بایدن در پی فصل تاریخی آتش سوزی جنگلی از نیومکزیکو دیدن می کند

در زمان دیدار بایدن، آتش سیاه احتمالاً دومین آتش سوزی بزرگ در تاریخ این ایالت خواهد بود. اگرچه رشد آن کند شده است، اما این امکان وجود دارد که آتش سیاه بیش از همتای شمالی نیومکزیکو خود مساحت بیشتری را سوزانده باشد. تا روز دوشنبه، 49 درصد از محیط سیاه آتش مهار شد.

نیومکزیکو در حال مبارزه با دو مورد از بزرگترین آتش سوزی های تاریخ خود است – آتش سوزی Calf Canyon-Hermits Peak در جنگل ملی سانتافه و آتش سیاه در جنگل ملی گیلا. آنها در مجموع بیش از 605000 هکتار را می سوزانند و بزرگترین و سومین آتش سوزی های جنگلی در تاریخ ثبت شده ایالت هستند.

خدمه اداره آتش نشانی داوطلب یودر از وایومینگ در 30 مه 2022 روی آتش سیاه در جنگل ملی گیلا کار می کنند.

بایدن با فرماندار میشل لوجان گریشام، امدادگران اولیه و پرسنل اورژانس روز شنبه در مرکز عملیات اضطراری ایالت نیومکزیکو در سانتافه دیدار خواهد کرد.

رشد تا حدودی کند شده است، اما هنوز هم ممکن است این آتش سوزی همتای شمالی نیومکزیکو را بیشتر کند. بین این دو، صدها هزار نفر به دلیل خطر آتش سوزی و دود آواره شده اند. خانه‌های متعددی نیز در بخش شمالی این ایالت از بین رفته‌اند – خانه‌هایی که قبلاً هرگز توسط آتش‌سوزی‌های فصلی تهدید نشده بودند.

نمای بالای آتش سیاه در 16 مه 2022.

دولت بایدن در ژانویه برنامه ای 50 میلیارد دلاری را برای جلوگیری از آتش سوزی های فاجعه بار اعلام کرد که استفاده از آتش سوزی های برنامه ریزی شده و قطع درختان را برای کاهش درختان و سایر پوشش های گیاهی که در مناطق در معرض خطر بیشتر به عنوان چوب عمل می کنند، بیش از دو برابر می کند. سوختگی های تجویز شده اغلب در مناطق وحشی که خیلی وسیع هستند و با دست یا ماشین نازک نمی شوند استفاده می شود.

آتش سیاه در اواسط ماه مه به دلایل انسانی آغاز شد، اگرچه جزئیات هنوز در دست بررسی است. هنگامی که این آتش سوزی آغاز شد، آتش سوزی شمال نیومکزیکو در حال رسیدن به زمین های تاریخی بود. با این حال، آتش سیاه، در بخش عمدتا غیر مسکونی جنگل ملی گیلا، با سرعتی حتی سریعتر از آتش سوزی Calf Canyon-Hermits Peak رشد کرد.

نمای بالای آتش سیاه در 16 مه 2022.

بایدن پس از نشست سران قاره آمریکا که از چهارشنبه تا جمعه در لس آنجلس برگزار شد، این سفر را انجام می دهد.

لی رومرو خبرنگار پرطرفدار Las Cruces Sun-News است و می‌توانید از طریق شماره‌های 575-418-3442، [email protected] یا تماس بگیرید. @rromero_leah در توییتر.

لوجان گریشام از دولت فدرال انتقاد کرده و از دولت بایدن خواسته است که مسئولیت آغاز یک فاجعه طبیعی را که حداقل 330 خانه را ویران کرده و صدها میلیون دلار خسارت مالی به جا گذاشته است، بپذیرد.

این مقاله در ابتدا در Las Cruces Sun-News منتشر شد: جو بایدن در میان فصل آتش سوزی تاریخی به نیومکزیکو سفر خواهد کرد.





Source link

آتش سوزی Calf Canyon-Hermits Peak Fire به عنوان دو آتش سوزی جداگانه شروع شد و در اواسط ماه مه ادغام شد. آتش سوزی قله هرمیتز زمانی شروع شد که لاس دیسپنساس سوختگی را در منطقه رنجر پکو/لاس وگاس تجویز کرده بود. وزش باد شدید باعث شد آتش به خطوط مهار بپرد و سپس به طور تصاعدی رشد کند. ردیابی آتش سوزی Calf Canyon به محل سوختگی شمعی از ژانویه بازمی گردد. حریق جمعی همچنان رفتار آتش متوسطی را نشان می‌دهد، هرچند مهار آن به 65 درصد افزایش یافته است.

خدمه اداره آتش نشانی داوطلب یودر از وایومینگ در 30 مه 2022 روی آتش سیاه در جنگل ملی گیلا کار می کنند.

مکزیکوی جدید – رئیس جمهور جو بایدن این هفته به نیومکزیکو سفر خواهد کرد که در پی آتش سوزی های متعدد جنگلی که در سال جاری صدها هزار هکتار از زمین های جنگلی این ایالت را سوزانده است.