سه فعال سقط جنین در اعتراض به مراسم کلیسای جوئل اوستین، لباس زیر را برهنه کردند


سه فعال سقط جنین در اعتراض به توقف مراسم یکشنبه در کلیسای بزرگ کشیش جوئل اوستین در تگزاس، لباس زیر خود را درآوردند.

پس از اینکه اوستین از نماز خواندن به پایان رسید و جماعت شروع به نشستن کردند، زنان برخاستند و شروع کردند به شعار دادن: “جسم من، من (انتخاب توهین آمیز). دو تا از زنها لباسهایشان را درآوردند و یکی فریاد زد: “رو واژگون کن، جهنم نه!”

در تصاویر ویدئویی از اعتراض به سرعت در توییتر به سرعت منتشر شد و پخش زنده سرویس ساعت 11 صبح از آن زمان حذف شد.

این فعالان، سه نفر از تگزاس Rise Up 4 حقوق سقط جنین، سوتین های ورزشی سفید با طرح دست سبز بر روی آنها پوشیده بودند تا نمادی از رنگ نشان دهنده جنبش طرفدار انتخاب باشد. نیروهای امنیتی فوراً این سه زن را از کلیسا بیرون کردند، زیرا بسیاری از جمعیان شروع به تشویق به هنگام اخراج آنها کردند.

‘مصیبت بار – فاجعه آمیز’: اگر روئه تمام شود، زنان در ارتش ممکن است با موانع بزرگی برای سقط جنین روبرو شوند

فرماندار آرکانزاس: قانون سقط جنین را می توان برای استثناء تجاوز و محارم مورد بازنگری قرار داد

این زنان گفتند که تصمیم گرفتند در کلیسای بزرگ اوستین، که بیش از 50000 نفر را به طور منظم جمع می‌کند، تظاهرات کنند، با این استدلال که معترضان ضد سقط جنین در مکان‌های امن خود – مطب‌ها و کلینیک‌ها – حضور می‌یابند تا احساس ناراحتی کنند.

جولیان دِردیتا، فعال، به ایستگاه تلویزیونی محلی هوستون KPRC 2 درباره این اعتراض که پس از آن در خارج از کلیسای لیک‌وود ادامه یافت، گفت: «می‌دانم که انجام آن در یک کلیسا در یک فضای خصوصی بسیار ظالمانه به نظر می‌رسد. با این حال، افرادی که این قوانین را اجرا می کنند، هیچ ابایی ندارند که زنان را در فضاهای خصوصی مانند مطب ها و کلینیک های پزشکی مورد آزار و اذیت قرار دهند و آنها را قاتل خطاب کنند.

“جوئل اوستین مخاطبان بین المللی دارد و سکوت در مورد چنین چیزهایی خشونت است. ما زمان بسیار بی سابقه و بسیار کوتاهی داریم تا توجهی را جلب کنیم که باید میلیون ها نفر را به خیابان ها بکشانیم، میلیون ها نفر این کار را انجام می دهند. اقداماتی مثل امروز.»

این اعتراضات در پرتو پیش‌نویس فاش شده از دیوان عالی در مورد سرنگونی Roe v. Wade صورت می‌گیرد، حکمی که قانون فدرال حمایت از حقوق سقط جنین را لغو می‌کند و در عوض به ایالت‌ها اجازه می‌دهد قوانین خود را تنظیم کنند.

کلیسای لیک‌وود بلافاصله به درخواست صبح سه‌شنبه USA TODAY برای اظهار نظر پاسخ نداد.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: فعالان سقط جنین در مراسم کلیسای جوئل اوستین لباس زیر را برهنه کردند.





Source link