“شما کاملا شکست خورده اید.” وزارت دادگستری نزدیک به 1000 مورد مرگ در زندان های ایالات متحده را کم شمارش کرد

سناتور جان اوسف (D-GA) در طول جلسه استماع کمیته قضایی سنا در کاپیتول هیل، 13 سپتامبر 2022 در واشنگتن دی سی. اعتبار – کوین دیچ—گتی ایماژ

مورین هنبرگ، یکی از مقامات وزارت دادگستری که مسئول محاسبه مرگ و میر در بازداشتگاه است، در جلسه استماع به سناتورها گفت: «ما بر این باوریم که جمع‌آوری داده‌ها در مورد مرگ و میر در بازداشت گامی شریف و ضروری به سوی یک سیستم قضایی شفاف و مشروع است. همانطور که می دانم این کمیته قدردانی می کند، جمع آوری این اطلاعات از 56 ایالت و منطقه، که به نوبه خود بر گزارش های هزاران زندان، زندان های محلی، و سازمان های اجرای قانون تکیه می کنند، کاری بزرگ است. اما ما کاملاً معتقدیم که ارزش تلاش را دارد.» در سال 2020، آخرین داده های موجود توسط وزارت دادگستری آمریکا، تقریباً 1.5 میلیون نفر در مراکز ایالتی و محلی در ایالات متحده زندانی شدند.

اعضای خانواده دو مردی که در زندان‌های لوئیزیانا و جورجیا جان باختند نیز شهادت دادند. اوسف کلیپی از تماس تلفنی بین بلیندا مالی و پسرش متیو لوفلین پخش کرد که در سال 2014 بر اثر نارسایی قلبی در بازداشتگاه شهرستان چاتم در جورجیا درگذشت. در این کلیپ شنیده می شود که لوفلین به مادرش می گوید: «من سرفه های خونی داشتم و پاهایم ورم کرده است. درد دارد، مامان… من اینجا خواهم مرد.» مالی، یکی از شاهدان جلسه، در طول مدت کلیپ به وضوح متزلزل شد.

قبل از پایان جلسه، ونسا فانو که برادرش جاناتان فانو در سال 2017 در زندان پریش ایست باتون روژ در لوئیزیانا در اثر خودکشی درگذشت، از اعتماد خانواده‌اش به این سیستم ابراز تاسف کرد. فانو گفت: “به طور مداوم به ما گفته می شد که کارها را به روش خاصی انجام دهیم و همه چیز به درستی پیش می رود.” «اگر اطلاعاتی درباره وضعیت وحشتناک آن مرکز و تعداد کمی از آنها که واقعاً مراقبت کافی دریافت می‌کنند فاش می‌شد، بر نتیجه متفاوتی پافشاری می‌کردیم.»

جانسون اذعان کرد که هم کنگره و هم بوروکراسی می‌توانند نقشی در ایجاد فرآیند جمع‌آوری اطلاعات معیوب داشته باشند، اما گفت که اگر دو بازوی جمع‌آوری اطلاعات صرفاً تلاش‌ها را با هم هماهنگ می‌کردند، می‌توانست این مسائل را حل و فصل کند. اوسف افزود که شواهد اولیه وجود دارد مبنی بر اینکه BJA به درستی داده های خود را جمع آوری نمی کند، اما وزارت دادگستری نتوانسته کاری در مورد آن انجام دهد.

DOJ استدلال می کند که شکاف ها به دلیل تغییرات در روند گزارش دهی در دهه گذشته رخ داده است. DCRA برای اولین بار در سال 2000 تصویب شد و بعداً در سال 2013 با مقررات اضافی مجدداً مجاز شد. اداره آمار دادگستری (BSJ) قبلاً وظیفه گردآوری این داده ها را بر عهده داشت و این کار را در گزارش هایی که برای عموم منتشر شد با موفقیت انجام داد. اما تکرار جدیدتر DCRA، کمک های مالی خاصی را برای ایالت ها به انطباق آنها در ارائه اطلاعات کامل در مورد مرگ و میر در بازداشت به وزارت دادگستری مرتبط کرد. در جلسه استماع، هنبرگ به سناتورها گفت که گره زدن جمع‌آوری داده‌ها به کمک مالی دو مشکل ایجاد می‌کند: این امر باعث بی‌انگیختگی ایالت‌ها برای ارائه داده‌های کامل به‌منظور از دست دادن بودجه دولتی نمی‌شود، و چون BJS، بازوی جمع‌آوری داده‌های بی‌طرف وزارت دادگستری، نمی‌توانست در برنامه‌ای که مجازات‌هایی را اعمال می‌کند مشارکت داشته باشد، وزارت دادگستری مجبور شد در سال 2016 جمع‌آوری داده‌ها را به دفتر کمک‌های قضایی (BJA) تغییر دهد. تحقیقات نشان داد که این انتقال از یک آژانس جمع‌آوری داده به آژانس دیگر، جایی است که وزارت دادگستری در آن از کار افتاده است. جمع آوری اطلاعات مناسب در مورد مرگ و میر در بازداشت.

علاوه بر این، تحقیقات نشان داد که بسیاری از داده‌هایی که وزارت دادگستری جمع‌آوری کرده است ناقص است. 70 درصد از داده‌هایی که وزارت دادگستری در اختیار دارد، حداقل یک مجموعه از اطلاعات مورد نیاز – برای مثال، نژاد، قومیت، سن، یا جنسیت- و 40 درصد توصیفی از شرایط مرگ قربانی را ندارند. پس از جلسه استماع سنا در مورد این موضوع در روز سه شنبه، رئیس کمیته فرعی، سناتور جان اوسوف، دموکرات از گرجستان، نگفت که آیا وزارت دادگستری با عواقبی برای عدم رعایت قانون مواجه خواهد شد یا خیر. او به تایم گفت که «مرحله اول، تعقیب حقایق و حقیقت است. چنین استماع بخشی از فرآیند پاسخگویی است.»

سناتور ران جانسون، یک جمهوری خواه از ویسکانسین، به هنبرگ گفت: “ما در اینجا در مورد اطلاعات بسیار قابل کنترلی صحبت می کنیم.” “شما کاملا شکست خورده اید. منظورم این است که به معنای واقعی کلمه، شما کاملا شکست خورده اید.»

تحقیقات 10 ماهه، که در گزارش 20 سپتامبر به طور مشترک توسط کمیته فرعی دائمی تحقیقات سنا و دفتر پاسخگویی دولت منتشر شد، بر این موضوع متمرکز بود که آیا وزارت دادگستری (DOJ) از قانون گزارش مرگ در بازداشت (DCRA) پیروی کرده است یا خیر. 2013. DCRA از وزارت می خواهد که داده ها را از ایالت ها در مورد مرگ و میر در زندان ها و زندان ها جمع آوری کند و گزارشی را به کنگره ارائه دهد که این داده ها را تجزیه و تحلیل می کند تا راه حل هایی برای کاهش چنین مرگ و میر ارائه دهد. تحقیقات نشان داد که وزارت دادگستری مرگ 990 نفر را در سال مالی 2021 از دست داده است، نگهداری داده ها توسط وزارت دادگستری از سال 2016 بی نظم بوده است، و گزارشی که باید به کنگره ارائه شود تا سال 2024 کامل نخواهد شد. سال های گذشته از تاریخ سررسید آن

“[DOJ is] اوسف پس از جلسه استماع به خبرنگاران گفت. “از آنجا که ما این تحقیقات را انجام دادیم، زیرا ما این شکست را روشن کرده ایم… آنها اکنون هشت سال پس از تصویب آن قانون می گویند که نمی توانند آن را با موفقیت اجرا کنند.”

افشاگر توییتر در برابر کمیته قضایی سنا شهادت داد

هنبرگ گفت: «روند کنونی شایسته ارزیابی مجدد است. به عنوان یک آژانس آمار فدرال، BJS از استفاده از داده های خود برای هر هدفی غیر از آمار یا تحقیق منع شده است. اگرچه DCRA سال 2013 با نیت خوبی همراه بود، اما پیامدهای منفی ناخواسته ای داشت.

آندریا آرمسترانگ، استاد حقوق در دانشگاه لویولا، که در حال تحقیق و نگهداری از پایگاه داده مرگ و میر در بازداشتگاه در لوئیزیانا است، به سناتورها گفت که داستان هایی مانند داستان فانو و مالی دلیلی است که دولت فدرال باید داده های دقیق داشته باشد. او گفت: «مرگ در بازداشت ممکن است نشان دهنده چالش های گسترده تری در یک مرکز باشد. «اصلاح چیزی که نامرئی است غیرممکن است.»



منبع

مالی گفت: «تمام پیام‌های صوتی‌ام را از دست دادم، بنابراین شوک گوش دادن دوباره به صدای او، به بدترین شکل ممکن، بسیار زیاد است.»

بیشتر بخوانید: درون مبارزه برای تغییر پلیس بالتیمور یک سال پس از مرگ فردی گری

بر اساس نتایج تحقیقات دو حزبی تقریباً یکساله، وزارت دادگستری در سال مالی گذشته نزدیک به 1000 مورد مرگ در زندان‌ها، زندان‌ها یا در حین دستگیری را کم شمارش کرده است.

افشاگر توییتر در برابر کمیته قضایی سنا شهادت داد