتفاق افتاده است و تلاش های این دو مرد را با کسانی مقایسه کرد که برای سرکوب رای دهندگان سیاه پوست از خشونت استفاده کردند. دهه 1960

دادستان ها گفتند که این افراد مسئول حدود 3500 تماس با ساکنان کلیولند، شهری عمدتا سیاه پوست بودند. این فراخوان‌های خودکار در زمانی انجام شد که بسیاری از ایالت‌ها به دلیل ابتلا به کووید، رأی‌گیری پستی برای انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 را به عنوان یک اقدام محافظتی گسترش دادند.

واتکینز گفت: «در حالت ایده‌آل، شما می‌خواهید که این افراد برای کار با یک سازمان مبتنی بر جامعه که این نوع مشارکت اجتماعی را انجام می‌دهد، منصوب شوند. من امیدوارم که بخشی از این امر این است که آنها با انسانیت جامعه ما در ارتباط هستند. و چه نژادپرست باشید، چه بیگانه‌هراسی، چه همجنس‌گرا، چه زمانی که باید وقت خود را با انسان‌های زنده و نفس‌کش بگذرانید و انسانیت مردم را ببینید، فکر می‌کنم این چیزی است که تغییر می‌دهد.»



منبع

جک بورکمن، وکیل و فعال سیاسی جمهوری خواه، و جاکوب وول، فعال سیاسی اینترنتی و حامی رئیس جمهور دونالد ترامپ، در یک کنفرانس خبری در سال 2018. (جاشوا رابرتز/رویترز)

جیمز همچنین پس از اینکه این تماس‌ها به بیش از 5000 نیویورکی رسید، شکایت جداگانه‌ای برای ارعاب رای‌دهندگان در دادگاه فدرال در شهر نیویورک علیه این دو مرد تنظیم کرد. آنها با جریمه 5.1 میلیون دلاری توسط کمیسیون ارتباطات فدرال روبرو هستند.

وول به دادگاه خطاب کرد تا “تاسف و شرم مطلق خود را از همه اینها” ابراز کند. بورکمن گفت که او می‌خواهد این احساس را “انعکاس” دهد. به گزارش واشنگتن پست، همراه با فراخوان‌های غیرقانونی، این افراد با تعدادی از شیرین کاری‌های سیاسی دیگر با هدف انتشار اطلاعات نادرست در سال 2020 گره خورده‌اند.

وول و بورکمن همچنین در حال شکایت از اتهامات جنایی علیه خود در دیترویت از یک طرح رباتیک دیگر که رأی دهندگان سیاه پوست را هدف قرار داده است. یاهو نیوز برای اظهار نظر با وکلای هر دو مرد تماس گرفت.

آرا برای انتخابات عمومی 2020 در مرکز مرتب سازی و شمارش آرا پستی فیلادلفیا

“من فکر می کنم که این نوع جملات [are] واتکینز گفت: در مورد اطمینان از اینکه مردم باید با افرادی که به طور بالقوه یا مستقیماً به آنها آسیب رسانده‌اند تعامل داشته باشند. اکنون، این بدان معنا نیست که قلب و ذهن این دو فرد را تغییر خواهد داد، اما آنها را کاملاً در جوامعی قرار می دهد که آنها بر آنها تأثیر گذاشته اند.

«وقتی به تاریخچه سرکوب رأی دهندگان در این کشور که واقعاً مردان و زنان آمریکایی آفریقایی تبار را هدف قرار داده است فکر می کنیم، می دانیم که این موضوع [happened through] تاکتیک های خاص در می سی سی پی، یکی از اولین ایالت هایی که بند پدربزرگ را مطرح کرد – که می گوید شما نمی توانید برای رای دادن ثبت نام کنید مگر اینکه پدربزرگ شما واجد شرایط رای دادن باشد – تعداد رای دهندگان سیاه پوست واجد شرایط را از من فکر می کنم 90٪ به 6 کاهش داد. ٪. اما شما همچنین به تمام تاکتیک‌های دیگر مانند مالیات‌های نظرسنجی، آزمون‌های سوادآموزی، یا الزامات زبان انگلیسی فکر می‌کنید که واقعاً عمداً برای سلب حق رای آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار، مهاجران، و جمعیت‌های کم درآمد طراحی شده‌اند.»

ساکنان بروکلین، نیویورک، برای رای دادن ثبت نام کنید، 29 سپتامبر 2021

واتکینز گفت که امیدوار است مجازات مورد نیاز آنها برای ثبت نام رای دهندگان در محله های کم درآمد در واشنگتن دی سی – جایی که تعداد قابل توجهی از سیاه پوستان ساکن هستند – “تحول کننده” باشد.

این حکم پس از آن صادر شد که جیکوب وول و جک بورکمن پس از ارسال هزاران تماس غیرقانونی در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 و ترویج تئوری‌های توطئه در مورد رای‌گیری از طریق پست، به یک فقره تقلب در مخابرات اعتراف کردند.

بورکمن، 56 ساله، از آرلینگتون، ویرجینیا، و وول، 24 ساله، از ایروین، کالیفرنیا، در اکتبر 2020 به هشت فقره کلاهبرداری مخابراتی و هفت فقره رشوه متهم شدند. این افراد متهم به استفاده از یک سرویس پخش صوتی برای برقراری حدود 85000 تماس رباتیک به محله‌های عمدتاً سیاه‌پوست در اوهایو، میشیگان، نیویورک، پنسیلوانیا و ایلینوی بودند.

محاکمه جیکوب وول و جک بورکمن در زوم در دیترویت انجام می شود.

یک سوال کلیدی در مورد چگونگی تعیین میزان اجرای حکم و جدول بندی ساعات تکمیل شده خدمات اجتماعی وجود دارد. دادگاه عمومی کانتی کویاهوگا به یاهو نیوز گفت که منتظر ورود سوتولا در دفتر روزنامه هستند که می‌تواند نحوه اجرای حکم مردان را شرح دهد.

علاوه بر خدمات اجتماعی 500 ساعته، قاضی دادگاه عمومی شهرستان کویاهوگا، جان سوتولا، هر مرد را 2500 دلار جریمه کرد و آنها را به دو سال مشروط محکوم کرد و به آنها دستور داد که برای اولین بار از ساعت 8 شب هر روز از مانیتور مچ پا GPS استفاده کنند. شش ماه از دوران آزمایشی آنها. شرط ثبت نام رای دهندگان باید تا ژوئن 2024 انجام شود.

در سال 2021، لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک – که یک ائتلاف دو حزبی با 50 دادستان کل دیگر و 12 شرکت تلفن برای مبارزه با تماس‌های غیرقانونی غیرقانونی در سراسر کشور تشکیل داد – فیلمنامه ادعایی این تماس‌ها را منتشر کرد.

یک قاضی اوهایو روز سه‌شنبه به دو نظریه‌پرداز توطئه راست‌گرا که در سال 2020 رای‌دهندگان سیاه‌پوست را هدف قرار دادند، دستور داد 500 ساعت را صرف ثبت نام رای‌دهندگان در محله‌های کم‌درآمد در منطقه واشنگتن دی سی کنند.

جک بورکمن، چپ، و جیکوب وول

جیکوب وول، بالا سمت چپ، و جک بورکمن، وسط سمت چپ، در جریان دادرسی که در زوم در دیترویت انجام می شود، دیده می شوند. (دادگاه ناحیه 36/بزرگنمایی از طریق AP)