سیستم های تغذیه طوفان های کالیفرنیا برای جذب آب باران راه اندازی شده است

در منطقه Willowbrook در جنوب لس آنجلس، Earvin “Magic” Johnson Park در یک میدان نفتی سابق قرار دارد که بعداً تا حدی به یک پروژه مسکن تبدیل شد. در حال حاضر، پارک 104 هکتاری با دو دریاچه، زمین بازی، تجهیزات ورزشی و یک مرکز اجتماعی نیز رواناب های ناشی از طوفان ها را جمع آوری می کند.

هنگامی که در مورد طراحی پارک که به آن اجازه می دهد تا 4 میلیون گالن (تقریباً 15000 متر مکعب) در هر طوفان را ضبط و منحرف کند، او تحت تأثیر قرار گرفت.

نایشهام از واشنگتن دی سی گزارش داد

بیشتر آب لس آنجلس از حوزه آبخیز خود نیست، بلکه از یک سیستم ذخیره سازی و تحویل گسترده است که ذوب برف را از محدوده سیرا نوادا در شمال کالیفرنیا و رودخانه کلرادو به شرق منتقل می کند.

Pestrella اضافه کرد که برای فرار از خشکسالی، “ما حداقل به سه سال از این نوع باران نیاز داریم.”

مقامات شهرستان می گویند که صرفه جویی در مصرف آب مهم است – نه تنها برای تقویت ذخایر آب، بلکه همچنین برای جلوگیری از ورود آلاینده های جمع آوری شده توسط آب باران به اقیانوس آرام.

سانتا مونیکا می گوید پروژه زیرساخت آب پایدار آن اولین پروژه در نوع خود در کالیفرنیا است. اکثر مردم به سختی می دانند که وجود دارد.

در سانتا مونیکا، یک پروژه آب جدید نزدیک به 2 میلیون گالن (7600 متر مکعب) رواناب را جمع آوری کرد که پس از تصفیه برای لوله کشی، آبیاری یا پمپاژ مجدد به سفره آب شهر استفاده می شود.

او گفت: “اگر کار کند این سیستم خوبی است.”

باربارا واشنگتن پرودوم، یک کارمند بازنشسته پست گفت: «این امن، کاملاً آرام است و فقط زیباست.

___

رزنیک گفت: «ما شروع به پیشرفت کرده‌ایم، اما بدیهی است که باید بهتر عمل کنیم. “در چند سال گذشته، مردم به طور فزاینده ای جدی شده اند.”

تصفیه خانه فاضلاب که در زیر یک پارکینگ تازه آسفالت شده در کنار دادگاه شهرستان پنهان شده است، فاضلاب و رواناب را به طور همزمان فیلتر و تصفیه می کند تا آبی فراتر از مقررات آب آشامیدنی ایالتی و فدرال تولید کند.

بازسازی در سال 2021 به پایان رسید. برای اکثر افرادی که در اطراف دریاچه ها قدم می زنند، پارک به سادگی مکان خوبی برای پیاده روی است. اردک ها دو به دو دور دریاچه می چرخند در حالی که غازهای کانادایی از جزیره ای کوچک بوق می زنند.

___

کارشناسان می گویند در چهار سالی که کالیفرنیایی ها اقدامی را برای سرمایه گذاری صدها میلیون دلار در سال برای ساخت پروژه های زیرساختی کوچک و متوسط ​​که آب باران را جمع آوری می کنند، تصویب کردند، کارشناسان می گویند پیشرفت تدریجی بوده است، اما ناچیز نیست.

او از مزایای دیگر پارک بی‌اطلاع بود – اینکه سازه‌ای کوچک در نزدیکی دریاچه رواناب کثیف طوفان را که از زهکش‌های طوفان گرفته شده بود بازیافت می‌کرد و از آن برای پر کردن دریاچه یا آبیاری چمن در صورت نیاز استفاده می‌کرد.

کرجون لی، سخنگوی لس گفت: تنها از رودخانه لس آنجلس با پوشش سیمانی که از دره سان فرناندو شروع می شود و به اقیانوس در لانگ بیچ ختم می شود، 58000 فوت جریب آب طوفان در طول طوفان های اخیر به دریا فرستاده شد. اداره فواید عمومی شهرستان آنجلس. این حدود 20 درصد از سهم نوادا از رودخانه کلرادو در هر سال است.

مقامات شهرستان می گویند که دولت 400 میلیون دلار از تلاش های ایالتی برای افزایش منابع آب محلی از طریق برداشت آب باران در بیش از 100 پروژه منطقه ای، که بیشتر آنها جدید هستند، در دو سال گذشته سرمایه گذاری کرده است. مقامات انتظار دارند که پروژه ها در کالیفرنیای جنوبی ظرف هشت سال تکمیل شوند و گفتند که می توانند آب کافی برای 500000 نفر دیگر در شهرستان لس آنجلس را تامین کنند.

Pestrella، رئیس امور عمومی این شهرستان، گفت که آب طوفانی که در چند هفته گذشته به دست آمده می تواند برای جلوگیری از اعمال شدیدترین محدودیت های آب در بهار آینده منطقه آبی متروپولیتن کالیفرنیای جنوبی، که مراکز عمده جمعیتی از جمله لس آنجلس و سن دیگو را تامین می کند، کافی باشد. و تابستان

آسوشیتدپرس از بنیاد خانواده والتون برای پوشش سیاست های آب و محیط زیست حمایت می کند. AP تنها مسئول تمام محتوا است. برای همه پوشش های زیست محیطی AP، به https://apnews.com/hub/climate-and-environment مراجعه کنید.



منبع

بروس رزنیک، مدیر اجرایی سازمان غیرانتفاعی زیست محیطی Los Angeles Waterkeeper، گسترش پروژه های جذب آب باران در لس آنجلس را “مسابقه ای با زمان” به دلیل خشکسالی و منابع آبی بیش از حد این ایالت خواند. او گفت که روند کند مجوز تا حدودی مقصر است.

هدف بلندمدت این شهرستان – طی 30 سال آینده – جمع آوری 300000 فوت جریب از آب طوفان تصرف شده است یا به اندازه کافی برای خدمات رسانی به 900000 خانوار سالانه.

آب باران یک نقطه روشن نادر ناشی از بارندگی است که حداقل 20 نفر را کشته، دامنه‌های تپه را فرو ریخت و به هزاران خانه آسیب رساند.

وانگ گفت: “این عدد بزرگی است که ما در حال گرفتن آن هستیم، اما درصد کمی از حوضه آبخیز است.” سالانه میلیاردها گالن آب طوفان وارد خلیج سانتا مونیکا می شود، بنابراین 40 میلیون به نظر می رسد بسیار زیاد است، اما این تنها اولین قدم به سوی سرمایه گذاری های بیشتری است که باید انجام دهیم.

مارک پسترلا، مدیر بخش فواید عمومی شهرستان لس آنجلس، گفت: شهرستان لس آنجلس که دارای 88 شهر و 10 میلیون نفر است، از طوفان ها آب کافی برای تامین حدود 800000 نفر برای یک سال جمع آوری کرد.

سانی وانگ، مدیر منابع آب این شهر، گفت که این پروژه در نهایت به طور متوسط ​​حدود 40 میلیون گالن (151000 متر مکعب) در سال صرفه جویی می کند.

اکثریت قریب به اتفاق آب باران در شهرهای کالیفرنیا در نهایت به اقیانوس می ریزد. در لس‌آنجلس، یک سیستم پیچیده از سدها و کانال‌های آسفالت‌شده کنترل سیل، آب را با بیشترین سرعت ممکن از جاده‌ها و ساختمان‌ها دور کرده و به دریا می‌رسانند. زیرساخت های قرن قدمت برای جلوگیری از سیل شهری طراحی شده است.

لس آنجلس (AP) – در حالی که کالیفرنیایی‌ها خسارات طوفان‌های اخیر را محاسبه می‌کنند، برخی از آب باران گرفته شده توسط آب انبارها، صخره‌ها، چاه‌ها و حوضه‌های زیرزمینی – که بسیاری از آنها در سال‌های اخیر ساخته شده‌اند تا به ایالتی که در دهه‌ها خشکسالی محبوس شده است، حساب کنند.