دیو چاپل از مونولوگ SNL برای انعکاس یهودی ستیزی کانیه استفاده می کند

مونولوگ چاپل خیلی چیزهای بیشتری داشت، که بیش از 15 دقیقه طول کشید و همچنین هرشل واکر (“مشاهده احمق”) و آنچه برخی “پایان دوره ترامپ” می نامند را پوشش داد.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

اما این تصمیم او برای پیشبرد نوع توطئه های یهودی ستیزانه بود که غرب را به دردسر انداخت، البته از طریق شوخی، که برجسته شد و همچنان طنین انداز خواهد شد.

NBC

NBC

او افزود: «من به هالیوود رفته‌ام و هیچ‌کس از دست من عصبانی نمی‌شود، فقط آنچه را دیدم به شما می‌گویم». این تعداد زیادی یهودی هستند. خیلی دوست دارم. اما این هیچ معنایی ندارد! شما می دانید منظورم چیست؟ از آنجا که افراد سیاه پوست زیادی در فرگوسن، میسوری وجود دارند، به این معنی نیست که ما این مکان را اداره می کنیم. او گفت که “توهم اینکه یهودیان تجارت نمایشی را اداره می کنند” “یک چیز دیوانه کننده برای فکر کردن نیست”، اما “این یک چیز دیوانه کننده است که با صدای بلند بگوییم.”

چاپل در ادامه توضیح داد که در طول 35 سال زندگی حرفه ای خود، او یاد گرفته است که “دو کلمه در زبان انگلیسی وجود دارد که هرگز نباید آنها را به ترتیب با هم بگویید: “The” و “Jews”. شوخی در مورد توییت “مرگ 3” وست و پیامدهایی که آدیداس و دیگران برای سخنانش با آن مواجه شد.

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

پس از اشاره به این که «کانیه آنقدر به دردسر افتاد که کایری [Irving] چاپل گفت: «این جایی است که من خط می کشم. من می‌دانم که یهودیان در سرتاسر جهان چیزهای وحشتناکی را پشت سر گذاشته‌اند، اما شما نمی‌توانید آن را به گردن سیاه‌پوستان آمریکایی بیندازید.» آن خط به جز فریاد حضار با سکوت مواجه شد. “متشکرم، کسی که گفت “وو.”

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

او در پایان گفت: «حرف زدن در مورد چیزی نباید اینقدر ترسناک باشد. “این کار من را فوق العاده دشوار می کند. و راستش را بخواهم، از این که با جمعیتی مثل این حرف بزنم حالم به هم می خورد. من شما را تا حد مرگ دوست دارم و از حمایت شما سپاسگزارم. و امیدوارم چیزی از من نگیرند… هر که هستند.»

کمدین وارد اتاق شد و با خواندن بیانیه ای کوتاه شروع کرد: «من یهودی ستیزی را در همه اشکال آن محکوم می کنم و در کنار دوستانم در جامعه یهودی هستم. و این، کانیه، این است که چگونه برای خودت زمان می‌خری.»

«روباه و دوستان» SNL به ترامپ واکنش نشان داد: «او برای ما مرده است»

اما در حالی که او برای پرهیز از موضوعی که ظاهراً در چند سال گذشته او را به خود مشغول کرده است، اشاره کرد، شاپل ممکن است حفره‌ای عمیق‌تر را با – عمدا – دفاع از جوهر لفاظی یهودی‌ستیزانه کانیه وست از طریق کمدی حفر کرده باشد.

این اولین باری بود که چاپل میزبانی می کرد SNL از آنجایی که او در آخرین ویژه برنامه نتفلیکس به دلیل جوک های ترنس هراسی مورد انتقاد قرار گرفت نزدیکتر. و حتی قبل از اینکه او برای مونولوگ خود در استودیو 8H روی صحنه برود، خشم محسوسی در شبکه های اجتماعی و تهدید به تحریم از سوی نویسندگان سریال وجود داشت، به خصوص با توجه به اینکه در این فصل SNL اولین بازیگر غیردودویی جنسیتی خود را در مولی کرنی دارد.

چاپل گفت: “این کار بزرگی است، او قوانین تجارت نمایش را زیر پا گذاشته بود.” «می دانید، قوانین ادراک. اگر آنها سیاه پوست هستند، پس یک باند است. اگر ایتالیایی هستند، اوباش هستند. اگر آنها یهودی هستند، این یک تصادف است و هرگز نباید در مورد آن صحبت کنید.

برای اطلاعات بیشتر، گوش دهید و در پادکست The Last Laugh مشترک شوید.

در اول شنبه شب زنده پس از هر یک از دو انتخابات ریاست جمهوری گذشته، دیو چاپل به عنوان میزبان خدمت کرد و از این فرصت برای به اشتراک گذاشتن افکار خود در مورد وضعیت سیاست آمریکا استفاده کرد. این کمدین این هفته پس از پایان دوره میان ترم برای سومین بار بازگشت، اما این بار چیزی متفاوت بود.